צילום: עדינה וולמן - דוברות הכנסת

בעקבות כניסת השרים והח"כים לבידוד: בכנסת מבקשים בדיקות לכל הח"כים

בכנסת מתכוונים לבקש לערוך בדיקות קורונה לכל 120 חברי הכנסת, בעקבות כניסתם לבידוד של השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר, אשר שהו במחיצתו של חולה קורונה. בכנסת ישקלו צעדים נוספים לאור הסיטואציה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בכנסת מתכוונים לבקש לערוך בדיקות קורונה לכל 120 חברי הכנסת, בעקבות כניסתם לבידוד של השרים אריה דרעי וצחי הנגבי וחברי הכנסת מכחול לבן רם בן ברק ואלון שוסטר, אשר שהו במחיצתו של ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג' שחלה בקורונה – כך פורסם הבוקר ב'כאן רשת ב'.

על פי הדיווח של זאב קם, המטרה היא לקבל תמונה ברורה לקראת התחלת הפעילות בכנסת, ולדעת אם ישנם חברי כנסת שנושאים את הנגיף. כמו כן, השרים דרעי והנגבי, אשר אמנם לא התגלו כחולים או גילו תסמינים אך כן היו במגע עם חולה, באו במגע עם שרים וח"כים אחרים במהלך הימים האחרונים. בכנסת ישקלו צעדים נוספים לאור הסיטואציה החדשה ולאור המצב המורכב שנוצר.

כזכור, נשיא המדינה ראובן ריבלין וסביבתו הקרובה עברה השבוע בדיקה לאבחון נגיף הקורונה – הבדיקות יצאו תקינות ואף אחד לא נמצא חיובי לנגיף. מדוברות בית הנשיא נמסר כי "בדיקות הנשאות לנגיף הקורונה אשר התבצעו היום, יום שני, כ׳ באדר, 16 במארס, בנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ואנשי צוותו – חזרו כולן שליליות".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו עבר בדיקה לאבחון נגיף הקורונה: "על פי הנחיות סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד רה"מ, נעשות בדיקות קורונה שגרתיות לסביבתו הקרובה של ראש הממשלה וכן לראש הממשלה. לאף אחד מהנבדקים לא הופיעו סימפטומים טרם הבדיקה", נמסר מלשכת ראש הממשלה. הבדיקות יצאו תקינות ואף אחד לא נמצא חיובי לנגיף.

חשש במערכת הפוליטית: השרים דרעי והנגבי ו-2 ח"כים נדרשים להיכנס לבידוד

יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג׳ג׳ הודיע אמש כי הוא התגלה כחולה קורונה: " ארגיע ואומר ששלומי טוב, קצת צינון", כתב לתושבים. אך הסיפור הופך לדרמטי יותר מאחר וחג'ג' נפגש השבוע עם יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי וצמרת משרדו, וכן עם השר צחי הנגבי מהליכוד וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר מכחול לבן.

דובר הכנסת מסר כי "ממידע שהגיע לקצין הכנסת ניצב יוסף גריף, שהו שלושת חברי הכנסת: רם בן ברק, אלון שוסטר וצחי הנגבי בשבוע שעבר במחיצתו של שי חג׳ג׳ ראש מועצת מרחבים אשר אובחן כחולה קורונה. בשיחה שקיים ניצב גריף עם אודי קליין – סגן ראש לממונה על בריאות הציבור במשרד הבריאות, נמסר לו כי הנושא הובא לידיעתו של המשרד ועל כן כבר נוצר קשר עם חברי הכנסת אשר קיבלו הנחיה להיכנס לבידוד מידי".

מטעמו של השר דרעי נמסר כי "ביום ראשון בצהריים, נערכה באולם הישיבות במשרד הפנים בירושלים, ישיבה בהשתתפות שי חג׳ג׳, ראש מועצת מרחבים ויו״ר מרכז שלטון רשויות מקומיות. חג׳ג׳ אובחן היום כחולה קורונה. הישיבה נערכה לפי כל הכללים המחמירים. בחדר נכחו כל העת עשרה אנשים ששהו במרחק האחד מהשני ונמנעו ממגע".

בישיבה נכחו שר הפנים, אריה דרעי, מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, יו״ר מרכז שלטון מקומי, חיים ביבס, סגן יו״ר שלטון מקומי בני ביטון, ברק סרי, יועץ התקשורת של שר הפנים, עו״ד יהודה זמרת, היועץ המשפטי של משרד הפנים, אלי רגב, מנהל מנהל החרום במשרד הפנים וראש המועצה הממונה בירכא, מוני מעתוק, סמנכ״ל משרד הפנים וראש מועצה הממונה בטבריה, אריאל יוצר, סגן הממונה באגף תקציבים באוצר, גלית וידרמן, ראש אגף בכיר לבקרת הון אנושי במשרד הפנים, איתי טמקין, עובד אגף התקציבים במשרד האוצר וריאל שמיר בלאט, מ"מ דובר משרד הפנים.

"הערב, מיד לאחר ההודעה כי חג׳ג׳ חולה בקורונה, הכניסו עצמם כל משתתפי הישיבה לבידוד. כעת הם ממתינים לתחקור של משרד הבריאות שיקבע את המשך ההליך לגביהם. כל משתתפי הישיבה יפעלו בהתאם להנחיות הרפואיות של משרד הבריאות", לשון הודעת לשכת שר הפנים.

השר צחי הנגבי: "לפני מספר דקות נמסר ממשרד הבריאות כי עקב הידבקותו של חברי שי חג׳ג׳, יושב ראש המועצות האזוריות וראש מועצת מרחבים, בנגיף הקורונה, והעובדה שישבתי לצידו ביום רביעי שעבר בכינוס חקלאי, יחד עם חברי הכנסת שוסטר ובן ברק, עלינו להישאר בבידוד ביתי עד יום ד׳ בשבוע הבא. תודתי מקרב לב לכל הדורשים בשלומי. בריאותי איתנה. מאחל לשי חברי ולכל החולים החלמה מהירה ורפואה שלמה".

ח"כ רם בן ברק כתב הודיע הערב כי "לאחר שהתקבלה ההודעה על הידבקותו של מר שי חג׳ג׳ בנגיף הקורונה, ובתיאום עם משרד הבריאות וקצין הכנסת, נשארתי בבידוד שאני נמצא בו מזה יומיים, וכך אמשיך עד יום רביעי הבא. רק בריאות". בן ברק מסר מוקדם יותר כי "כאקט של זהירות, לא השתתפתי בהשבעת הכנסת ה-23 על מנת לא להעמיד בסכנה את באי הכנסת".

ח"כ אלון שוסטר אמר הערב כי "התבשרתי הערב שחברי, שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות, חלה בקורונה. מאחר וישבנו במרחק קרוב אחד לשני בכנס ההיערכות של ענף החקלאות למשבר הקורונה ביום ד' האחרון, וחרף העובדה שאני מרגיש מצוין בימים האחרונים ונמצא בתפקוד מלא, הנחיות משרד הבריאות מחייבות אותי להכנס לבידוד באופן מיידי. לכן החל מהיום ועד יום ד' הבא (14 יום לאחר הכנס בו שהינו יחד), אשהה בבידוד בביתי".

כזכור, ביום שני דווח כי בצל התפשטות מגיפת הקורונה ובעוד מתקיים בכנסת תחת מגבלות חמורות טקס ההשבעה של הכנסת ה-23, מסרו גורמים בכנסת כי שר החקלאות והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי התבקש על ידי קצין הכנסת שלא להגיע לאירוע ההשבעה שהתקיים היום (שני) במשכן, זאת משום שנכח באירוע שבו אשתו של אחד הנוכחים אובחנה כחולה בנגיף הקורונה. אולם, למרות בקשתו של הקצין, הנגבי סרב לדרישה והגיע למשכן הכנסת.

מטעמו של הנגבי נמסר בתגובה כי "שר החקלאות צחי הנגבי וחברי הכנסת רם בן ברק ואלון שוסטר השתתפו ביום רביעי שעבר בכינוס חירום של ראשי המועצות האזוריות בכפר המכביה בנושא החקלאות בצל הקורונה. חברי הכנסת בן ברק ושוסטר התבקשו על ידי קצין הכנסת שלא להגיע להשבעתם היום, לאחר שנודע כי בכינוס זה השתתף גם בעלה של אישה שנדבקה בנגיף".

לטענת הנגבי, "10 דקות לפני תחילת טקס ההשבעה הודיע קצין הכנסת גם לשר הנגבי על הדבר. השר נשאר בחדרו, עלה להישבע במרחק ניכר מכל אדם אחר, ויצא מן הכנסת. במהלך הערב יודיע קצין הכנסת לחברי הכנסת מה העלתה בדיקת האדם שהשתתף בכינוס האמור", לשון הודעת דוברו של הנגבי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture