מפקד פיקוד העורף: "פעילים בכל המגזרים – נתחיל הסברה גם ביידיש"

האלוף תמיר ידעי: "עד עכשיו גויסו לצה"ל 2200 אנשים. הכנו את כל בתי החולים בארץ למעבר משגרה לחירום, כולל קופות החולים": דובר צה"ל: "36 חולים בצה"ל, כ-4200 מבודדים". עוד חשף: "אמנם הפעילות רודדה, אבל זיהינו כמה פרשיות התרעתיות".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


צפו: מסיבת העיתונאים היומית של השר בנט

מפקד פיקוד העורף האלוף תמיר ידעי אמר היום כי, "עד עכשיו גויסו לצה"ל 2200 אנשים. מרביתם בפיקוד העורף. בשלב זה גייסנו בעיקר את המפקדים. אנחנו נעדכן ככל האפשר בראש ובראשונה על הכל הסדיר. ככל שידרשו גורמים מקצועיים, אנחנו נגייס אותם. התחלנו את האירוע לפני שבועיים בנהלי קרב. אנחנו עסוקים במספר משימות מרכזיות. הדבר הראשון והחשוב ביותר זה הסיוע למערכת הבריאות: מד"א והמערכת עצמה. שבוע שני שמתגברים את מוקדי מדא. במוקד העיקרי בקרית אונו. מדובר ב- 300 חיילים שמתגברים".

"עושים נוהל קרב שהדבר הזה ילך ויתרחב ויצריך מעורבות יותר מסיבית של אוגדות צה"ל", אמר האלוף ידעי בשיחת תדרוך לכתבים הצבאיים. "בכל העולם הצבא מתגייס כי הוא מסוגל לסייע מבחינת יכולות. זו פוליסת ביטוח של המדינה".

"החלק השני קשור במאמץ ההסברה: המנחה המקצועי הוא מערכת הבריאות אבל אנחנו לקחנו על עצמנו עם משרדי הממשלה את רציפות התפקוד: לשדר את ההנחיות בצורה שקופה. שמנו את מוקד 104 כדי שיהיה מענה לאנשים שפונים. היו מעל 12,000 פניות למוקד אתמול. שואלים על איך להתנהג ומה ההנחיות. מאמץ ההסברה- כרגע עדיין רק ברשתות החברתיות ובכל מה שקשור לפורטל". לדבריו, "אנחנו פעילים במגזרים הערבי, הבדואי והחרדי. ההסברה שלנו מורגש. פועלים כעת כדי להתחיל הסברה ביידיש. יש לנו גם צרפתית".

על סוגיית הניוד של הבדיקות סיפר כי "מאה רכבים שכל רכב נוסע בארץ לסיוע מד"א. הצטרפו היום עוד מאה רכבים כאלו. מסייעים בכל הקשור להכנת הבדיקות. אנחנו מסייעים בדרייב אין קורונה במוקדים ברחבי הארץ. מעבר לזה, יש לנו חלק בהכנת מערכת הבריאות לחירום. הכנו את כל בתי החולים בארץ למעבר משגרה לחירום. כולל קופות החולים. פתחנו 32 שמרטפיות- ברחבי הארץ. סד"כ של 400 מורות חיילות".

"הקמנו את מוקד הסיוע האזרחי. 23 ארגוני מתנדבים על אלו מוסיפים גם חברות מרכזיות במשק שגם מעורבות. לראשונה יש פה מעשה מתוכלל של ארגוני ההתנדבות. פתחנו מרכז אריזה שעומל לארוז 45,000 אריזות שמתכוונים לחלק בבתים שנזקקים לכך. הדבר יגדל לדעתי עם הזמן. העבודה המרכזית של המרכז היא לתכלל ולקמב"ץ את כל המגזר השלישי".

"לא הכל חיילים, אבל בראש ובראשונה חשוב שהחברה האזרחית תפעל. פועלים עם הרשויות ומשרדי הממשלה. אנחנו מסייעים בפו"ש שלנו וביכולות שלנו. לעת הזו התגייסות יפה מאוד של החברה עם יוזמות נפלאות. עד כה זה עובד. יש 400,000 מובטלים, חשוב להחזיר אזרחים למעגל העבודה. איפה שהם יכולים להיות מעורבים, אני מעדיף".

על פרוייקט משמרות הזהב: "הרעיון הוא לבודד את האוכלוסייה המבוגרת. יש לא מעט חוליות חלשות בחברה הישראלית ואנחנו מכירים אותן. אנחנו בימים האחרונים בניסיונות למפות את האוכלוסייה הזו. יש בצד התכנית הזו שיתוף פעולה מלא עם משרד הרווחה והרשויות המקומיות. התכלית שלנו זה לתכלל את המאמצים ולראות שכל חבילת מזון או כל אזרח נזקק יקבל את זה. נהיה ערוכים ואנחנו כבר די ערוכים לביצוע המשימה. אנחנו במהלך הימים האחרונים עשינו ביקורים ביישובים שונים באירועים מתפרצים. ביום שישי למשל הוקפצנו. גדוד שחר הגיע, בודד ועסק בחיטוי. זה להעביר חפצים ולהעביר אנשים ממבנה למבנה".

על המלוניות אמר האלוף ידעי, "אנחנו עוסקים גם במשימת בידוד ובדיקת החוזרים מהארץ. פתחנו עד כה חמישה מלונות שמטרתם לבודד את החולים מהחברה בכלל עד שיביאו. ישנו כרגע דיון האם מבודדים את כל החוזרים. בכל דרך, אנחנו עתידים להיכנס לאירוע מורכב שדורש בידוד של אלפים לשבוע או שבועיים".

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן אמר בשיחה כי "המעורבות ממשיכה להיות רחבה יותר ויותר ככל שעובר הזמן. אנחנו פועלים בדרקטיבה של אחריות מרחיבה פועלים על פי שעון לחימה".

זילברמן עדכן על מצב הקורונה בצה"ל: "36 חולים בצה"ל. מדובר בקפיצה לאור פתיחת המעבדה הצה"לית. התחלנו לבדוק את התור של החיילים עם התסמינים. נמשיך לעדכן את האתר כפי שעשינו עד כה. יש לנו כ-4200 מבודדים. החולים קל שוהים במצב קל במתקן באשקלון. אנחנו מקיימים בעניין התחלואה נוהל קרב שכולל אלפי חולים ונערכים לכל תרחיש".

לדבריו, "המעבדה שהתחילה לפעול בצריפין לפני יומיים עולה לקצבים יותר גבוהים. עשינו עד כה 130 בדיקות ומתכננים לקפוץ לקצב של 300 בדיקות מחר. רוצים להתייצב לקצב של למעלה מ-500 בדיקות ביום. זה מאפשר שחייל בצה"ל שנפתח תסמינים יבדקו תוך יממה.
יש לנו ועדה יומית שמסדרת את תור הבדיקות בצה"ל". עוד הוסיף כי, "נפתח מתקן אשפוז נוסף לחיילים בבה"ד 10 בחיפה שצפוי להיפתח שבוע הבא".

תא"ל זילברמן הוסיף כי, "לאור החלטות המדינה על צמצום התחבורה הציבורית. פתחנו הבוקר מערך היסעים ייחודי. המערך נמצא תחת חטיבת הלוגיסטיקה באט"ל. אנחנו מתבססים על סדר גודל של בין 200 ל-260 אוטובוסים שמאפשר לחיילים לחזור מבסיסי צה"ל ולהגיע אליהם. כמובן שעל פי הנוהל הרגיל של 25 אנשים באוטובוס, אחד בספסל. לכל אוטובוס מפקד משימה. באמצעות תשאול שלו נמנע מצב של חייל עם תסמינים שעולה. החיילים ממשיכים להיעזר בתחבצ".

על המצב הביטחוני בימים אלה אמר דובר צה"ל כי, "חשוב לציין שהבוקר הייתה הערכת מצב מטכ"לית ככל יום חמישי. יש היערכות גבוהה מול כמה התרעות זירתיות. צריך להגיד שאמנם בגלל הקורונה הפעילות רודדה. אבל זיהינו כמה פרשיות התרעתיות. יש לנו מידע מודיעני, מידע התרעתי בחלק מהזירות. לא שונה מהימים הרגילים, גם עכשיו הוא קיים. אנחנו מקיימים את האיזון העדין בין הגנה מרחבית לשמירה על בריאות חיילי צה"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממממ

בקרוב 100000 חולים. קשה ו 10000 מתים.
בתוך שלש שבועות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture