Wisam Hashlamoun/Flash90

ישראל בהסגר: הממשלה אישרה הלילה את הצו – המשטרה נערכת לאכיפה

הממשלה אישרה הלילה תקנות לשעת חירום שיקשיחו את מדיניות "הריחוק החברתי" ויגבירו את האכיפה על יישום ההנחיות. מי שימצא מפר בידוד ייקנס ב-5,000 שקלים. מי שיפר איסור התקהלות של יותר מ-10 בני אדם ייקנס ב-3,000 שקלים

הממשלה אישרה הלילה (בין חמישי לשישי) פה אחד, בישיבת ממשלה טלפונית,את התקנות לשעת חירום לצמצום התנועה של האוכלוסייה בישראל כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, שיעגנו בצו את אכיפת ההנחיות של משרד הבריאות, כפי שהכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה אמש. במסגרת התקנות האזרחים נדרשים להישאר בבית, ניתן יהיה לצאת מהבתים לצורך עבודה חיונית, טיפול רפואי והצטיידות במזון ובתרופות. כמו כן יותר גם לצאת מהבית לתפילות. תוקפן של התקנות הוא למשך 7 ימים, ולאחר מכן ייבחן אם יש צורך להאריך אותן או לשנותן.

בעקבות תקנות צו החירום החדשות, המשטרה תתגבר את פעילותה ברחובות ובכבישים. כוחות גדולים של משטרה ומג"ב יגבירו את האכיפה ב-2 היבטים עיקריים: סגירת בתי עסק שאינם מורשים לפעול ומניעת התכנסויות אסורות. כמו כן תוגבר נוכחות הניידות של משטרת התנועה בכבישים הבין-עירוניים. ההנחיה שיצאה ליחידות המשטרה היא להגביר עד כמה שניתן את ההרתעה, ובמקרים של עבריינות חוזרת יחולקו דוחו"ת.

למרות האכיפה – אין כוונה לעצור את האנשים ברחוב או לדרוש מהם ניירות כדי שיעברו ממקום למקום או לעצור מכוניות לבדיקות שגרתיות. אגף המבצעים במשטרה והסגל הפיקודי במטה הארצי נפגשים כעת עם נציגי משרד הבריאות, מתרגמים את ההנחיות הללו הלכה למעשה כדי שכבר החל מהלילה כל המחוזות ותחנות המשטרה – כל שוטר ושוטרת – יידעו איך עליהם לפעול. מי שימצא מפר בידוד ייקנס ב-5,000 שקלים. מי שיפר איסור התקהלות של יותר מ-10 בני אדם ייקנס ב-3,000 שקלים.

גורם במשטרה מסר כי בעקבות ההנחיות של ראש הממשלה, המשטרה תתגבר את המערכים שלה החל מהיום ואל תוך ושבוע הבא. "נרחיב את האכיפה", אמר. "תהיה נוכחות משטרתית רחבה בצירים ובערים". לדבריו, " הרעיון לייצר הרתעה. תהיה נוכחות בצירי התנועה באופן מוגבר על מנת לוודא שמי שלא צריך לנוע סתם ממקום למקום לא יעשה את זה".

הדגש של אכיפת המשטרה יהיה על בבתי עסק על מנת לוודא שאין הפרות של הצו והתקהלויות אסורות. בנוסף לכך, המשטרה לא תאכוף את איסור התכנסות בבתי תפילה. "במקום שבו יהיו דברים בוטים ומתריסים נטפל", אמר הגורם במשטרה. במשטרה מדגישים שתהיה נוכחות מוגברות אך כי לא יהיו מחסומים ברחובות.

ממשרד הבריאות נמסר אמש כי "מטרת ההוראות הקבועות בתקנות היא צמצום המגעים של האוכלוסייה במדינת ישראל. בהתאם לחוות הדעת המקצועית של משרד הבריאות, לנוכח מאפייני המחלה, צמצום מגעים הוא האמצעי היעיל ביותר העומד כיום בפני המדינה למניעת ההתפשטות המהירה של הנגיף בישראל. השילוב של אי חסינות מוחלטת באוכלוסייה, שיעור הדבקה גבוה ושיעור תמותה גבוה יחסית מחייבים נקיטת האמצעים המוצעים בתקנות".

עוד הוסיפו כי, "ההגבלות הקבועות בתקנות מצמצמות ככל הניתן מגעים בין אנשים, לצרכים חיוניים בלבד, ובאופן זה מקטינות משמעותית את הסיכוי להדבקה ולהתפשטות נרחבת של המחלה. אמצעי נוסף הקבוע בתקנות הוא קביעת כללי התנהגות במרחב הציבורי, בניסיון למנוע ככל האפשר מגע הדוק בין אנשים, והמשך הדבקה במחלה".

על פי הצו, אסור לצאת מהבית למעט לצורך הגעה למקום עבודה וממנו, בכפוף לכך שמקום העבודה יכול לעבוד לפי התקנות שנקבעו לשם כך בנפרד, הצטיידות ורכישה של מזון, תרופות, מוצרים ושירותים בסיסיים או חיוניים אחרים, קבלת שירות רפואי, תרומת דם, הפגנה, הליך משפטי, פעילות ספורט יחידנית, למעט במסגרת בני אותו תא משפחתי, יציאה ממקום מגורים לזמן קצר ובקרבת מקום, של יחיד או יחידים בני אותו תא משפחתי השוהים יחד במקום שהיה אחד, יציאה לטקס דתי, ובכלל זה לחתונה או הלוויה וכן יציאה לתפילה של עד 10 אנשים תוך שמירה של מרחק של 2 מטרים אחד מהשני, יציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר הדורש תמיכה או יציאה לכל צורך חיוני אחר.

עוד תקבע הממשלה: שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, ככל הניתן. נסיעה ברכב פרטי, עד 2 נוסעים באותו הרכב. הוראות אלו לא יחולו על יחידים בני אותו תא משפחתי, או כאשר יש צורך חיוני בנסיעה של מעל ל-2 נוסעים באותו רכב. בכל הנוגע לנותני שירות, התקנות קובעות כי בשירות משלוחים למקום מגורים, המשלוח יונח סמוך לפתח בית המגורים ומחוצה לו, וכי ניתן לקיים שירות תיקונים חיוניים לבית מגורים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש בהצהרה מיוחדת לתקשורת כי, "זמנים קשים מחייבים החלטות קשות. שלשום ביקשתי מכם להישמע להנחיות משרד הבריאות ולהישאר בבית. יש היענות לכך, אבל בפירוש היא לא מספקת. היום אני מודיע על עליית מדרגה נוספת במלחמה בקורונה. הממשלה תאשר הערב, הלילה, תקנות לשעת חירום להגבלת התנועה. בהגבלות הללו, אתם, אזרחי ישראל, נדרשים להישאר בבית. עכשיו זו כבר לא בקשה, זו לא המלצה, זו הנחייה מחייבת, הנחייה שתיאכף על ידי גורמי האכיפה. אני יודע שזה לא קל, אני יודע שזה קשה, אבל אני מבקש את שיתוף הפעולה שלכם עם התקנות הללו. מטרתן להבטיח שכמה שפחות אנשים יידבקו, ושכמה שפחות אנשים ידביקו".

"מדובר בהצלת חיים רבים, הצלה ממוות של בני משפחה, של חברים, של שכנים. אם מישהו חושב שאני מגזים, תסתכלו על התמונות שמגיעות מספרד, מאיטליה, תסתכלו מה קורה שם. תסתכלו על הצוותים שכבר לא מטפלים בחיים, הם מעמיסים את המתים בכלי רכב מיוחדים. אסור שזה יקרה כאן, צריך לעשות הכל כדי שזה לא יקרה כאן. ולכן הלילה התקנות הללו יכנסו לתוקפן, מיד לאחר שיאושרו בממשלה. הן מגובות משפטית. בשלב הראשון התקנות הללו יהיו בתוקף למשך שבעה ימים, אני מבקש שאנשים יאכפו אותם. קודם כל בעצמכם, אני מבקש מכם. כן, יש משטרה, יש חובה, אבל אני מבקש קודם כל את החובה הפנימית, את ההכרה הפנימית שכל אחד ואחד מכם צריך לאמץ לעצמו".

"כולם נשארים בבית, למעט העובדים שעבודתם הותרה על פי הנחיות משרד האוצר. מדובר בצעד שלא היה כמותו מאז הקמת המדינה, אבל גם מגפת הקורונה – לא הייתה כמוה מאז הקמת המדינה. בעצם לא היה דבר כזה ב-100 השנים האחרונות. מדינה דמוקרטית מתבססת קודם כל על השותפות בין הממשלה לאזרחים, וגם על השותפות בין האזרחים לאזרחים. אני רוצה להביע הערכה לכם, אזרחי ישראל, קודם כל לצוותים הרפואיים, אבל גם למחטאים, למתנדבים, לשליחים, לקופאים, לקופאיות. גם לכם, הכתבים באולפנים, שמעבירים את ההנחיות שלנו כמסר לציבור. אתם יכולים להתרחק קצת יותר אחד מהשני, אבל יש היענות נרחבת בציבור לדברים הללו, וזה חשוב".

"אני אומר את כל זה כדי להבהיר שאנחנו נותנים בכם אמון, אזרחי ישראל. יש החרגות מסוימות מהתקנות, ואנו מצפים שלא תנצלו אותן לרעה. ניתן לצאת מהבתים לצורך הצטיידות במזון ובתרופות, לצורך טיפול רפואי, ולהחרגות נוספות שאותן יסביר מיד מנכ"ל משרד הבריאות. גם אם אתם יוצאים החוצה לזמן קצר, אל תתקהלו, אל תתגודדו. שמרו מכל משמר על כללי ההיגיינה והמרחק, שני מטרים, ורצוי הרבה יותר. שוב אני אומר, זה לא משחק, זה יכול לחרוץ גורלות", דברי נתניהו.

המלחמה בקורונה – כל מה שצריך לדעת
תזכורת: התח"צ מושבת עד יום ראשון; הוחלט על צמצומים נוספים בקווים
ישראל בהסגר: אלו התקנות שיאושרו הלילה בממשלה • המסמך המלא
נתניהו: "אתם נדרשים להישאר בבית, זאת הנחייה מחייבת שתיאכף" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש צלב בתמונה הראשית

מה הקשר למשטרה הפלאסטינית?? תעדכנו… ואגב כל מבזק חדש חייב ללחוץ עליו ולצאת מכתבה אחרת.. זה מבעס..

"שגיאות מי יבין" בתמונה מופיע צלב.

גם בכתבה שהייתה על בית כנסת שמו תמונה של מסגד.
נראה לי שיש עובד מיסיונר בjdn.
שבת שלום לכל עם ישראל

מה??איפה יש צלב?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו