צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ראש המל"ל: "גיבשנו את המנגנון תוך כדי תנועה – החלטות לא מושלמות"

מאיר בן שבת הגיע לדיון בכנסת והותקף על הדיסאינפורמציה לציבור: "טובי אנשי התקשורת במדינת ישראל היו צריכים לשבת אצלכם ולנהל אסטרטגיה תקשורתית". ראש המל"ל השיב: "סוגיית ההסברה כרגע מנוהלת על ידי המל"ל, זה לא הנושא העיקרי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש המל"ל מאיר בן שבת הציג היום בדיון בועדה המיוחדת לענייני הקורונה בכנסת את פעילות הממשלה במשבר: "בסוף ינואר קיבלנו את ההחלטה הראשונה לגבי המגיעים מסין. קבענו בתחילת הדרך שמדובר באירוע "על משרדי" שבו נדרש לקבל החלטות מהירות. היעד האסטרטגי שקבע ראש הממשלה הוא להביא לכך שמדינת ישראל תוכל להכיל את המגפה בכל ההיבטים".

"3 המאמצים עיקריים: מאמץ בריאותי, שימור רציפות תפקודית לאורך זמן, שימור חוסן כלכלי הן של המדינה והן של האזרח. הממשלה כולה התכנסה סביב הנושא הזה לא מעט פעמים. בכל דיון ממשלה אנחנו סוקרים את הסטטוס ומדברים על החלטות להמשך". עוד הוסיף כי: "צריך לומר ביושר. היינו צריכים לגבש את מנגנון הניהול תוך כדי תנועה . הן לא החלטות מושלמות"

לדבריו, "אין פורמט רשמי לגבי איך הממשלה צריכה להתנהל במצב כמו זה. המאמץ הבריאותי מובל על ידי משרד הבריאות. המאמץ הכלכלי מובל על ידי משרד האוצר ולצדו נגיד בנק ישראל. המשרד הכלכלי התומך מובל על ידי שר הכלכלה, בין היתר על מנת לוודא שאין מחסור לאורך האירוע. משרד הביטחון משמר כוננות לקבל הפיקוד בכל רגע נתון ומכיר מקרוב ושותף בקבלת ההחלטות על מנת להיות מוכן אם יידרש לקבל פיקוד על המצב. מאמץ ההסברה הוא בהחלט חשוב אך הוא לא העיקרי".

יו"ר הוועדה ח"כ עפר שלח ביקש למקד את הדיון בניהול המשבר ברמה הלאומית. "לא ברור לנו איך הדבר הזה מתנהל ברמה המערכתית. חשוב לדבר על איך הממשל מתמודד עם הניהול של האירוע בתור מי שמונה על ידי ראש הממשלה. אמון הציבור במערכת דרך ההסברה הוא קריטי, איך מתנהלת ההסברה של האירוע?"

שלח תקף: "כל תשובה יותר מעוררת דאגה מקודמתה. צר לי שאני צריך להסביר לכם את זה בפורום הזה, מה שהיה צריך להיות זה שטובי אנשי התקשורת במדינת ישראל ישבו אצלכם וינהלו אסטרטגיה תקשורתית, לא חשוב מי עומד על המיקרופון. הדיון הוא על מי מנהל את כל האירוע של תקשורת באירוע. איפה מוקדי הפניות? כולל מוקדים בשפות שונות? ניהול של מטה זה לא שקודקוד עומד בטלוויזיה ומסביר, ככה לא מנהלים מטה. אין פה מטה ואין פה פיקוד".

ח"כ מיקי חיימוביץ (כחול לבן): "למה אין מסביר לאומי? דמות אחת שתסביר לציבור? האם אתם מקבלים נתונים גולמיים ממשרד הבריאות או נתונים כמו שהם פירשו אותם? עד כמה אתם מעורבים בנושא של הבאת ישראלים מחו"ל? האם נעשה מאמץ של המדינה להביא את הצעירים לארץ? ומדוע האירוע הזה שהוא ברמה הלאומית לא מועבר למשרד הביטחון?"

ראש המל"ל מאיר בן שבת השיב לטענות: "אנחנו מתארגנים תוך כדי, זה לא שיש תכנית מגירה לגבי איך מתמודדים עם הקורונה. אם מישהו חושב שזה לא בסמכויות המל"ל, בעיני כן. האם כל השרים שותפים לכל החלטה ובכל עניין? לא. אי אפשר לנהל ככה מדינה. במטה ההסברה יש גם נציגים מהמגזר הערבי. אני לא מופקד על נושא ההסברה ולכן פחות מספק תשובות בנושא. פיקוד העורף כמו משרד הביטחון ערוכים לקבל את השליטה".

בהתייחסו לבדיקות אמר כי "יש דיון מקצועי בנושא, האם נכון להרבות בבדיקות בשלבים בהם אנחנו נמצאים. ראש הממשלה קבע יעדים ומשרד הבריאות עומד ביעדים הללו ואף יותר. כבר בסוף השבוע הזה נגיע ל 5000 בדיקות. לצד המסקנות שמגיעות אלינו ממשרד הבריאות, יש אצלנו תהליך חשיבה עצמאי על בסיס נתונים סטטיסטיים".

לגבי החזרת ישראלים השיב: "אנחנו מסייעים למשרד החוץ, והוא המוקד לפניות בנושא זה. אין כוונה למנוע חזרה של אזרחים ישראלים, אנחנו כן רוצים לצמצם את התנועה הכללית אך אנחנו לא חוסמים את כניסתם של ישראלים למדינתם. אין מדיניות שאומרת 'תישארו שם', ואין גם אמירה 'תבואו בהמוניכם'".

יגאל סלוביק ראש אגף לוט"ר בט"פ ועורף במל"ל: "סוגיית ההסברה כרגע מנוהלת על ידי המל"ל. אנחנו מבינים שצריך לרכז את האירוע במקום אחד והמל"ל מרכז את האירוע".

ח"כ עפר שלח אמר בסיום הדיון: "מדיוני הפתיחה של הוועדה המיוחדת למשבר הקורונה עולה תמונה מדאיגה. האנשים המופקדים על ניהול המשבר הציגו מערכת שהגיעה אליו לא מוכנה ומתפקדת בכלים חסרים. אין היום לממשלה אסטרטגיה לאומית, כלכלית ובריאותית לניהול חיינו מעבר לחג הפסח, וחוסרים בסיסיים אינם מקבלים מענה".

"הוועדה תמשיך בעבודתה על בסיס יומיומי. בצד הפיקוח וההשתתפות בהתמודדות הלאומית נטפל, ככל שנוכל, בכמות העצומה של פניות נקודתיות המגיעות אלינו. כל חברי הוועדה רותמים לכך את צוותיהם האישיים, והדבר ישוקמו לציבור באופן קבוע. תפקוד הוועדות רק מוכיח כמה חיוני היה להפעיל את הכנסת בהקדם, כפי שנדרשנו והובחנו. נמשיך בכך במלוא העוצמה", דברי שלח.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שלח מרגיש את עצמו…
אם הוא רוצה שיתחיל לנהל…
או שראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות יגידו שהם הצביעו 'כחול לבן' ואז הכל יסתדר..

חנטריש. שלח- וחבורתו, עיתונאים או עורכי דין, חיים במנותק, ומבקרים אנשים. הצד השווה- פה גדוווול.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture