צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות: "חוששים שפנינו לאירוע ארוך שיימשך לתוך 2021"

משה בר סימן טוב על המבצע של המוסד: "ישראל יודעת להשתמש בכל האמצעים שלה". לדבריו, "יש ברגע נתון 200,000 איש שרוצים לעבור בדיקה". על העיכוב בפרסום: "מקפידים שהנתון יהיה נכון". על המגזר החרדי: "אני מאוד מוטרד, נפעיל את אמצעי האכיפה שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התייחס הבוקר במספר ראיונות למצב בישראל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה ואמר כי "אנחנו נפעיל את אמצעי האכיפה שלנו" במקרה ולא יקיימו את הנחיות משרד הבריאות. הוא הסביר את העיכוב הבוקר בפרסום התוצאות ואמר כי, "אנחנו עובדים עם 20 מעבדות ואנחנו צריכים לראות שכל מעבדה עובדת בתהליכים הנכונים". לסיום סיפק הערכה לא אופטימית לפיו המחלה המסוכנת תישאר פה למעלה משנה.

בראיון ל'גלי צה"ל' התייחס לפרסום שהמוסד הצליח להביא מעל ל-100,000 בדיקות קורונה לישראל ואמר כי "הן כנראה איתנו אבל צריך לבדוק את התוקף שלהן ושהן מתאימות וזה מה שנעשה בשעות הקרובות. אני חושב שזה באמת יפה לראות איך מדינת ישראל יודעת להשתמש בכל האמצעים שלה ובכל הכוחות שלה, אנחנו משתמשים גם בכל המוחות שיש לנו כדי לשתף פעולה ולהתמודד עם האתגר העצום המונומנטאלי שאנחנו ניצבים בפניו".

בר סימן טוב דחה טענות כי משרד הבריאות סירב לשתף פעולה עם מעבדות ומכוני מחקר שרצו לעזור, "התשובה היא שלא חסמנו ואנחנו עובדים היום עם 20 מעבדות ברחבי הארץ ואנחנו נדע להגיע להיקף בדיקות שאנחנו מאמינים שהוא נכון. אני לא אכנס לפרטים הסטטיסטים אבל אפשר לבצע המון בדיקות והיכולת שלנו לקבל מהם איזה שהוא אומדן על מה קורה באמת יהיה מוטעה לחלוטין".

למי שלא יודי, מנכ"ל משרד הבריאות הבהיר כי כאב גרון הוא לא אחד התסמינים לקורונה, "יש ברגע נתון 200,000 איש שרוצים לעבור בדיקה כי הם חוששים שאולי יש להם קורונה, אבל יש להם כאב גרון והם לא יודעים שכאב גרון הוא לא תסמין של קורונה, לחלקם למשל אם כואבת הבטן או תסמינים פחות רלוונטיים לתחלואה ואם נבדוק אותם באופן מלא , 99% יהיו שליליים".

"אנחנו מסתכלים בסוף על התחלואה של מה שאנחנו מחפשים. אם היינו מפספסים בגדול, וזה משהו ששוב, המציאות היא משתנה פה כל יום, היינו רואים איזה שהיא עלייה בדלקות ריאה, או ובקופות החולים או בבתי החולים. אנחנו בודקים את כל מי שיש לו דלקות ריאה בבתי החולים, את כל האנשים עם תסמינים נשימתיים קשים בבתי החולים ובאופן מדגמי את דלקות הריאה בקהילה ושפעת".

להערכתו, אין בישראל אלפי חולים שאינם ידועים, "לא יכול להיות שיש פה אלפי חולים בלי שנראה איזה שהוא ביטוי. לצד זה, אנחנו נערכים לשלב הבאה בו יהיו יותר חולים במדינה ישראל ואנחנו נצטרך יותר בדיקות כדי לאתר אותם. עלינו כבר אתמול למעל 2000 בדיקות, בתחילת שבוע הבא נהיה ב-3000 בדיקות ליום ולאחר מכן ב-5000".

"שוב, אנחנו מעריכים ולומדים מכולם, אנחנו ולומדים מקוראה, מטאיוואן והונג קונג וסינגפור ומכל מדינה שיש לנו משהו ללמוד ממנה, גם אם היא נכשלה, אנחנו לומדים מה לא לעשות. קוראה עשתה, אם נשווה את זה לאוכלוסייה של ישראל, 3000 בדיקות ביום. אנחנו נגיע מהר מאוד ל-5000. אנחנו צריכים שכל מעבדה שעובדת תיתן לנו תשובות תקפות".

מבחינת בר סימן טוב, הם נערכים גם לתרחישים הגרועים ביותר, "אני אומר לך את האסטרטגיה שלנו בצורה מאוד פשוטה, היא מבוססת על מילה אחת וזה זמן. אנחנו רוצים להרוויח זמן, אנחנו פועלים בתנאי אי וודאות אדירים אנחנו מאוד מקווים שבסין המחלה דועכת ושלא תהיה התפרצות שנייה, הלוואי וזה אכן יהיה כך, אולי הקיץ יביא איתו בדורה של דעיכת ההדבקה, התרחישים שאנחנו נערכים אליהם הם תרחישים אחרים. לפיהם הדבר הזה ילווה אותנו לעוד חודשים ארוכים ולכן אנחנו צריכים לנצל את הזמן הזה שהמחלה לא מתפשטת פה בצורה שהיא מחוץ לשליטה".

"מצד אחד לשנות את אורחות חיינו שיהיה מספיק משמעותי בפוטנציאל להדבקה, ומצד שני, שהמערכת שלנו תהיה ערוכה להתמודד עם שיא התחלואה. אני לא רוצה לתת תרחישים אופטימיים סתם, אני מאוד מקווה שהמציאות תהיה טובה ושאנחנו נהיה באיזה שהוא אירוע קצר, אבל אנחנו נערכים. אני אגיד לך למה אני נערך, החשש הגדול שלי הוא שבחורף הבאה תהיה לנו גם את השפעת העונתית בתחלואת קורונה", אומר מנכ"ל משרד הבריאות ומבהיר כי ייתכן שהמחלה המסוכנת תישאר פה למעלה משנה. בראיון ל'כאן רשת ב' אמר את הדברים באופן ברור יותר: "אנחנו חוששים שפנינו לאירוע ארוך שיימשך לתוך 2021".

במענה לשאלת אילנה דיין על מוערבות אנשי סייבר בפענוח נתונים ובהפעלת מודלים שונים אמר כי "יש לנו באמת צוותים שמורכבים מהאנשים הטובים ביותר במדינה. יש לנו מתמטיקאים והסטטיסטיקאים הטובים ביותר שבונים לנו את המודלים של התפשטות המחלה. יש לנו צוותים שבאמת מטובי המוחות בתעשייה שמנסים לחשוב מצד אחד גם על מודלים של ניתוח נתונים וגם על שיטות התערבות שיביאו להפחתת התחלואה, יש לנו חוקרים שבודקים מה קורה בכל אחת מהמדינות".

על העיכוב בפרסום הנתונים הבוקר אמר כי, "אנחנו עובדים עם 20 מעבדות ואנחנו צריכים לראות שכל מעבדה עובדת בתהליכים הנכונים שלא יווצר שם זיהום או פגיעה כתוצאה מכך שזה דבר מאוד חשוב שחייבים להקפיד עליו, ושהנתון שנמסור לציבור יהיה נתון נכון. היה טעות לפני כמה ימים באחת המעבדות שהקפיצה את כמות החולים ברגע אחד ואחר כך היה תיקון ואנחנו לא רוצים טעויות כאלה. אנחנו עובדים מאוד מהר, התחלואה החלה לפני פחות משלושה שבועות ובסופו של דבר המערכת מכוילת ויכול הלתת את הטיפול הטוב ביותר ואת הבדיקות הטובות ביותר".

בראיון לירון דקל ב'כאן רשת ב' התייחס בר סימן טוב לאמירתו השבוע כי עלולים להיות בישראל אלפי מתים ובסביר בדבריו התבסס על המודל המחמיר, ולפיו גם בחורף הבא תהיה התפרצות של נגיף קורונה, בד בבד עם השפעת העונתית: "אני לא רוצה להפחיד את הציבור, אני רוצה להסביר לציבור למה אנחנו נערכים. סין, איטליה, קוריאה הדרומית ומדינות אחרות רק בתחילת התהליך מבחינתן וכנראה גם אנחנו בתחילת התהליך".

על ההגבלות על הציבור, והאפשרות שיהיה הסגר מלא על המרחב הציבורי בהמשך אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו ראינו שינוי ביממה האחרונה בהתנהגות של הציבור, וככל שיהיה צורך אנחנו גם נפעיל את הצו (של הסגר מלא). יהיה אפשר לצאת מהבית לצורך הליכה, אבל כל דבר שבסוף יוצר איזושהי התקהלות או התגודדות יהיה אסור. המשטרה תאכוף בסיטואציה כזאת מקרים שבהם אנשים מתקהלים. לא נשלח משטרה לסתם אנשים ברחוב".

באותו נושא התייחס בר סימן גם להתייחסות של הציבור החרדי להנחיות של משרד הבריאות: "אני מאוד מוטרד מזה, ומעוד דברים מהסוג הזה שמבטאים חוסר הפנמה. אנחנו נפעיל את אמצעי האכיפה שלנו, ואנחנו גם רוצים להסביר להם למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים. יש פה עניין שהוא באמת פיקוח נפש אמיתי. לא שוחחתי אם הרב קנייבסקי, אם יהיה צריך אעשה גם את זה".

על השימוש באמצעים טכנולוגיים למאבק בהתפשטות הנגיף אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "לאף אחד מאיתנו אין את היכולת לדעת אם היינו בקרבה של אדם חולה. הכוונה היא להגיע לכל האנשים שהיו במגע עם כל מאות החולים. אנחנו נוקטים במדיניות של לעשות את הצעדים כמה שיותר מוקדם כדי למנוע התפשטות של המחלה. אנחנו מאוד מקווים שאנחנו לא במצב של אובדן שליטה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני חושב שזה קצת טיפשי לחשוב שזה יימשך עוד שלושת רבעי שנה ואם כבר אז עדיף להחזיר את החיים הרגילים למסלולם ולבודד רק מגיל 60 ולמעלה ואז תוך שבועיים כל מי שגופו בנוי להידבק ידבק ותוך חודש כולם יחלימו וזהו ויהיה כמה מתים אין מה לעשות זה עדיף מהשבתת החיים עד חורף הבא וחורף הבא שוב

וואו איך לא חשבו על זה

זה נכון גם אם אתה תהיה אחד מהמתים?

למה לבחור מכל דבריו כותרת מלחיצה. חוסר אמונה בבורא עולם

ללא פשוט חסר אמונה. אני מרחם אליך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture