צילום: פייסבוק

בכיר במשרד הבריאות: "התרחיש הכי גדול שלנו היה שבין 10 ל-20 אלף ימותו"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות אמר כי בישראל יש בין 2,000 ל-10,000 חולים. עוד הוסיף: "הזמנו מעל מילון מטושים, הבעיה הזו ירדה מהפרק". חשף: נשיק אפליקציה לבדיקת שהייה בקרבת חולים. וגם: בדיקות הדם שינסו להעניק תמונת מצב כוללת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, חשף היום (ראשון) את תרחיש האימים אליו נערכים במשרד הבריאות: "התרחיש הכי גדול שלנו היה שבין 10 אלף ל-20 אלף ימותו מקורונה בישראל", אמר גרוטו. עם זאת הבהיר כי "המתים מהקורונה יהיו חלק מאחוז המתים השנתי בישראל, שעומד על 40 אלף". לדבריו, "תוספת תמותה כזו היא טראומטית. במלחמת ישראל הכי גרועה לא מתו כל כך הרבה אנשים תוך כמה חודשים".

עוד הוסיף כי יש להוריד את הפאניקה סביב המגפה: "אנשים עלולים למות מהפחד לא לצאת לבית המרקחת לקנות תרופות, צריך להבין שזה לא מספרים גבוהים ביחס לתמותה השנתית". לדברי פרופ' גרוטו, מדי יום ישנה התייצבות בין מספר החולים המתגלים. "אנחנו רואים התייצבות של כ-200 מקרים שמתגלים ביום. ברור לנו שאין לנו תמונה מלאה לגבי מקרים שאנחנו לא בודקים". עוד הוסיף כי על פי חלק מההערכות, בישראל יש בין 2,000 ל-10,000 חולים.

בכדי לקבל תמונת מצב רחבה על מספר החולים בישראל והמאפיינים שלהם, במשרד הבריאות הוחלט אמש להזמין בדיקות דם המספקות אבחון מהיר של הימצאות הנגיף בגוף. "הזמנו חצי מיליון בדיקות דם הבודקות לפי נוגדנים את הימצאות הנגיף", אמר גרוטו, "המטרה באמצעות הכלי הזה היא לעשות בדיקות רחבות באופן מחושב, על פי מדגם מייצג ובכך לקבל תמונה רחבה של המצב בישראל". פרופ' גרוטו סייג וציין שבדיקות אלה פחות מהימנות מבדיקות המטושים, ואין בכוונת המשרד להחליף את בדיקות המטושים.

הבדיקות מיועדות לשמש כסקר לאומדן שכיחות הקורונה באוכלוסיה, ולא ישמשו לבידוד או למתן טיפול. מדובר בבדיקות סרולוגיות המזהות שני סוגי נוגדנים, ויכולות לזהות גם אצל אדם ללא סימפטומים אם נדבק כעת או בעבר. הבדיקות ייכנסו לשימוש כנראה כבר בשבוע הבא. ייתכן שהסקר ייערך על ידי מד"א וייתכן שבדרך אחרת. "הבדיקה מיועדת גם לאנשים שאין להם תסמינים ובאמצעות מדגם נוכל לקבל תמונת מצב לגבי התחלואה בישראל".

בשיחה עם העיתונאים התייחס גרוטו גם למחסור במטושים – וטען כי כבר מחר הבעיה תיפתר. "יש לי הזמנות של מעל מיליון מטושים. ממחר ואילך לא צפויה מחסור. הורדתי את הבעיה הזו מהפרק. היום יש קרוב ל-5000 מטושים ומיום שלישי יהיו כ- 10-15 אלף ביום עד לסוף האירוע. יש שלוש חברות ישראליות שיוכלו לעשות את הייצור של מטושים ומבחנות בארץ".

גרוטו עדכן בשיחה כי משרד הבריאות ישיק היום אפליקציה לבדיקת שהייה בקרבת חולי הקורונה, המבוססת על איכון שב"כ. לדברי גרוטו, האפליקציה מבוססת על ממשק ידידותי בעזרתו יוכלו אזרחים לבדוק באופן עצמאי האם נחשפו לנגיף בלי לחכות למסרון. "יש אפליקציה בשלבי פיתוח סופיים, אנחנו בקשר עם אפל כדי לפתח באפל סטור ובגוגל. האפליקציה ככל הנראה תושק היום. היא מבוססת על איכון השב"כ, רק תהיה יותר ידידותית למשתמש, אנשים יוכלו לברר באופן עצמאי בלי צורך לחכות שישלחו להם הודעה".

פרופ' גרוטו התייחס לאלפי עובדי הרפואה שנכנסו לבידוד בית, כשמאות מהם נחשפו בעבודה לנגיף ואמר: "במידה ומספר החולים יתפשט בישראל בכמויות גדולות, כל הצוותים במרפאות ובבתי החולים יהיו ממוגנים כל הזמן. זה לא משהו שיקרה מחר אבל זה תלוי בהתפשטות הקורונה". עוד הוסיף כי כבר עכשיו צוותים שממוגנים והיו במגע עם חולי קורונה לא נדרשים בבידוד בית. לכן בהמשך הכוונה היא שיהיה די מיגון לכל הצוותים הרפואים ובמידת הצורך הם יהיו ממוגנים כל זמן שהם בעבודה.

בנוגע לחילוקי דעות עם משרד הביטחון אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות כי : "תפקידו לעמוד לצד משרד הבריאות ולתת לו כלים לנהל, אבל מי שאמון על על ההחלטות המקצועיות זה משרד הבריאות". הוא דחה את הפרסומים על מחלוקות עם מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב ואמר כי "היחסים ביני לבין המנכ"ל מצוינים ואין שום עימותים בינינו מעבר לחילוקי דעות מקצועיים פה ושם. המנכ"ל נותן בי אמון מלא והשאיר לי לנהל את המשרד בזמן שהוא נמצא בדיונים – כולל נושא כוח האדם והממשקים מול המשרדים האחרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא מבין,
למה לקחת את המשפט הכי מפחיד מהדברים שלו ולשים בכותרת ,אתם עושים בדיוק ההיפך מהדברים שאמר- יש להוריד את הפאניקה סביב המגפה

הקבה שומר עלינו מלמעלה

שגנץ ישמע ויפנים

שיתביש

עם כל הכבוד למשרד הבריאות ואנשיו
שצריך להקשיב להורותהם.
אבל מכן ועד להגיד מספרי תמותה זה מוגזם ביותר
רק בורא עולם מחליט ואין לנו מימה לפחד בכלל
"אין עוד מלבדו"!!!

אני חושב שיש משהו ברפואה הטבעית שהורג וירוסים.
כל פעם שאני לוקח אותם כשיש לי וירוס.
זה נעלם.
אני חושב שזה יעזור לקורונה.
אני לא מדמיין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture