Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו: "בישראל יכולים להגיע לרבבות מתים – אף אחד לא יודע לאן זה יגיע"

ראש הממשלה ממשיך בסבב הראיונות בעקבות משבר הקורונה: "בוחן אפשרות לבדיקות דם המוניות. מי שיחלה ויחלים ייצא לרחוב ואז נשיג חיסון עדר". על קצב הבדיקות: "כבר מחר בבוקר יהיו לנו 3,000 בדיקות, בקרוב נגיע ל-10,000 בדיקות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב בראיון ל'חדשות 12' למשבר הקורונה ואמר כי "שיעור המיתות יכול לנוע בין אחוז שניים, לבין 4. בישראל זה יכול להגיע לרבבות של מתים. אנחנו במצב טוב יותר מהמדינות האלה כי קיבלנו החלטה לסגור את הגבולולת. מה שאני מנסה לעשות זה לאתר, לבודד, וטפל בחולים. יש בעיות כלכלה, פרנסה, קיום. אני רוצה במקביל לשחרר את הבריאים. כדי לאתר את החולים אנו משתמשים באמצעים דיגיטליים".

עוד הוסיף כי, "אף אחד לא יודע כרגע לאן זה יגיע – אנחנו יודעים איך זה התחיל ולא יודעים איך זה יסתיים. המגיפה התחילה בסין, עברה לאיטליה ומשם ליתר מדינות העולם. המדינות שלא חסמו את הגבולות שלהם המצב הרבה יותר גרוע. איטליה, ספרד, איראן. במדינות האלה מדברים על מתים, ולא על חולים – זה המדד. גם בארצות הברית מתקרבים לסגר כמו שלנו לפחות".

נתניהו התייחס למאבק והניסיון לבלום את הנגיף: "בוחן אפשרות לבדיקות דם המוניות. מי שיחלה ויחלים ייצא לרחוב ואז נשיג חיסון עדר. זה עוד בבדיקה". הוא הסביר כי "יש תפיסה שאני רוצה לקדם. אם הנגיף תוקף אותך ואתה לא חולה, יכול להיות שאתה מפתח חיסון פנימי. אני רוצה להגיע לבדיקות דם מסיביות בהיקפים המוניים. כך נוכל לבודד את החולים ובמקביל לשחרר את הבריאים חזרה. ככה נשמור על הכלכלה".

ראש הממשלה טען בריאיון כי מספר הבדיקות שמבצע משרד הבריאות צפוי לעלות משמעותית בשבועיים הקרובים. "אנחנו נעלה את מספר הבדיקות בהסכמת משרד הבריאות. כבר מחר בבוקר יהיו לנו 3,000 בדיקות, בקרוב נגיע ל-10,000 בדיקות. ייתכן שנגיע גם ל-20,000", אמר. "המטרה הראשונה היא לאתר את החולים ולבודד אותם, הבעיה שאנחנו לא יודעים מה עם החולים האחרים".

בראיון ל'חדשות 13' התייחס נתניהו גם לאספקט הכלכלי של המשבר, שהביא כבר לאובדן עבודה בקרב עשרות אלפי ישראלים. "אנחנו לא ניתן לאנשים לקרוס, אנחנו צריכים לעשות את זה בצורה מושכלת", אמר. "אני מניח שיהיו הקלות לבעלי עסקים, אבל צריך להבין דבר אחד: המדינה יכולה לכלות 130 מיליארד דולר של רזרבות, ונקווה שלא להגיע לשם. אבל בשביל להעניק הקלות צריך ממשלה שתעביר תקציב".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמו תמיד
נתניהו מתפרנס מהפחדות
ואם לציבור נמאס לשמוע מאיראן – הנה הוא מצא איום אחר,
וגם באיום החדש הןא לא מצליח לטפל למרות כל המילים ,
כמעט 1000 חולים!

כבירר

תפסיקו כבר עם הכותרות הללו על תמותה צפויה.הסנסציות לא תורמות כלום. רק מלחיצות מאוד את הלחוצים, ולא מנדבות שום מידע בעל ערך

נתניהו
תוציא סגר מידי על כולם
יצאו לחנויות אוכל לפי תור מוזמן מראש שיהיו פתוחים 24 שעות
כמו כן הקופות חולים
בדיקות לכולם
וסגר של חודש ימים עד שכולם מבריאים
ושערי הארץ נעולים עד שתתמגר המגיפה בעולם כולו
תחמיר הכי חזק
לא צריך ממשלה לא צריך כלום צריך חיים
ס כ נ ה גדולה
תהיה אמיץ ותורה ברורות על סגר נוקשה ביותר

לפי התגובות, אנשים עדיין לא קלטו כמה קשה המצב..
איזהו חכם הרואה את הנולד..
עוד שבועיים נגלה את אותם טיפשיים שמבחנתם הכל פוליטי..

לא יהיה כלום כי אין כלום.
תמעטו לצאת החוצה וכשאתם חייבים לצאת שימו מסכות, אל תיגעו בפנים, שטפו ידים עם סבון או אלכוהול מידי פעם, ותראו איך באורח פלא הנגיף יעלם- וכן זה כבר קרה בסין…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו