צילום: גחש״א ״קהילת ירושלים״

הלוויה מצומצמת עם מסכות: הובא למנוחות ניצול השואה שנפטר מקורונה

"כולנו תקווה שזו תהיה הלוויה האחרונה": ניצול השואה אריה אבן, בן 88 במותו, הובא למנוחות בבית הלוויות שמגר שבירושלים. הלווייתו התקיימה במתכונת חירום, בשל ההתפרצות וההגבלות, ובנוכחות בני משפחתו שלא הורשו להיפרד בבית החולים

אריה אבן, ניצול שואה בן ה-88 שנפטר ביום שישי האחרון לאחר שחלה בנגיף הקורונה, הובא הלילה (בין שבת לראשון) למנוחות בבית הלוויות שמגר שבירושלים. על פי הוראות משרד הבריאות, בית הלווית שמגר עבר לפעול במתכונת חירום, והוקם בו אגף מיוחד שייתן מענה למתים נשאי קורונה. אבן נטמן בבית ההספד 'קהילת ירושלים' בבית העלמין הר המנוחות – גבעת שאול. אנשי חברת קדישא הובילו את הנפטר כשהם עוטים מסכות.

יצחק גלבשטיין, מנכ"ל חברה קדישא הראשית והכללית פרושים ירושלים וממונה מטעם המדינה על כל הקבורה בחירום באזור ירושלים, מסר לפני מסעו האחרון של אבן ז"ל: "העובדים המסורים יוצאים הערב להלוויה תוך כדי הקפדה יתרה על כל אמצעי התמגנות הנדרשים. כולנו תקווה שזאת תהיה הלווייה האחרונה של נפטר קורונה בארץ בכלל ובירושלים בפרט".


צילום: גחש״א ״קהילת ירושלים״

אריה אבן, ניצול שואה בן 88, הוא הישראלי הראשון שמת אמש (שישי) מקורונה. הוא עלה מהונגריה בשנת 1949 והוא אב לארבעה וסב ל-18 נכדים ונין. בארבע שנות חייו האחרונות הוא התגורר בבית הדיור המוגן "נופים", שם כזכור הוא לפי ההערכות נדבק מאחת העובדות במקום, ויחד איתו תשעה דיירים ואנשים צוות נוספים. "

צוריאל קריספל, מנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים, הוסיף: "ברצוני לציין שאנו ערוכים לכל תרחיש ונמצאים בקשר רציף עם משרד הבריאות. על פי ההנחיות הוחלט להכשיר את הקמתו של אגף נפרד ומבודד מבית הלוויות שאליו יובאו הנפטרים שיש חשש לגביהם כי הם נשאים של הנגיף. באגף הנפרד יהיה חדר טהרה וחדר קירור נפרד".

"שאר האגפים בבית הלוויות ימשיכו לפעול כרגיל בהתאם להנחיות משרד הבריאות לכלל האוכלוסייה. הצוותים שאמורים לטפל בנפטרים קיבלו הנחיות מפורטות של משרד הבריאות. כמו כן, סוכם כי נאמן בטיחות של משרד הבריאות יהיה נוכח בשטח על מנת לפקח על יישום הכללים המחמירים שנועדו למנוע את התפרצות המגיפה", דברי קיספל.


צילום: גחש״א ״קהילת ירושלים״

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין אמר כי "אנו משתתפים בצערה של משפחת אבן. זכינו להכיר את אריה ומשפחתו בשבוע האחרון וגילינו איש חזק ומרשים, עם סיפור חיים מרתק שגידל משפחה לתפארת. הצוות הרפואי במחלקת כתר טיפל באריה במסירות גדולה לאורך כל ימי האשפוז ועמד בקשר רציף עם המשפחה".

"אנו ממשיכים לטפל ב 19 המאושפזים כרגע בשערי צדק ונערכים בהנחיית משרד הבריאות לפתיחת מחלקה נוספת. שערי צדק נערך מתחילת המשבר בהקמת מחלקה מבודדת, חדר מיון מבודד לחשודים ומבודדי בית, חלוקת צוותי בית החולים למניעת הידבקות ופעולות רבות נוספות להתמודדות עם התפשטות הנגיף".

"העברנו את מרבית שירותי המרפאות שלנו לשירותי טלרפואה כדי לאפשר למטופלים שלנו המשך רצף טיפולי וכל אחד יכול לפנות להתייעץ עם הרופאים מהבית. אנו ממשיכים כל העת לקדם את ההיערכות שלנו לטיפול בח ולי קורונה, ובמקביל להמשיך את שגרת הפעילות והשירותים למטופלים שלנו", דברי פרופ' מרין.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עצוב מאד
וריינה בוכה חזק על האיש שהלך ללא עת

בשואה שניה ערב הגאולה

כיצד חלה איני יודע אבל זו שואה חדשה ואם איש יקר וטוב קיבל שואה חדשה מה נגיד אזובי הקיר

פשוט לבכות עצוב נורא ואיום כשל כח הסבל ריינה משתגע

והית משוגע ממראה עיניך

את השואה הוא שרד את הקורנה לא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו