צילום: פלאש 90

הקורונה בעולם: מצב חירום בארה"ב; מניין הנדבקים עבר את ה-150 אלף

איטליה: 3,497 נדבקים בקורונה ביממה באיטליה, 175 מתו • רופא הבית הלבן הודיע שטראמפ לא נדבק בקורונה • איסור הכניסה לארצות הברית הורחב לאזרחי בריטניה ואירלנד • מקרה מוות ראשון במדינת ניו יורק - אזרחית בת 82 עם מחלות קודמות

עם התחדשות ההנחיות מפני התפשטות הנגיף בישראל, ברחבי העולם ממשיך וירוס הקורונה לתת את אותותיו. הבית הלבן הכריז כי בדיקת הקורונה של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חזרה שלילית, והוא אינו נדבק בנגיף. לעומתו, אשת ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס – ביגונה גומז, חלתה בווירוס. בקונגו אובחן מקרה הקורונה הראשון באדם שחזר מפריז, ובסין עלה מניין המתים ל-3,199 בני אדם. מספר הנדבקים בנגיף קורונה בעולם עבר את ה-150 אלף.

מספר נדבקי הקורונה באיטליה -3,497 בני אדם, עלייה דרמטית במספר הנדבקים מאז אתמול, כך פרסמו רשויות הבריאות במדינה. מספר הנדבקים במדינה עומד על 21,157, מתוכם 17,750 עדיין נחשבים חולים פעילים. מספר המתים עלה ביממה החולפת ב-175 בני אדם, ירידה משמעותית מ-250 בני האדם שמתו מהנגיף ביממה הקודמת. מניין המתים מהנגיף מאז פרוץ המגפה עומד על 1,441.

רשויות הבריאות בהולנד אישרו כי במהלך היממה האחרונה אובחנו במדינה 155 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, בסך הכל 959 מאז תחילת ההתפרצות. כמו כן, שני בני אדם נוספים נפטרו כתוצאה מסיבוכי המחלה. בדנמרק דיווחו רשויות הבריאות על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהידבקות בנגיף, ובנורווגיה פירסמו הודעה דומה על קורבן שני במספר מתחילת ההתפרצות.

הנשיא טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בארצטות הברית, שתאפשר להעניק סיוע פדרלי נרחב יותר על מנת להילחם במגפה, ותאפשר שימוש בכספי חירום בסך 50 מיליארד דולר, ואמר: "זה עניין גדול. זה מבטיח תקציב גדול שיהיה זמין מיידית. הגענו גם להסכם על חקיקה חדשה של תקציב שיאפשר הקלה לתושבים". טראמפ ציין כי נשקלת האפשרות להרחבת הגבלות כניסה לארצות הברית גם ממדינות נוספות, וכן כי בדיקות קורונה יהיו זמינות לכל תושבי מדינתו. "אני קורא למי שלא חש בטוב להישאר בבית. השכר שלהם לא יפגע", אמר.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא נדבק בקורונה – כך עולה מבדיקה שעבר לאחר שבא במגע עם חולה קורונה מאובחן מפמליית נשיא ברזיל – כך אישר הבית הלבן. רופאו של טראמפ, שון קונלי, הודיע – באישור טראמפ – על התוצאות. "לאחר דיון מעיק עם הנושא על הבדיקה, החלטתי להמשיך בכך ולבצע את הבדיקה. הערב קיבלתי אישור כי תוצאות הבדיקה הן שליליות".

במזרח התיכון: ירדן אסרה על טיסות למדינה ומחוצה לה החל מיום שלישי. מצרים הודיעה על סגירת בתי הספר והאוניברסיטאות החל ממחר לשבועיים. גם בסוריה הלימודים הושהו ורוב האירועים הפומביים בוטלו. בקטר עלה ל-337 מספר הנדבקים בנגיף, בכווית עלה מספר הנדבקים ל-104 ובלבנון עלה מספר הנדבקים ל-98.

מספר הנדבקים ברחבי העולם הגיע אתמול ליותר מ-150,000 ומספר המתים ליותר מ-5,600. גם בארה"ב – שם עומד מספר הנשאים הרשמי על יותר מ-2,200, אבל מעריכים שהמספר האמיתי גבוה בהרבה – נוקטים עוד ועוד צעדים חמורים, ואחרי שביום שישי בערב הכריז על מצב חירום הודיע אמש הנשיא דונלד טראמפ כי הוא מרחיב את האיסור על כניסת נוסעים מרוב אירופה – והוא יחול כעת גם על בריטניה ואירלנד, שבהן חלה עלייה במספר הנדבקים.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה יופי שבאמריקה מיד אומרים שהשכר לא יפגע, ופה שום דבר ברור.
נותנים לך להחליט לבד…
ותחנק

טעות בכותרת. אין בארה"ב 150 אלף חולים

הכוונה ל150 אלף בכל העולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו