קרדיט: חיים צח, לע"מ

בדרך להחרפת ההסגר? נתניהו ייכנס דיון הבוקר – "אין מנוס מעליית מדרגה"

ראש הממשלה יכנס דיון בהשתתפות השרים והיועמ"ש בו מנכ"ל משרד הבריאות צפוי להמליץ להחריף את מגבלות התנועה: "אין מנוס מעליית מדרגה, עוד לא סגר - אבל הכי קרוב לשם". ארדן: "צריך ללכת להסגר מלא של שבועיים, עם אכיפה הרבה יותר נרחבת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הבוקר בשעה 10:00 דיון בנושא "הידוק ההגבלות על התנועות ומרקם החיים בישראל", כלשון הודעת משרד ראש הממשלה. לדיון הוזמנו שר הבריאות יעקב ליצמן, השר לביטחון פנים גלעדן ארדן, שר הביטחון נפתלי בנט, שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה אלי כהן, שר האנרגיה יובל שטיינץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בדיון בו ישתתפו גם הדרגים המקצועיים של המשרדים השונים ייערך גם הפעם בשיחת וידאו מ-2 מוקדים, הקריה בתל אביב ומשרד ראש הממשלה בירושלים, בכדי שלא ישהו מעל 10 אנשים בחדר. ב'חדשות 13' דווח כי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ימליץ בדיון לנתניהו ולשרים להחריף את מגבלות התנועה על האזרחים.

בכיר במשרד הבריאות הסביר בדיווח של ברק רביד כי "אין מנוס ממהלך כזה". ב'חדשות 12' דווח כי הערכה היא שמגבלות התנועה על האזרחים יהודקו עוד יותר. לקראת הדיון צוטט על ידי ירון אברהם גורם המעורה בפרטים שאמר: "אין מנוס מעליית מדרגה, עוד לא סגר – אבל הכי קרוב לשם".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר הבוקר ברשת ב' כי בעקבות התפשטות הנגיף: "נערוך היום דיון עם ראש הממשלה נתניהו על החמרת ההגבלות". ארדן הוסיף כי, "אם לא יהיה שיתוף פעולה מהציבור ומשמעת גבוהה שתמנע את ההתפשטות הנרחבת של הנגיף, בלית ברירה נתקדם בהדרגה להטלת הסגר, מאות אלפי אנשים נוספים יידרשו לא ללכת לעבודה, ישראל תחולק לרובעים והמשטרה – יחד עם גדודים של צה"ל – יבדקו אנשים שנמצאים בחוץ".

ארדן הוסיף: "החרדה שלי היא ממה שיקרה עוד שבוע ועוד שבועיים. אני כבר לפני שבוע יצאתי עם עמדתי שצריך ללכת להסגר מלא של שבועיים, עם אכיפה הרבה יותר נרחבת". על החלת תקנות החירום על משרדים אמר כי "חייבים לחייב מגדלים שבכניסה אליהם תהיה מדידת חום. יש פתרונות וצריכים לחייב לא רק בעלי עסקים אלא גם מקומות עבודה".

כזכור, מ"מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אישר אתמול את הפקודה המשטרתית המתווה את דרכי הפעולה והשיטה בה תפעל המשטרה במידה ויוחלט על הטלת סגר. בהתאם לפקודה, המשימה העיקרית של משטרת ישראל בסיוע צה"ל ובשיתוף פעולה של הרשויות המקומיות וארגוני החירום וההצלה הינה לבצע פעולות פיקוח, מניעה ואכיפת הגבלות תנועה, שמירה על הסדר הציבורי, טיפול באירועי תגובה וביצוע פעילות חסימה בצירי התנועה, בהתאם לדרג המדיני והמצב המשפטי שיוכרז לשם צמצום התפשטות מגיפת הקורונה בישראל.

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר אתמול כי "אם אנחנו לא נשמור על הבידודים שחייבנו אנחנו חלילה וחס יכולים להגיע למה שקורה בחו"ל. יש תוהו ובוהו באמריקה ובאירופה. אנחנו בהרבה דברים טובים יותר ואנחנו צריכים לשמור על זה". עוד הוסיף כי, "אם הציבור ישמור ויקיים את מה שביקשנו אז לא יהיה סגר, אם לא יקיימו אז נעשה דברים יותר קשים".

 

משרד הבריאות: מניין החולים מקורונה בישראל עלה ל-1,238 – 24 במצב קשה

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יקנעם

הכל אנגלית אווווףףף

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו