Yonatan Sindel/Flash90

בר סימן טוב: "יהיה צורך להטיל הסגר על אלעד" • גם מודיעין עילית, בית שמש וביתר על "הכוונת"

התקנות שהממשלה אישרה הערב מאפשרות להגביל כניסה ויציאה מאזור מסוים: היישובים הבאים בתור אחרי בני ברק הם אלעד, מודיעין עילית, ביתר עילית ובית שמש. בפתח הישיבה איחלו ראש הממשלה והשרים רפואה שלמה לשר ליצמן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בישיבת הממשלה הטלפונית שהתקיימה הערב (חמישי) כי אחרי בני ברק יהיה צורך להכריז גם על העיר אלעד כ"אזור מוגבל", ולהטיל עליה הסגר – כך דווח ב'חדשות 13'. ב'ישראל היום' דווח כי על פי ההערכות היישובים הבאים ש"על הכוונת" אחרי בני ברק הם הערים החרדיות אלעד, מודיעין עילית ובית שמש, וגם היישוב ביתר עילית.

ב'ווינט' דווח כי בממשלה מתכננים להוציא את החולים מבני ברק לבידוד במלוניות מיוחדות. על כך אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי קיימת מורכבות בנושא והביע חשש כי תושבי העיר לא ישתפו פעולה ולא ייבדקו. הוא הוסיף כי בקרב הציבור החרדי אין סמארטפונים ולכן אי אפשר להתחקות אחר מסלולם. בפתח ישיבת הממשלה הטלפונית, איחלו ראש הממשלה בניין נתניהו וכמה משרי הממשלה רפואה שלמה לשר הבריאות ליצמן.

כתבת 'כאן חדשות' תמר אלמוג ציינה הערב כי התקנות החדשות הן תקדים. עד כה לא קרה שמתקבלת החלטה על בידוד כזה של יישוב או אזור בישראל. לתקנות יש מספר בעיות מבחינה משפטית: הן פוגעות בחופש התנועה, חופש העיסוק ובאוטונומיית הרצון החופשי. עם זאת, לאחר התייעצויות ושיח בנושא, הוחלט כי הזכות לחיים של התושבים באזור וגם האחרים היא זאת שמכריעה.

עוד דווח כי שר בממשלה מתח היום ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בעניין נגיף קורונה ואמר כי השרים לא מקבלים מספיק זמן כדי להתעמק בתקנות: "ההתנהלות מול השרים לא רצינית. אנחנו מקבלים את החומרים להצבעות רגע לפני הישיבה, חלקנו לא מספיקים לקרוא, לעיתים אנו מגלים בתקשורת מה התקנות, הישיבות נקבעות ונדחות. מדובר בחומרים מורכבים וארוכים עם השפעה משמעותית על חיי אדם".

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי מדובר בשעת חירום וכי הזמן שניתן לשרים אמור להספיק: "הנוסח הראשון הגיע לשרים שלוש שעות לפני הדיון, והתקנות השניות – על הסגר על בני ברק – שעה לפני. במושגים של חירום זה בסדר גמור. הדיונים שמתקיימים מאוד ארוכים".

כבר הבוקר הודיעה העירייה כי בהנחיית ראש העיר אלעד ישראל פרוש, העירייה יוצרת קשר עם כלל החולים המאומתים בעיר, כדי להציע ולתאם העברה למלוניות מותאמות עד להחלמה. מדובר על שלושה מלונות כשרים שהוכנו עבור קליטת המפונים. במקביל הורה ראש העיר על סגירת הכניסה החדשה לאלעד (בצפון – מזרח העיר), על מנת לאפשר פיקוח הדוק יותר על הנכנסים והיוצאים לאלעד וממנה מהכניסה הישנה. עוד סוכם על זירוז מידי של הקמת מתחם היבדק וסע בתחום העיר כדי להגביר את כמות הבדיקות בקרב התושבים.

ראש העיר אומר כי "בשבוע האחרון פעלנו מול משרד הבריאות להעלות באופן דרמטי את מספר הבדיקות, ואכן בוצעו כאן קרוב ל-1000 בדיקות בימים האחרונים. זו הסיבה לעליית המספרים של החולים באלעד, אך זו הדרך היחידה והיעילה ביותר להגיע אל החולים ולבודד אותם באופן יעיל. אני קורא לכל עמיתיי ברשויות החרדיות לשים דגש על הגברת הבדיקות באופן מידי, ולפעול למיגור המגפה".

משרד הבריאות עדכן הבוקר את מספרי חולי הקורונה לפי ערים, ומהנתונים עולה כי ביממה האחרונה חלה עלייה משמעותית בקרב נשאי הנגיף בבני ברק. 900 בני אדם מאובחנים היום (חמישי) כחולים בעיר החרדית, לעומת 723 אתמול – עליה של 177 חולים חדשים ביממה. המשמעות: אחד מכל שבעה חולי קורנה בישראל הוא תושב העיר החרדית.

מפילוח הנתונים עולה עוד כי ארבע מתוך עשר הערים עם מספר החולים הגבוה ביותר הן בעלות רוב או שיעור גבוה של אוכלוסייה חרדית: באלעד נרשמו הבוקר 106 חולים – 28 יותר מאתמול. בבית שמש חלה עלייה של 11 חולים, והיום נרשמו בה 106 בסך הכל. בירושלים נרשמה עלייה מתונה יותר מאתמול עם 35 חולים חדשים בלבד, וכעת מספר החולים בבירה עומד על 916 בני אדם. במודיעין עילית נרשמה עלייה של 15% ביממה האחרונה ומספר החולים בעיר עומד כעת על 70 בני אדם.

אחרי בני ברק וירושלים ניצבת תל אביב, בה חלה עלייה של כ-11% בשיעור התחלואה לעומת אתמול, אחרי ש-32 בני אדם התווספו למניין החולים בעיר מאז אתמול כעת מספר החולים בעיר עומד על 324. באשקלון ישנם 151 חולים נכון להבוקר, בפתח תקווה נמצאו היום 127 חולים, בראשון לציון אותרו 121 חולים, בנתניה נרשמו היום 117 חולים, בבאר שבע 114, בחיפה לא נוספו חולים ביממה האחרונה ומניין הנדבקים בעיר – 81.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
17 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לצערינו הרב קריית ספר, הפנינה היקרה והאהובה, חוותה עשרות מקרים של חולים במגפה הנוראה. הלוואי וזה יעזור. מי יתן והנגף הזה ילך לכל שונאינו ומבקשי רעתינו. אמן.

אנטישמיות במיטבה, רק הערים החרדיות צריכים בידוד ?

למה ? יש ערים עם אחוז חולים הרבה יותר גבוה מביתר, מה החליטו ללכת על כל החבילה בגלל בני ברק? מה ההגיון?

מתי נתחיל לשמוע להוראות ולא לזלזל. עזבו את חילול ה' שכולם מפחדים ממנו. מצד שני אין קול ואין עונה, למה ברשתות השיווק מותר 60 אנשים , ומניין להתפלל אסור. צאו לסופר ותראו 10 אנשים רחד ליד השני בוחרים ירקות. וכי בחירת מלפפון ועגבניה יותר חשובים ממנין??? שיקום רב אחד שמכריז אסור להתפלל במנין ויסביר לי למה לעמוד 10 אנשים לבחור בטטה ובצל מותר. ואני גר בעיר שרובה חילונים. למה????

לסופר הולכים אולי פעם בשבוע להבדיל לבית כנסת 3 פעמים ביום וזה מקור הדבקה משמעותי למה אתה לא מבין את זה

מה עם תל אביב? פי שלושה חולים מבית שמש?
חצופים

דוד היקר! שתה כוס מים ותרגע! אני רוצה לגלות לך, אבל רק לך, בשקט בשקט… שאותם רבנים שאסרו להתפלל במניין בגלל שהם דואגים לך שלא תחלה חלילה, הם גם אוסרים באיסור חמור לעמוד יחד ולבחור בטטה ובצל! אהה לא יאומן…

לא קשה לנחש ש"דוד" הנ"ל משתייך למחנה מסוים שתמיד יעשה ההיפך מהוראת גדולי הדור, גם אם כל בר דעת מבין את ההוראה.
אנחנו התחנכנו על ציות לגדולי הדור, גם אם לא מבינים.
ובכל מקרה, דיבור מזלזל כלפי רבנים, אחריתו שאול תחתיות. עיין חפץ חיים…

המשפחות החרדיות הן ברובן מרובות נפשות, ולכן כשאחד חולה, מוכרח שתוך מספר ימים כל המשפחה תידבק ואוטומטית התחלואה תקפוץ באחוזים גבוהים.
זה בלתי נמנע. אי אפשר למנוע הדבקה בתוך הבית, ומדובר במשפחות גדולות.
החרדים שומרים על ההנחיות בדיוק כמו כל אחד אחר. למה שורשי ירצה להידבק או להדביק אחרים?? מה הקשר בין חרדת החיים ואחריות אישית לבין מידת דתיותו של אדם?

לדוד היקר הגישה הזאת לא נכונה אפשר לשאול למה הרבנים החליטו ככה אבל בענוה ובצורה של להבין ןללמוד מהם ולא חלילה בהתרסה

במודיעין החילונית יש אחוז הדבקה גבוה יותר, מקרית ספר, כנ"ל במגדל העמק, ובאפרת, ובעוד מקומות, רק על חרדים אפשר לדבר בסגנון הזה.
חברי הכנסת החרדים נדרשים בעת של הסתה כזו להתראיין יותר להסביר ולהנמיך את הלהבות.

תפסיקו לחשוב סוגרים רק את הערים הדתיות .זה לא נכוןןןןןן
.אנחנו לדוגמא גרים בבת ים .וגם לא יוצאים מהבית בכלל כבר שבועיים .אפילו לא לעבודה.
יוצאים רק לקניות .וזהוווווו.

סגר על בב הבנו אבל אם תמשיך על ערים כי הם של חרדים אז הכי שקוף שזה נטו שנאה חולנית תסגור לפי אחוזי חולים בעיר עכשיו אשקלון אם אינני טועה.

צודק, דוד.

אין מה להיתייחס למה שנאמר על הציבור החרדי
פשוט לא צריך להיתייחס נקודה מה לא מובן ……….!!!!!!!!
אז מה שיגידו

האומר מאי אהני לן רבנן, הרי זה אפיקורס!

כל הארץ נמצא במצב שבו את נמצאת, אף אחד לא הולך לעבודה, סגר זה משהו חמור מזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture