Olivier Fitoussi/Flash90

הממשלה אישרה: החל ממחר יצטרפו 700 חיילים למשטרה באכיפת הסגר

הממשלה אישרה את בקשתו של השר לבטחון הפנים לתגבור המשטרה במאות חיילי צה״ל שיסייעו למערך הסיור של המשטרה להרחיב את הנוכחות והאכיפה. החיילים ברובם יהיו ללא נשק ויסיירו עם אנשי המשטרה במרחב הציבורי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה אישרה כעת את בקשתו של השר לבטחון הפנים ארדן לתגבור המשטרה במאות חיילי צה״ל שיסייעו למערך הסיור של המשטרה להרחיב את הנוכחות והאכיפה. החל ממחר יצטרפו 700 חיילי צה"ל לשוטרי משטרת ישראל בהתאם לסיכום בין השר לבט״פ ושר הבטחון בנט. החיילים, שלא ישאו נשק (למעט מפקדים ולמעט בתחומי יו"ש), יסיירו עם אנשי המשטרה במרחב הציבורי ויוודאו יחד איתם שההוראות החדשות נשמרות. בהתאם להחמרת הגבלות התנועה יוגדל בהמשך מספר החיילים שיסייעו לפעילות המשטרה .

מדובר צה"ל נמסר כי, "מחר החל משעות הצהריים, יחלו כ-600 מפקדי וחיילי צה"ל מבסיסי הכשרות הלחימה בפעולת תגבור וסיוע למשטרת ישראל. החיילים הוקצו לביצוע משימות סיור, בידוד שטחים ואבטחתם, חסימות צירים ועוד, כחלק ממימוש מגבלות התנועה במרחב האזרחי בהתאם להנחיות משרד הבריאות והדרג המדיני".

"הכוחות עברו הכשרה למשימה במרחב האזרחי בהובלת זרוע היבשה ומחלקת מדעי ההתנהגות באגף כוח האדם. בהכשרות הוצגו מאפייני המשימה ואתגריה, ניתוח תרחישים עתידיים, יצירת שפה משותפת ותיאום בין כוחות הביטחון השונים. כמו כן חודדו נהלי הפעולה במרחב אזרחי. החיילים יפעלו בצמוד לשוטרים ויענדו תג ועליו דגל ישראל. מפקדים ישאו נשק". עוד נמסר כי, "צה"ל ימשיך לסייע ככל שיידרש בהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה במרחב האזרחי, בגישת האחריות המרחיבה ותוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות".

מפקד בסיס האימון של חטיבת גולני, סגן-אלוף סיוון בלוך לחייליו: "אימנו אתכם להילחם מול אויב בלבנון, סוריה, איו"ש, ועזה. הפעם אתם נלחמים מול אויב קצת אחר- הקורונה. עלינו לעשות את המשימה בצורה הטובה, האיכותית והמקצועית ביותר, זו חובתנו. אתם נמצאים בסביבה אזרחית, טבריה, עפולה, ראש פינה. אתם הולכים לסייע לשוטרים לבצע את משימתם ופעילותכם מאפשרת להגדיל את כמות השוטרים ובכך לוודא שאזרחי מדינת ישראל מקפידים על ההוראות. זה החלק שלנו במאבק אל מול התפשטות הקורונה".

מפקד בסיס האימונים של מערך הגנת הגבולות, סגן-אלוף עידו סעד: "לאחר הכנות משמעותיות במהלך הימים האחרונים אנו ערוכים ומוכנים לביצוע המשימה החשובה ביותר של צה"ל- הגנה על אזרחי ישראל. נמשיך לפעול ככל שיידרש להחזרת השגרה האזרחית למדינה, במהירות האפשרית ובאופן מיטבי".

דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן אמר היום בשיחה עם כתבים צבאיים כי, "הצבא תופס אחריות מרחיבה ביותר במימוש. רוצים להרחיב את האחריות עוד במספר תחומים ואנחנו מוכנים. חלק גדול מהזמן של בכירי צה״ל מוקדש כמובן לקורונה ואנחנו כל הזמן משפרים את המוכנות שלנו למשימות".לדבריו, "אנחנו פועלים בלוגיקה של שילוב זרועות שבכל מקום שוטר וחייל. אנחנו מוכנים לכל משימה".

"היום נכנס לסדרה של דברים חדשים. היום קיים המטה הכללי כמעט יום שלם בנושא תרחישים אפשריים לקורונה. התחלקנו לארבע קבוצות ובחרנו שני תרחישי הידרדרות. הראשון לשבועיים קדימה והשני לחודש וחצי קדימה. בדיונים היו שותפים גם משרד הבריאות ומומחים שונים. היו שותפים גם שב״כ, מד"א, המשטרה והמל"ל. הנושאים המרכזיים היו היערכות צה״ל והאתגר לשמור על כשירות, הרחבת הסיוע לאזרחים והרחבת הסיוע לפלסטינים".

על המלוניות אמר כי "פתחנו שישה מלונות כרגע בסדר גודל של אלף ויותר אורחים. פיקוד העורף עומל על הכנת מלונות למגזר החרדי. נפתח בהקשר הזה גם את ניר עציון וגם את מלון קיבוץ לביא". דובר צה"ל עדכן כי מניין החולים בצה"ל עומד על 62 חולים. 2900 מבודדים. לדבריו, "השבוע הגיוסים כסדרם. אנחנו נקטין חלק מהגיוסים של החובלים. נפרסם לאחר הקו, התומכ"ל ידחו".

בצה"ל עדכוני כי "מקומות שגרים בהם אוכלוסיית הגיל השלישי והאזרחים הצריכים בסיוע. מדברים על 200 מקבצים כאלו. כל הפיקוד והשליטה הוא של פקע״ר. לוקחים יחידות בקרה גאוגרפית. זה נכנס לתפעול ממחר בבוקר. כל מקבץ יקבל מפקד וארבעה חיילים. אופי המשימות יהיה שונה אבל המשימות נושאות אופי לאב הבית ולדיירים".

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל אלוף יצחק תורג'מן אמר בשיחה כי,"בשבועיים שלושה האחרונים אני חווה לא מעט מפקדים. היכולת שלנו והאמצעיים יחד עם כוח האדם המיוחד ולקחת את מה שהכנו לחירום ולהתאים לאתגר. במסגרת המשימה שלנו על סוגיית השינוע של אמצעי המיגון אני רואה גם את משרד הבריאות כאחראי על העולם הזה".

"מאמץ ראשון – אחראים על הגנת הגבולות והבט״ש במדינת ישראל. זאת המשימה הראשונה שלנו. כל הסד״כ שם מטופח בצורה מלאה.
המעטפת של חיילי צה״ל והאיכות הרפואית בצה״ל. אנחנו גוף שעוסק בעולם החירום הרפואי ואנחנו נערכים עם צוותי הרפואה והגברת הכשירות שלהם. אנחנו מכינים אותם לעולם הנשמות וחולי קורונה קשים".

"אנחנו עוסקים עם משרד הבריאות על רכש של ציוד מיגון כשהוא האופרטור המלא של האירוע. אנחנו הולכים לקבל אחריות על סוגיית הקליטה השינוע וההפצה של הציוד בהתאם להנחיות של משרד הבריאות. אני יודע לעשות את זה עם עשרות אלפי חלפים ויודע לעשות זאת גם עם אמצעי מיגון. אנחנו עוסקים בסיוע לפיקוד העורף בשינוע של בדיקות קורונה מה שהוריד את הלחץ ממד״א".

עוד עדכן כי "קיבלתי את המשימה לסייע לפיקוד העורף בכל מה שנדרש עם המחוזות שלו ובניתי רשת לוגיסטיקה ארצית. לקחתי את כולם ועשיתי להם הסבה לעולם הלוגיסטי, המוטיבציה בשמיים".

לדבריו, "הרמטכ"ל לקח תרחיש ראשון שבעוד שבועיים יש היקף שהוא בערך היקף המשימות שעכשיו עם עלייה מתונה ואז השאלה איך צה"ל מתארגן לזה ולהמשך הסיוע. התרחיש השני המחמיר נגע בתחלואה נרחבת ובו הצבא צריך להיכנס בצורה משמעותית לסייע למדינה בהיבטי ארגון פיקוד ושליטה. חשוב לנהל זאת עם משרד הבריאות, המשטרה, השב"כ והמל"ל כדי להגיע לשפה משותפת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture