צילום: פלאש 90

בכירה במשרד הבריאות על האפשרות לסגר: "שוקלים את זה בכובד ראש"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מסבירה את העלייה החדה ביממה האחרונה במניין חולי הקורונה: "מדובר בכמות הבדיקות שגדלה באופן משמעותי". עוד הוסיפה: "על כל התקהלות יבוצעו צעדים ספציפיים - זה בניגוד לצו ואסור לזה לקרות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי מסבירה את העלייה החדה ביממה האחרונה במניין חולי הקורונה בישראל: "אנחנו לא מדברים על גידול פרופורציונלי במספר החולים אלא, מדובר בכמות הבדיקות שגדלה באופן משמעותי. לפני יומיים עמדנו על פחות מאלף בדיקות, ואתמול בוצעו כבר 2150", אמרה בתדרוך לכלי התקשורת.

עוד הוסיפה כי גם כמות המעבדות גדלה, "שלשום פעלו תשע מעבדות, אתמול 17 והיום יתווספו עוד שלוש מעמדות נוספות". עם זאת הודתה כי יש מחסור במטושים (מקלוני לקיחת הדגימה). "המטושים הם בהחלט בעיה. אנחנו פועלים בכל הזירות להשיג מטושים. מאתמול אני אופטימית יותר כי נצליח להשיג את מספר המטושים הנדרש, אך עד שלא אראה בעיניים לא אהיה רגועה".

סדצקי ציינה כי היא צופה עלייה חדה במספר הנדבקים: "ברור לי שיהיו יותר מ-3,000 חולים, אין לי ספק", הזהירה. לדבריה, "אנחנו נמצאים במצב שבו מכנה החולים בקהילה לא ידוע. יש שחוששים שזה עשרות, מאות או שלושת אלפים. אני לא חושבת שהגענו לעשרת אלפים חולים. אם היינו מגיעים לשם היינו רואים את התמותה. אין סיבה שהמחלה פה תתנהג בצורה שונה מאשר בשאר העולם".

"השטחת העקומה משיגה מטרה מיידית – טיפול בחולים הקשים. כך תהיה יותר חסינות באוכלוסייה", הסבירה את הצורך בהאטת קצת הידבקות. "לשם כך טורחים בחקירות אפידמיולוגית. ככל שנגביר את מספר הבידודים נקטין את כמות האנשים שנדבקים מכל אדם נגוע, ואז עוצרים ומאטים את עקומת המחלה".

סדצקי אמרה כי הציבור החל להפנים את ההנחיות החדשות שהוטלו במאמץ למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בישראל והוסיפה כי בשלב זה לא מתוכנן הסגר כללי של המדינה אך ציינה כי, "אנחנו שוקלים את זה בכובד ראש ומשתפים פעולה עם כלל משרדי הממשלה כדי לעשות את זה נכון וחכם". היא שבה והדגישה כי בידוד ביתי "יכול להציל נפשות וחיים"

"כל מקום שאני רואה בו התקהלות מפחיד אותי", אמרה בהתייחסות לאירועים שונים בימים האחרונים בהם הופרו הוראות משרד הבריאות. "אין לי מילים לומר כמה זה חמור, אסור להקל בזה ראש. כשאני רואה אנשים שמתקהלים קרוב אני אומרת – אולי יש שם חולה". עוד הוסיפה כי "על כל התקהלות יבוצעו צעדים ספציפיים – זה בניגוד לצו ואסור לזה לקרות".

בנוגע למעקבים שיבצע שב"כ באמצעים טכנולוגיים אחרי חולי קורונה, הסבירה פרופ' סדצקי כי מתוך החקירות האפידמיולויגות לא ניתן להגיע לכל אלה שהיו במגעים עם החולים. הסיבה לכך, לדבריה, היא שאנשים לא תמיד עוקבים אחר פרסום המקומות שבהם שהו החולים, וגם לנוכח העובדה שהנשאים לא תמיד זוכרים באיזה מקומות הם היו ועם מי היו בקשר.

"החקירה יכולה להזהיר רק חלק מסוים שהיו במגע ולא את כולם, בשביל זה יש לנו את האפשרות הזו", אמרה הבכירה במשרד הבריאות. לדבריה, בימים הקרובים יתחילו אנשים שהיו במגע עם חולים לקבל הודעות או שיחות טלפון על הנחיה להיכנס לבידוד: "הדבר היחיד שאנחנו רוצים לעשות ממעקבים אלה זה פשוט להודיע לאנשים שהיו במגע עם חולה קורונה כדי להציל נפשות ולהודיע לאנשים שייכנסו לבידוד".

הנתונים שהוצגו לכלי התקשורת

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דייי זה לא להאמין לא שייך אבל אני חושבת שזה מה שיעזור שלא יהיו חולים בעןלם דיי במצב של עיקבתא דמשיחא?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture