Hadas Parush/Flash90

מנכ"ל משרד האוצר: "נשקל הסגר באזורים בעייתיים כמו בני ברק"

שי באב"ד חשף דיון בכנסת כי בקרב מקבלי ההחלטות נשקלת האפשרות להטיל הסגר מלא באזורים בהם יש תחלואה גבוהה: "יש לנו לא מעט בעיות בחברה החרדית, באזורים כמו בני ברק. חלק מהדיון מדבר על איך אולי נצליח לעשות את הסגר ולבודד את אותם אזורים".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד חשף היום (ראשון) במסגרת דיוני ועדת הקורונה בכנסת כי בקרב מקבלי ההחלטות נשקלת האפשרות להטיל הסגר מלא באזורים "בעייתיים" בהם יש תחלואה גבוהה בקורונה, כמו בני ברק. "יש לא מעט בעיות בחברה החרדית, באזורים כמו בני ברק. חלק מהדיון בנושא מדבר על איך אולי נצליח לבודד את אותם אזורים".

באב"ד אמר בדיון כי "אנחנו בסדר גודל של חודש מאז הקורונה התפשטה בישראל ונעשו צעדים דרסטיים שלא נעשו מאז קום המדינה. המשימה שלי כמנכ"ל האוצר היא שהמשק יתפקד. יצא בתקשורת שמשרד האוצר והבריאות נלחמים – ממש לא. המשימה של הבריאות היא לעצור את הנגיף, המטרה שלנו היא לדאוג למשק. יש לנו לא מעט בעיות בחברה החרדית, באזורים כמו בני ברק. חלק מהדיון מדבר על איך אולי נצליח לעשות את הסגר ולבודד את אותם אזורים".

"אני לא מזלזל בקמעונאות אבל זה לא מה שיפיל את המשק לכן אנחנו בודקים מה ישפיע מקסימום על העקומה תוך פגיעת מינימום במשק. למעלה מ 90% נמצאים בחל"ת ולא מפוטרים. החל"ת אמור להגיע בשלושה החודשים הקרובים לסדר גודל של 14 עד 15 מיליארד שקל, עם מיליון אנשים בחל"ת".

"אם ההשבתה החלקית שיש עכשיו תימשך 5 שבועות מדובר על פגיעה בתוצר של- 5% 75-70 מיליארד שקל. אם מדובר על השבתה כוללת נעמוד על פגיעה של 18%. ההשפעה על הגירעון דומה- השבתה חלקית ל-5 שבועות תגדיל את הגירעון ב-6%. כתוצאה מהצעדים יש פגיעה מאוד גדולה בשכירים, עצמאים ובעלי עסקים. החבילה עליה הכריזו של 80 מיליארד שקל נמצאת בדיונים אך אלו סדרי הגודל והיישום המתוכנן הוא מידי".

הוא פירט את הצעדים המתוכננים: "למדינה יש רשת בטחון סוציאלית מצוינת לשכירים. ביחס לעצמאים- מאחר ואין להם דמי אבטלה, יצרנו כלי שנותן מענה גם להם במסגרת אותה רשת בטחון בצורה של מענק עד לאחר הפסח (סוף אפריל). יהיה מענה בשלוש (וחצי) שכבות: 1. מענק על פי קריטריונים לנפגעי המשבר 2. מענה תזרימי- הוקמו קרנות עבור הלוואות בתנאים מאוד נוחים 3. דחיית תשלומים – הטבות רגולטוריות, מע"מ, ארנונה, מים (בחלק מהמקרים בוטלו תשלומים ולא רק נדחו) 4. שכבה רביעית קטנה – האצת המשק, השקעה בהשקעה במשק שאמורה להניב פריון בהמשך (לדוגמה השקעה בתשתיות)".

"העסקים הקטנים הם אלו שנפגעו הכי קשה, לכן דחיית התשלומים עבורם היא הכי גדולה. אנחנו מודעים לבעיה, שמה שנתנו לעסק עד כה לא מספיק. החשש שלנו זה שברגע שנתחיל להיכנס לעולם המקורות התקציביים זה יהיה כמו להעביר מיני תקציב, יהיו וויכוחים עד אין סוף. כשנעשה תקציב, ונראה מה היו נזקי הקורונה, כמובן שנעשה קיצוצים ממקומות שונים במשק".

בתוך כך, מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, השתתף בדיון בועדת הכספים ואמר כי "משרד האוצר יושב יום יום כדי להתמודד עם המצב הלא פשוט הזה. בסוף תזכרו שהמיסים מאפשרים לכולם לקנות ציוד, לממן את משרד הבריאות. יש לנו צורך מאוד חשוב לאזן לבין הצורך לאפשר למשק לתפקד, לבין הצורך לאפשר הכנסות מצד שני. מצד אחד להתמודד עם הנגיף, מצד שני לאפשר את ההמשכיות העסקית של המשק לאורך זמן".

"חוסר הוודאות הוא גדול, הנגיף לא שואל מתי לבוא ולא אומר מתי הוא הולך. צריך פה ערבות הדדית משמעותית כדי לצלוח את הדבר הזה. אנחנו צריכים לנהל מדיניות, תוך מחשבה שזה יכול להמשך עוד הרבה מאוד זמן. לתוכנית שתובא לממשלה השבוע יהיו 3 רגליים – אחת לאפשר רשת ביטחון סוציאלית לציבור ולעסקים, השנייה לאפשר המשכיות לעסקים קטנים ובינונים, והשלישית תוכנית יציאה, תוכנית האצה, להמשך לראות איך יוצאים מהמשבר, ומייצרים המשכיות. ככל שהתוכנית תאושר על יד רה"מ, המהלך יהיה מאוד פשוט, כל עצמאי יכנס לאזור האישי שלו, יוכל לבקש מענק, ולקבל אותו ישירות לחשבון הבנק, ללא כל התערבות, אני מקווה שהוא יהיה לפני החג, או מאוד סמוך אליו".

לעניין בקשת הח"כים לבטל תשלום מיסים ולא להספק בדחייה השיב יעקב: "רשות המיסים עשתה לא מעט – מדחיית מע"מ חד חודשי, כאשר צריך לזכור שחלק גדול מהמיסים הינו תלוי מייצב אוטומטי – תלוי מחזור ורווחים, מי שלא מרוויח לא משלם מיסים. חלק מהמייצבים עובדים גם עכשיו. לצד כך, חלק מחובתנו, זה לדחות חלק מהתשלומים, כך דחינו לדו חודשיים, שזה יותר מ-80 אחוז את תשלומי המע"מ, זה מרבית העסקים במשק הישראלי, דחינו ל-27 ל-4 את תשלומי המע"מ, כדי לתת זמן לא מבוטל גם אחרי הפסח".

יעקב פירט צעדים נוספים בהן נקטה הרשות, בהם: "דחינו את הצהרות ההון, את הסיכום השנתי של העסקים, לגבי תיאומי מס נתנו המשכיות, לגבי ניקוי מס במקור גם שם נתנו הארכה לאישורים שקיימים, גם כדי לאפשר הקלה וגם לאפשר הגעה פחותה למשרדים, בנוסף האצנו את מתן ההחזרים לעסקים, בהיקף של כמעט מיליארד ₪, כדי לאפשר להם תזרים. המקדמה הזו מאפשרת לעסקים האלה להיערך בצורה טובה יותר".

"העמקנו קרנות שמאפשרות לעסקים כ-8 מיליארד ₪ כהלוואות, ואנחנו ממשיכים לאפשר הקלות במסגרת זו, הדבר מאפשר הלוואות בתנאים מאוד טובים, כנראה בעתיד נאפשר גם גרייס על ההלוואות האלה, וזה יסייע להם בבעיה התזרימית שייתכן שתיווצר להם".

יעקב הוסיף כי הרשות קשובה גם לפניות פרטניות: "גם כאלה שרוצים לדחות תשלומים, גם כאלה של חד חודשי, יכולים לפנות ולבקש פריסות ותהליכים אחרים, והדבר יבחן, ככל שיש קשר לקורונה, הדבר ינתן. כלומר מעבר לדחיות לכולם, יש אפשרות לפניות פרטניות".

לעניין בקשת יו"ר הוועדה וחבריה לפעול לאיחוד שנות מס לעניין חובות, השיב יעקב כי לדעת הרשות אין מקום לכך כרגע: "לעניין איחוד שנות המס, 19 – 20, אנחנו חושבים שאין מקום לכך, "התרופות" שניתן בתוכנית שתוצג לממשלה השבוע, יתנו מענה מאוד רחב לחלק מאוד מהעסקים במדינת ישראל להמשיך את הפעילות העסקית. אנחנו בתהליך לא פשוט של המשק הישראלי, וצריך פה ערבות הדדית, מי שצריך לשלם, חייב לשלם, המשק הישראלי חייב להמשיך לתפקד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צודקים במליון אחוז למה הבני ברקים לא מקשיבים

זה הדבר הכי אנטישמי ששמעתי!
זה נכון שיש הידבקות יותר חזקה במקומות צפופים כמו של הריכוזים החרדיים,
אבל בגלל זה לעשות הסגר, ולא לתת לאנשים לצאת מהבית כדי להשיג כסף ואוכל, רק לסגור את החרדים בגטאות?, אני בעד שהמשטרה תאכוף התכנסויות, אבל לא לסגור אנשים בבית רק בגלל שהם חרדים ויש עכשיו הזדמנות לכל שונאי החרדים להתעלל בהם, ולסגור אותם בכלוב והם ימשיכו לבלות בחופים ובפארקים בלי אכיפה.

מה אנטישמי פה?
דואגים לחיים שלכם!!!!!!
ואל תדאג, יהיו פתרונות למזון ולצרכים הבסיסיים..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture