Yossi Zamir/Flash90

ישראל בהסגר • נתניהו חתם והתקנות נכנסו לתוקף: גם שוק מחנה יהודה ייסגר

ב-8:00 בבוקר נכנסו לתוקף ההגבלות במסגרת התקנות לשעת חירום, שעליהן החליטה הממשלה בלילה שבין יום חמישי לשישי. ראש הממשלה החליט כי מרכזי הקניות הפתוחים יישארו פתוחים בשלב זה, עם עד 4 אנשים לכל קופה ושמירה מרחק 2 מטר

תקנות החירום להגבלת התנועה שאושרו על ידי הממשלה בלילה שבין חמישי לשישי האחרון, במסגרת המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, נחתמו הלילה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והן נכנסו לתוקף באופן רשמי החל מהבוקר (ראשון) בשעה 08:00, ובהן נכללים כמה שינויים מהמסמך שפורסם בשבוע החולף. בנוסף נוספו לרשימת בתי העסק שחייבים להיסגר גם השווקים בערים (כגון שוק מחנה יהודה).

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש כי מרכזי הקניות הפתוחים יישארו פתוחים בשלב זה, והחלטה זו תבחן מחדש בעוד שלושה ימים. חנות שלא תעמוד בהוראות משרד הבריאות תסגר באמצעות צו. הוראות משרד הבריאות: עד 4 אנשים לכל קופה רושמת ושמירה על 2 מטרים בין אדם לאדם.

גורם במשטרה צוטט הלילה ב'וואלה' אומר כי האכיפה בערים תוגבר. "המשטרה מעלה רמת כוננות ותפעל בכוחות מתוגברים. יהיו עוד יותר שוטרים ברחובות ממה שראינו בסוף השבוע, שיטפלו בהתקהלויות ובאכיפה בבתי עסק", מסר הגורם. עם זאת, יצוין שכרגע אין ביכולת המשטרה לתת קנס לאדם יחיד המפר את הוראות היציאה מהבית לא לצורך, רק לבית עסק שאינו שנפתח בניגוד לצו או מי שמארגן התקהלות.

בצו נקבע כי באילו מקרים ניתן לצאת ממקום מגורים או ממקום שהייה קבוע אחר למרחב הציבורי:

1. הגעה למקום עבודה וממנו, בכפוף לכך שמקום העבודה יכול לעבוד לפי התקנות שנקבעו לשם כך בנפרד.
2. הצטיידות ורכישה של מזון, תרופות, מוצרים ושירותים בסיסיים או חיוניים אחרים
3. קבלת שירות רפואי.
4. תרומת דם.
5. הפגנה.
6. הליך משפטי.
7. פעילות ספורט יחידנית, למעט במסגרת בני אותו תא משפחתי.
8. יציאה ממקום מגורים לזמן קצר ובקרבת מקום, של יחיד או יחידים בני אותו תא משפחתי השוהים יחד במקום שהיה אחד.
9. יציאה לטקס דתי, ובכלל זה לחתונה או הלוויה וכן יציאה לתפילה של עד 10 אנשים תוך שמירה של מרחק של 2 מטרים אחד מהשני.
10. יציאה לצורך סיוע לאדם אחר שיש לו בעיה רפואית או קושי אחר הדורש תמיכה.
11. יציאה לצורך חיוני אחר.

עוד נקבע כללי התנהגות במרחב הציבורי שמטרתם יצירת "ריחוק חברתי" ומניעת הדבקה מאדם לאדם, ובכלל זה:

1. שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם, ככל הניתן.
2. נסיעה ברכב פרטי, עד 2 נוסעים באותו הרכב. הוראות אלו לא יחולו על יחידים בני אותו תא משפחתי, או כאשר יש צורך חיוני בנסיעה של מעל ל-2 נוסעים באותו רכב.
3. בכל הנוגע לנותני שירות, התקנות קובעות כי בשירות משלוחים למקום מגורים, המשלוח יונח סמוך לפתח בית המגורים ומחוצה לו, וכי ניתן לקיים שירות תיקונים חיוניים לבית מגורים.

כן נקבע כי אסורה כל פעילות מסחר, בילוי ופנאי במקומות המפורטים בצו –

1. קניון וכן מתחם קניות הכולל 10 חנויות ומעלה או שהשטח הכולל של החנויות במתחם עולה על 3000 מ"ר, ולמעט מקום למכירת מזון, בית מרקחת, או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה המצויים בקניון או מתחם כאמור: לעניין זה, מתחם קניות לא מקורה אשר סך החנויות בו, למעט חנויות שאינן מנויות בפסקה (2) להלן, אינו עולה על 10, יוכל להמשיך בפעילותו.

2. דיסקוטק, בר, פאב, אולם אירועים, מכון כושר, בריכת שחייה, פארק מים, גן חיות, ספארי, פינת חי, בתי מרחץ, בתי קולנוע, תיאטראות, מוסדות תרבות, פארק שעשועים, לונה פארק, עסקים לטיפול לא רפואי בגוף האדם, מקומות לעריכת מופעים וירידים, כלי שיט ציבורי, רכבל, מוזיאון, שמורת טבע, גן לאומי, ספרייה, אטרקציות תיירותיות ואתרי מורשת.

3. יחד עם זאת, נקבעו מקומות בהם מותרת פעילות מוגבלת בתנאים המפורטים בתקנות: בית אוכל ובכלל זה בית אוכל בבית מלון; מקום למכירת מזון, בית מרקחת או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה; חנות שאינה מהחנויות המפורטות בפסקה (ב)(2).

על פי התקנות, יעבור החל מהיום המגזר הממשלתי למתכונת חירום, שתאפשר אספקת שירותים חיוניים לאזרח אך תצמצם לכ-30% את מצבת כוח האדם המוגדרים חיוניים אשר ימשיכו לעבוד מהמשרד ומהבית. זאת, למעט גופים שיוכלו לעבוד ביותר מ-30% ובהם גופי הבריאות, הרווחה והביטחון.

מתכונת החירום תחול גם על גופים שאינם ציבוריים, שגם בהם תתאפשר עבודה מהבית. באשר לעסקים פרטיים קובעות התקנות כי יחול הכלל הרוחבי על פיו במקום העבודה לא ישהו בעת ובעונה אחת יותר מ-30% ממצבת כוח האדם או עד 10 עובדים (לפי הגבוה מביניהם).

על מנת לוודא שהציבור לא יחוש מחסור במזון, בתרופות, בשירותים פיננסים, באיסוף אשפה, באספקת אנרגיה ועוד, הוגדרו גופים חיוניים שיכולים לחרוג מהכלל הרוחבי. גופים אלה יוכלו לפעול עם יותר מ-30% ממצבת כוח האדם על מנת להבטיח את מתן האספקה הסדירה והשירותים הנדרשים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות.

ממשרד הבריאות נמסר כי "מטרת ההוראות הקבועות בתקנות היא צמצום המגעים של האוכלוסייה במדינת ישראל. בהתאם לחוות הדעת המקצועית של משרד הבריאות, לנוכח מאפייני המחלה, צמצום מגעים הוא האמצעי היעיל ביותר העומד כיום בפני המדינה למניעת ההתפשטות המהירה של הנגיף בישראל. השילוב של אי חסינות מוחלטת באוכלוסייה, שיעור הדבקה גבוה ושיעור תמותה גבוה יחסית מחייבים נקיטת האמצעים המוצעים בתקנות".

"ההגבלות הקבועות בתקנות מצמצמות ככל הניתן מגעים בין אנשים, לצרכים חיוניים בלבד, ובאופן זה מקטינות משמעותית את הסיכוי להדבקה ולהתפשטות נרחבת של המחלה. אמצעי נוסף הקבוע בתקנות הוא קביעת כללי התנהגות במרחב הציבורי, בניסיון למנוע ככל האפשר מגע הדוק בין אנשים, והמשך הדבקה במחלה", לשון הודעה משרד הבריאות.

בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו דן הלילה האם יש צורך בהחמרת ההגבלות כדי לצמצם את היציאה מהבתים, בעקבות הפרה חלקית של הנחיות משרד הבריאות – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה אמש. הדיון יתקיים בעקבות הפרה חמורה של ההנחיות על ידי מאות חילונים שנצפו במהלך השבת בפארקים ברחבי הארץ, תוך סיכון חיי אדם והפרה מוחלטת של הנחיות משרד הבריאות.

הצו שנחתם על ידי ראש הממשלה

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חזון אחרית הימים. מה שהתורה מתירה מותר. מה שאוסרת אסור

מהההההה

חרפה

משיח בן דוד קרוב יותר מאי פעם! התפללו!

רבנים יודעי דבר אמרו שאם לא נחזור בתשובה, יהיו אסונות הרבה יותר גדולים מהקורונה. פחד אלוקים

פעמי משיח ממש שנזכה להתראות בירושלים הבנויה אמן ואמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו