צילום: עיריית צפת

בכיר במ' הבריאות: "דיברתי עם רבנים – קבוצות סיכון לא יגיעו לבית כנסת"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו: "הוספנו הנחיות נוספות שאי אפשר לתת עליהם צווים". עוד הוסיף: "ההמלצה שלנו היא לבטל תחבורה ציבורית". לקראת פסח: "את הסדר כדאי להתכונן לעשות עם משפחה גרעינית ולא יותר מזה"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר היום בשיחה עם כתבים כי "אנחנו עובדים מול משרד התחבורה כדי ליצור מצב של דילול בקווים מסוימים ולדאוג שלא יוצרו עומסים, או לבטל קווים שאינם חיונייים לצורכי עבודה או להתאים לעומס במקומות מסויימים. הציפייה היא שרק מי שחיוני ילך לעבודה".

על ההנחיות אמר כי "אתמול ראש הממשלה הכריז על שלושה צעדים, אחד מהם על העובדים החיוניים במגזר הציבורי. הוא קיבל את המלצתנו באופן מלא. הוספנו הנחיות נוספות שאי אפשר לתת עליהם צווים. אי אפשר לתת צו לא לצאת מהבית או לבקר את סבתא שלך, אבל זו המלצה". עוד הוסיף כי, "המסר הכללי של ההנחיות הוא 'תישארו בבית'. כלומר, גם להימנע מפגישות עם חברים ולהשאר עם הגרעין המשפחתי בבית".

גרוטו הוסיף: "את סדר פסח כדאי להתכונן לעשות עם משפחה גרעינית ולא יותר מזה. בית כנסת מותר עשרה אנשים, שזה מניין. אם הייתי יכול לעשות מניין של חמישה אנשים הייתי עושה את זה. המלצנו ודיברתי עם רבנים – קבוצות סיכון לא יגיעו לבית כנסת אנשים חולים. עדיף לעשות פעילויות בווידאו קונפרנס". עוד אמר שיהיה קשה לאכוף את ההנחיות החדשות: "מצפה מהמשטרה ומפקחים עירוניים לשמור עליהן".

"ההמלצה שלנו היא לבטל תחבורה ציבורית", אמר בכיר במשרד הבריאות."במקביל, עובדים עכשיו על צווים לסגירת כלל החנויות. אני מדגיש שגם לצאת לאתרי טבע אין אפשרות. ניתוחים אלקטיביים יבוטלו החל מיום ראשון וגם פגישות מתוכננות אצל רופאים בקהילה. ככל שהסגר יהיה יותר חמור, כך יהיה יותר קצר. סגר מלא שמזכיר את יום כיפור, אני מקווה שלא ייארך יותר משבועיים".

"אם נראה התפרצות תחלואה כמו באיטליה אז כנראה נחמיר את הצעדים. עכשיו זו תקופת המבחן, אם מצליחים לשמור על יציבות מבחינת קצב ההדבקה בשבועיים הקרובים, זה סימן מעודד, כי אנשים שאובחנו עכשיו, לפי ממוצע תקופת הדגירה הם נדבקו לפני חמישה או שישה ימים, לכן רק עוד שבוע נתחיל לראות את ההשפעה של הצעדים הנוכחיים, וגם אז נידרש לעוד תקופה קצרה כדי לוודא יציבות. לעומת זאת אם המצב יחמיר, נדע זאת כנראה בקרוב", אמר הבכיר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזכיר מאד את קורבן הפסח במצרים. עם ישראל נאסר לצאת מהבתים וישב לחגוג עם המשפחה הגרעינית את ליל הסדר.
הלואי שנזכה במהרה שתבוא הגאולה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו