צילום: פלאש 90

בכירה במשרד הבריאות: "להיערך שכל המיטות בבי"ח יהיו עם חולי קורונה"

ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות ד"ר ורד עזרא משרטטת תרחישים קשים שאליהם נערכים: "צריך להתארגן לתרחיש של 5,000 מונשמים". היא מוטרדת מהעלייה במספר החולים במצב קשה. "עלול להעיד על מגמה בעייתית, צריך לעשות הכל כי למנוע הידבקות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות ד"ר ורד עזרא אומרת כי היא מוטרדת מהעלייה במספר החולים המונשמים, שזינק ב-11 משעות הערב ועומד על 54 בני אדם. בתדרוך לכתבים אמרה בצהריים (ראשון) כי "רואים עלייה בחולים הקשים והמונשמים, סוג של קפיצה. הקפיצה בקשים ובמונשמים מאתמול מטרידה אותי מאוד כי זה עלול להעיד על מגמה בעייתית שיכולה להשפיע על המערכת ועל העומס הרב שיהיה עליה".

בוועדת הקורונה אמרה כי בתי החולים הונחו להיערך לתרחיש שבו יידרש פינוי של כלל המיטות לטובת חולי קורונה. "צריך להתארגן לתרחיש של 5,000 מונשמים. זה אומר שכלל המיטות של מדינות ישראל יהיו לטובת חולי הקורונה. זה תרחיש מאוד קשה, אבל המספרים היום מכוונים לאף יותר מזה", אמרה. לדברי ד"ר עזרא, ההיערכות לתרחיש זה כבר מתבצעת באמצעות פינוי מיטות לטובת חולי קורונה סיעודיים.

בהמשך דבריה אמרה כי "בלי להיות מתמטיקאים, ניתן לראות כי מאתמול להיום היתה קפיצה של 10 חולים קשים, ומדובר בעלייה גדולה שמטרידה גם את המומחים בחיזוי המודלים המתמטיים". היא הוסיפה: "יש פיזיקה ויש חשש שלא נוכל להכיל את כל החולים במיטות שיש בישראל. צריך לעשות הכל כי למנוע הידבקות". עזרא הדגישה עוד כי "להגיד שהמספרים כיום מדירים שינה מעיני – זה מינוח קל".

ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות גם אמרה שלמרות שרוב הנפטרים והמאושפזים קשה הם אנשים בגיל השלישי, "אין חסינות לצעירים". על הצעיר בשנות ה-20 לחייהו שמאושפז במצב קשה בבית החולים אסותא באשדוד אמרה שככל הידוע – אין לו מחלות רקע: "המסר הוא שזו יכולה להיות מחלה קשה, לא עוד שפעת והאזרחים צריכים להישמר ולעשות כל מה שניתן למניעת ההפצה של המחלה".

ראש חטיבת רפואה התייחסה גם להחלטה לפנות מחלקות במרכזים רפואים גריאטריים: "יש מר"גים שיש להם יכולות גיריאטריות, התקבלה החלטה לפנות חולים סיעודיים מהמחלקות האלה כדי לקלוט חולים סיעודיים חולי קורונה. בגלל הליכים משפטיים זה התעכב ואנחנו מקווים שזה יקרה עכשיו. חולי קורונה קלים סיעודיים. אנחנו רוצים להעביר אותם בקבוצה אחת עם צוותים טיפוליים שהכירו שיעברו איתם".

אישה כבת 90 נפטר היום מנגיף קורונה בבית החולים מעייני הישועה. בהודעה שפרסם בית החולים נכתב כי היא סבלה ממחלות רקע נוספות. מוקדם יותר נפטר מטופל מרדכי בן מיכאל, תושב ירושלים בן 92 בבית החולים שערי צדק בעיר. בכך עלה מספר המתים מהנגיף בישראל ל-14 בני אדם.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי נכון לשעה 8:00 עומד מניין החולים מקורונה בישראל על 3,865 בני אדם, עלייה של 246 חולים מאז העדכון האחרון אמש בשעה 20:00, ושל 405 בסך הכל מאז אתמול ב-8:00 בבוקר. 66 מהחולים מאושפזים במצב קשה, 54 מהם מחוברים למכונות הנשמה. עוד 82 חולים במצב בינוני. 89 איש החלימו ושוחררו. 1,834 חולים מטופלים בבית, 525 בבתי המלון המיועדים לחולי קורונה. עוד 500 מאושפזים בבתי החולים, בהם גם 352 חולים במצב קל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture