צילום: מד"א

סערה בבני ברק: העירייה פירקה אוהלי בדיקה שהוקמו בסמוך לבניינים

בשעה האחרונה החליטה עיריית בני ברק על עצירת בנייתם של אהלי בידוק שמוקמו ללא כל תיאום בסביבת מגורים צפופה, וחלקם אף בתוך בנייני מגורים בהם מתגוררת אוכלוסיית ענק של קשישים וילדים, תוך סיכון משמעותי לאוכלוסיה המקומית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

החל בשעה 9:00 הבוקר נפתח המתחם הנייד של מד"א בבני ברק, בשיתוף העירייה, אליו מגיעים להיבדק תושבי העיר. במגן דוד אדום רואים חשיבות רבה בביצוע הבדיקות לכל מי שחש תסמינים, ומפעילים בבני ברק שירות מיוחד עבור תושבים שאין ברשותם רכב פרטי – אמבולנסים מיוחדים של מד"א אשר מסיעים תושבים מבתיהם אל המתחם, ומחזירים אותם הביתה מיד לאחר ביצוע הדגימה.

במד"א מדגישים כי מי שחש תסמינים, ומסוגל להגיע בכוחות עצמו ברכב פרטי להיבדק במתחם "היבדק וסע", מתבקש לעשות זאת, על מנת לאפשר לצוותי מד"א להגיע במהירות האפשרית לבתיהם של נבדקים שאינם יכולים להגיע למתחמים.

הבדיקה במתחמי "היבדק וסע" הקבועים והניידים מותנית ביצירת קשר עם מוקד 101 של מגן דוד אדום, ובקבלת אישור. מי שמאושר ע"י רופא שיש ליטול ממנו דגימה, מקבל מסרון SMS עם הפרטים, ומתבקש להגיע למתחם, בשעה הנקובה. כחלק מתהליך הדגימה, מגיע הנבדק למתחם ברכב פרטי עם תעודה מזהה, מבוצע במקום זיהוי ואימות נתונים, שלאחריו נלקחת דגימה ע"י פראמדיק מד"א, אשר עוטה ערכת מיגון מלאה נגד הדבקה. במשך כל התהליך, הנבדק נשאר ברכבו, ולאחר מכן נוסע חזרה ישירות לביתו.

עד כה נדגמו במתחמי "היבדק וסע" 16,531 אזרחים, ובסך הכל, מאז החל להתפשט נגיף הקורונה בעולם, הפראמדיקים של מגן דוד אדום לקחו דגימות מ-49,300 בני אדם ברחבי הארץ.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אלפי בדיקות קורונה מתבצעות בכל יום ברחבי הארץ, כאשר יותר ויותר אזרחים נדגמים במתחמי 'היבדק וסע' של מגן דוד אדום ומשרד הבריאות. אנו קוראים לכל מי שחש תסמינים במהלך הבידוד לפנות למוקד 101, ולקבוע תור לביצוע דגימה במתחם הקרוב לביתו. חובשים ופראמדיקים של מד"א ממשיכים לפעול גם בלקיחת דגימות בבתיהם של נבדקים אשר אינם מסוגלים להגיע בכוחות עצמם למתחמי 'היבדק וסע'. אני מודה לעיריית בני ברק על שיתוף הפעולה הטוב להפעלת המתחם הנייד היום, וכמובן לצוותי מד"א שעושים ימים כלילות במקצועיות ובמסירות, במסגרת המאבק הלאומי בנגיף הקורונה".

בנוסף הודיעו הבוקר במשרד הבריאות כי על פי הנחיית שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן, הורה מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לקופות החולים על פתיחת 4 סניפים בבני ברק לטובת דיגום וטיפול בחולים שסובלים מתסמינים של נגיף קורונה: חום מעל 38 מעלות או שיעול או קושי בנשימה. ההגעה לסניפים הינה בתיאום מראש בלבד.

כתובות הסניפים בבני ברק הן: כללית: רבי עקיבא 83 טל׳ 039766111, מכבי: כהנמן 64 תיאום דרך הרופא המטפל, מאוחדת : אבני נזר 9 טל׳ 036156400, לאומית: חזון איש 89 טל׳ 1700507507

אך בשעה האחרונה החליטה עיריית בני ברק על עצירת בנייתם של אהלי בידוק שמוקמו ללא כל תיאום בסביבת מגורים צפופה, וחלקם אף בתוך בנייני מגורים בהם מתגוררת אוכלוסיית ענק של קשישים וילדים, תוך סיכון משמעותי לאוכלוסיה המקומית. במכתב בהול ששיגר מנכ"ל העירייה שמואל ליטוב, הוא מציין את צפיפות האוכלוסין בעיר בני ברק שאיננה בגדר סוד.

"מדובר במגורים בתא השטח הצפוף ביותר אולי במדינת ישראל כולה, על כל המשתמע מכך, כאשר סכנת ההדבקה הופכת למוחשית כפי שעיננו רואות" כותב ליטוב. במכתב מוחה המנכ"ל על חוסר תיאום מול המערכת העירונית "למרבה התסכול, שוב אנו נחשפים באמצעות הודעות דוברות וקולות הלמות פטישים בשטח, על הוראה והנחייה להקמתם של מתחמי בדיקות בסניפי קופות החולים בריכוזי המגורים ההומים ביותר בעיר".

המשמעות לכך פשוטה: חיכוך יומיומי של אלפי שכנים (לעיתים באתו בניין מגורים), מגע כמעט ישיר עם אוכלוסייה רבה הכוללת אלפי ילדים, אוכלוסיות בסיכון ללא מגן וללא הצדקה". ליטוב מציין כי יש בעיר שטחי ענק באזורים מבודדים ונטולי סיכון, כפי שאכן פעלה הרשות במתחם ה'דרייב אין' המשותף עם מד"א, שמוקם במתחמי אזור התעשייה בצפון העיר.

בהתאם לכך הורה המנכ"ל על עצירה מיידית וזאת "עד לתיאום מוחלט מול הרשות מתחמים ראויים ומוסכמים למען בריאות התושבים, כאשר אנו כרשות נגבה אותם ונסייע להם בכל מה שיידרש, בכל שעה ובכל עת באופן הדחוף והמואץ ביותר"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דפוק ראש העיר של בני ברק

פשיייייייייייייייייייייייייייייייייייייייייי

יש עוד הרבה תסמינים שבכלל לא כתובים בשום מקום וזה טיפשי ומסוכן
אנשים עם כאב בטן או גרון (יש עוד) יכולים להיות נשאים של הנגיף ולהסתובב בביטחון בינינו ולהדביק את כולנו

להרבה בני ברקים אין SMS….

אני מאוד מסכים עם ראש העיר לא לענין ליפתוח אוהל במקום צפוף. הכי הגיוני לתאם.

מי שאין לו… בטוח בריא הקב"ה שומר עליו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture