Olivier Fitoussi/Flash90

בכיר במשרד הבריאות: "נבקש מאנשים פחות לצאת מהבית – שוקלים סגר"

פרופ' איתמר גרוטו אמר כי במשרד "מתכננים לפעול בפיקוח מוגבר על אוכלוסייה מעל גיל 70". לדבריו, יש לצמצם את כל הפעילויות, למעט שירותים חיוניים – ייתכן שהחלטות יתקבלו היום. עוד הוסיף: "מעריך שיש אלפי נשאים שעליהם לא ידוע"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ גרוטו אמר היום (שני) כי במשרד הבריאות סבורים שיש מקום להרחיב את המגבלות על הציבור. לטענתו יש לצמצם את כל הפעילויות, למעט שירותים חיוניים, עם דגש על שמירת אספקת מזון, תרופות ושירותי בריאות ושמירה על המערכת הפיננסית כדי לאפשר לאנשים להמשיך להתנהל. הנושא נמצא בדיונים וייתכן שתהיינה החלטות כבר היום.

"אנחנו מתכננים לפעול בפיקוח מוגבר על אוכלוסייה מעל גיל 70, שהיא בסיכון", אמר גרוטו, "ייתכן שנבקש מאנשים פחות לצאת מהבית אלא לסידורים הכרחיים. בממשלה שוקלים סגר על כלל האזרחים ואם זה יקרה אז כל שכבות הגיל יתבקשו להישאר בביתם עד שייאמר אחרת. מדובר בכמה ימים עד שבוע, בשביל שנוכל לעשות הערכות מצב נוספות כדי להבין אם ההנחיות שהוטלו במוצאי שבת עוזרות להפחית את מספר הנדבקים או שנידרש להחמיר את ההנחיות לסגר כללי".

"אם יוחלט על סגר, בשלב הראשון שאנחנו מדברים עליו נבקש מכל האוכלוסייה לא לצאת לא ללכת לחברים ולעבודה אם זה לא תפקיד חיוני", הוסיף גרוטו בתדרוך לתקשורת. "בשלב השני הסגר ייפתח בצורה הדרגתית. נגיד לאנשים מבוגרים ובמצבי סיכון להפחית יותר את הסיכון שלהם ולא לצאת מהבית. יכול להיות שנצטרך להביא להם הספקה הביתה".

ביחס לתחבורה ציבורית, טרם התגבשה החלטה סופית, אך בשיחות עם משרד התחבורה נשקלה האפשרות לקיים תנועה אך ורק בקווים חיוניים, לאישורו של ראש הממשלה. לצד שקילת צעדים מחמירים נוספים, במשרד מעריכים כי מבחינת היקף התפשטות המחלה בקהילה, לא מדובר כעת על התפרצות דרמטית ונרחבת. עם זאת, מדגישים, מדובר במצב דינמי שעשוי להשתנות בכל רגע ומעריכים כי קיימים חולים נוספים שלא ידוע בעת הזו על קיומם.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התריע כי "שיא התחלואה עוד לפנינו ואנחנו צופים שהכמות תגדל למאה חולים ביום. על פי הערכות, שיא התחלואה צפוי להגיע בעוד כחודש עד חודש וחצי", עוד הוסיף כי "הגדלנו את כמות הבדיקות, אתמול נעשו 1,200, ואנו רוצים לעלות ל-2,400 בדיקות ביום. במצב אופטימלי נגיע לעשרת אלפים בדיקות יומיות".

גרוטו המשיך ואמר כי המעבדה המרכזית, שם נערכות מרבית הבדיקות, מכשירה גם מעבדות נוספות ברחבי הארץ לערוך בדיקות במטרה להעלות את כמות הבדיקות היומיות. "למזלנו הרבה בתי חולים עשו את ההכשרה. התוכנית היא שכל בית חולים יעשה אצלו בדיקות לאיתור הנגיף. כמו כל מחלה זיהומית", סיים.

השקפים שהוצגו בתדרוך של גרוטו

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למי מחכים בדיוק?? שיהיו הרוגים בערימות?! שבוע כבר מדברים על סגר כללי… תתחילו לזוז! נכים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו