בנט ובכירי פיקוד העורף בסיור במלון דן בירושלים. צילום: מתוך הטוויטר של נפתלי בנט

ממחר: מלון דן פנורמה בת"א ומלון דן בירושלים יקלטו חולי קורונה קלים

מפקד פיקוד העורף אמר שדן פנורמה בת"א ודן בירושלים ייפתחו החל ממחר ויקלטו חולים: "מו"מ עם שני מלונות נוספים - בחיפה ובדרום". בפיקוד העורף פועלים גם להקמת מוקד חירום וחלוקת תרופות ומזון לאוכלוסיה במקרה של הרחבת הבידוד או הטלת סגר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהנחיית שר הביטחון, נפתלי בנט, החלה בסוף השבוע מערכת הביטחון להיערך להפעלת פרויקט מלוניות החלמה קהילתיות לנשאי נגיף הקורונה במצב קל. ביחד עם פיקוד העורף, אותרו 4 אתרים ברחבי הארץ, על פי הפריסה הבאה: דרום, מרכז, צפון וירושלים. בשלב זה, ישנן 2 מלוניות שמיקומן נסגר באופן סופי: בתל אביב במלון דן פנורמה ובירושלים במלון דן. שתי המלוניות אלו יופעלו עד סוף השבוע.

השר בנט אמר בסיור שערך במלון דן בירושלים כי "אני מודה לפיקוד העורף ולמשרד הבריאות על שיתוף הפעולה. חזון שביום שישי האחרון היה נראה שאפתני ורחוק – מתחיל מחר לפועל. הדרך להיאבק בהתפשטות הקורונה היא בשיתוף פעולה, בהגדלת הבדיקות ובמעבר לבידוד והחלמה קהילתיים".

מפקד פיקוד העורף האלוף תמיר ידעי אמר הערב בשיחה עם כתבים צבאיים כי "בכל הקשור לשימוש במלונות- ניקח חולים קלים ונבודד אותם מהמשפחות שלהם בדן פנורמה ודן ירושלים. נעשה זאת יחד עם משרד הבריאות ושותפים אחרים". עוד הסביר כי, "האבטחה על המלונות היא על בסיס אבטחת המלון. השירות הרפואי שם הוא באחריות משרד הבריאות. משרד הביטחון מימן פתיחה של 2, יש שניים נוספים שמשהב"ט מנהל עליהם משא ומתן. ההנחיה של שר הביטחון היא להיערך ל-4 נוספים. בשלב זה אפשר לשכן כ-2,000 חולים".

האלוף ידעי התייחס לפעילות פיקוד העורף ואמר כי "אנחנו נמצאים באירוע הזה מהרגע שהוא התחיל עם נציגות כזו או אחרת, במל"ל או במשרד הבריאות. הענקנו את ההדרכה שלנו בקהילה ובבתי חולים. עורכים את הכוחות שלנו ושל מערך הרפואה, יחידת התרמת הדם, פלוגות הרפואה ואנחנו מעלים להם את הכשירות ומתאימים את ההתמודדות שלם. יחד עם משרד הביטחון עוסקים בכל הקשור לחיטוי וניקוי מרחבים".

"בנושא ההסברה", הוסיף, "עד לפני יומיים עסקנו בעיקר בסיוע למוקדי מד"א, יש לנו כרגע כ- 300 חיילים שמועסקים במוקדי מד"א. חלקם אצלנו בפיקוד המשותף עם מד"א כי התקשו לעמוד בעומס". לדבריו, "ביומיים האחרונים אנחנו עוסקים בהחלטה שהתקבלה לסייע למשרד הבריאות בהסברה. גם בפתיחת פורטל וגם בפתיחת מערך הסברה". עוד סיפר כי, "כרגע אנחנו עוזרים במאמצי ההסברה רק למד"א שם עוסקים בנושא התסמינים. מרגע שנכנסנו עסקנו גם ההסברה בתוך הרשויות, גם הערבית וגם החרדית".

לגבי הרשויות מקומיות, בפיקוד העורף עוסקים בחמישה נושאים עם הרשויות כדי לייצר פתרונות: רציפות תפקודית- מחברות האשפה ועד נושאים הקשורים לעבודה במשמרות שמותאמת למצב. אכלוסייה- קשישים ובעלי צרכים מיוחדים, בעיקר פתרונות במידה ויהיה בידוד נרחב. פיקוד ושליטה- גיבוש תמונת המצב והעברתה לגורמים הרלוונטיים. שירותים חיוניים- אם יהיה עניין כזה זה יתבטא במזון ותרופות. לא מבחינת כמות ומלאי אלא איך יגיע לקהילה. עושים לא מעט פעולות לארגן התנדבות ברמה המקומית. מסייעים לרשויות בהסברה.

על הדיבורים על האפשרות להחמרת ההנחיות אמר כי, "יחד עם משרדי ממשלה עוסקים בסיטואציה בה יצאו עוד הנחיות על המשק, זה לא משהו שפיקוד העורף עוסק בו אבל השתמשנו בניסיון שלנו כדי לסייע בגיבוש הרשימה". עוד הוא ביקש כי, "צריך להיות רגועים ולא להיכנס לתחזיות אפוקליפטיות".

"שר הביטחון דוחף בכל דרך להגדיל את מספר הבדיקות. אנחנו נתגבר את מד"א ובוחנים אפשרות ללכת למודלים כמו בדרום קוריאה, למשל דרייב אין", אמר האלוף ידעי והוביף כי "כמובן שנערכים גם לאפשרויות יותר רחבות. יחידת הקישור לרשויות שלנו, מערך הרפואה מסייעים ו"מתחממים על הקווים". המנחה המקצועי הוא משרד הבריאות ואנחנו מסייעים ויוזמים כמיטב יכולתנו".

"כרגע המל"ח לא ממש קשור אלינו ולא ממש משרת אותנו. 40% מהמפעלים שמוגדרים שם קשורים לצרכי הצבא, ככהנ לא יעזור לנו עם הקורונה. כל מה שנקנה כעת הולך למשרד הבריאות והוא מנהל. מקרפ"ר ואט"ל מנהלים את האירוע בזירה הפנים צה"לית. פקע״ר בסיוע חוץ. העברת האחריות אם תקרה היא לצה"ל, לא לפיקוד העורף. זה יקרה כשהממשלה תחליט שיש צורך בכך", דברי מפקד פיקוד העורף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני מטפלת הילרית רפלקסולוגית וארומתרפיסטית ורוצה מאוד להתנדב ולעזור לאנשים בדן פנורמה להתמודד עם החולי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture