David Cohen/Flash90

"הישארו בבית": ההנחיות החדשות של משרד הבריאות מחייבות אך לא ייאכפו

היועץ המשפטי לממשלה: "פעולות אכיפה יינקטו אך ורק ביחס להפרתן של הוראות חוקיות מחייבות אשר יעוגנו כנדרש בצווים". גורמים במשטרה: "הפרה של ההנחיות לא תהווה כרגע עבירה פלילית, אבל הציבור מחוייב להישמע להוראות"

היועץ המשפטי לממשלה מבהיר כי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות לא ייאכפו: "במענה לפניות כתבים בקשר לתוקפן של ההמלצות האחרונות של משרד הבריאות ומדיניות האכיפה הנוגעת להן, נבקש להבהיר כי מבלי להפחית בחשיבותן של ההנחיות וההמלצות אשר נועדו למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, פעולות אכיפה יינקטו אך ורק ביחס להפרתן של הוראות חוקיות מחייבות אשר יעוגנו כנדרש בצווים ובתקנות על פי הדין, שגם יובאו ויפורסמו כמובן לידיעת הציבור באופן רשמי ומסודר", נמסר ממשרד הבריאות.

גורם במשטרה הבהיר כי המשטרה לא תאכוף בשלב זה את ההנחיות החדשות שהטיל משרד הבריאות, מאחר שאיסורים אלה לא נמצאים תחת הצו שנחתם. "הפרה של ההנחיות לא תהווה כרגע עבירה פלילית, אבל הציבור מחוייב להישמע להוראות משרד הבריאות לטובתו האישית ולהגנה על חייו", אמר הגורם. "להנחיות של משרד הבריאות שהופצו לפני זמן קצר יש בסיס חוקי".

גורמים במשטרה אמרו עוד כי הם "אוכפים צווים, לא הודעות דוברות". לפי הגורמים, הפרסום של משרד הבריאות הוא "הוראה חוקית שיש להישמע לה. הפרה של הוראה חוקית אינה מהווה הפרה פלילית". הגורמים אמנם ציינו כי "לטובת הבריאות, חשוב להישמע להוראה גם אם לא תיאכף, אבל המשטרה מתייחסת לצווים – לא להוראה. ההודעה האחרונה של משרד הבריאות היא הוראה".

ב'ווינט' דווח כי במשרד הבריאות פועלים לתרגם את ההנחיות לצווים שעליהם יחתום מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, בזמן הקרוב. ההנחיות פורסמו בעיקר בעקבות תיעודים שפורסמו אתמול והיום מחופי הים בהם נראו המונים נופשים. אמש אמנם הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי לא יטיל סגר כללי בינתיים אך לפי כותרת ההנחיות שהועברו ממשרד הבריאות היום נראה כי הסגר מתקרב. יצויין שראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם את ההנחיות החדשות ברשתות החברתיות שלו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מזכיר לי את מאמר חז"ל שלאחר המבול אנשים לא יצאו מביתם כי היה פחד אלקים, ואז היתה השכינה בארץ. אני מקווה שהשכינה תיהיה בארץ גם עכשיו.

בישראל לא התייחסו לזה עד שיהיה קנסות וגם אז לא בטוח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו