צילום: פלאש 90

דיווח: ההנחה ש-38 אחוז מתושבי בני ברק חולי קורונה – נבעה מטעות חישוב

מנכ"ל מכבי שיקר לחברי הכנסת ויצר פאניקה בציבור: ככל הנראה שהנתון לפיו 38% מתושבי בני ברק חולים בקורונה, נבעה מטעות חישוב. הסיבה: 35% מהבדיקות במכבי בעיר אמנם יצאו חיוביות, אך רוב הנבדקים הם מי שהראו תסמינים מוקדמים

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
בני ברק: אברך נכנס לשטח סגור ללא מסיכה ונעצר באלימות קשה • צפו
פסילת התקציב בב"ב - משרד הפנים הורה לרובינשטיין: "יש לך שבוע לתת לנו הסברים"

לאחר שמנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער, אמר אתמול (חמישי) בדיון בפני ועדת הקורונה של הכנסת כי "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש", מסתבר כי המנכ"ל התבסס על נתונים לא מבוססים ושיקר בדיון הפני חברי הכנסת בחוסר אחריות, כשהוא גורם לבהלה בקרב תושבי העיר ואזרחי ישראל בכלל.

ב'הארץ' דווח כי מבדיקה חוזרת של משרד הבריאות עם הגורמים שבנו את המודלים עבור קופת החולים מכבי עולה ש-35% מהבדיקות בתחנת הבדיקה של מכבי בעיר אמנם יצאו חיוביות, אך רוב הנבדקים הם מי שהראו תסמינים מוקדמים של המחלה. מכאן, ששיעור החולים בעיר כנראה גבוה בצורה יוצאת דופן לממוצע הארצי, אך רחוק מהמספר שציין סער. ייתכן שהמספר האמיתי הוא רק עשירית מהנתון שמסר.

כזכור, סער, אומר בדיון בוועדת קורונה בכנסת כי, "מכבי מטפלת במחצית מתושבי בני ברק ולפי אינדיקציות שונות כ-38% מתושבי בני ברק חולים, שזה 75 אלף איש. אני קורא מפה לכל הגורמים האחראיים להציב משטרה שם לקראת ערב הפסח. אחרת המצב שם ילך ויורע. בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת אחר, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בבני ברק אם לא ניערך".

משרד הבריאות עדכן היום את מספרי חולי הקורונה לפי ערים, ומהנתונים עולה כי ביממה האחרונה חלה עלייה משמעותית בקרב נשאי הנגיף בבני ברק. 900 בני אדם מאובחנים היום כחולים בעיר החרדית, לעומת 723 אתמול – עליה של 177 חולים חדשים ביממה. המשמעות: אחד מכל שבעה חולי קורנה בישראל הוא תושב העיר החרדית.

בעקבות כך, הממשלה קיימה אמש ישיבה טלפונית במסגרתה אישרה החליטה לפיה היא תהיה רשאית להכריז על אזורים מסויימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה כ"אזורים מוגבלים". הצעדים יאפשרו להגביל את תנועות הציבור בכניסה לאזור המוגבל וביציאה ממנו, אף מעבר להגבלות הכלליות שנקבעו בתקש״ח (הגבלת פעילות), לצורך שמירה על בריאות הציבור.

לאחר מכן החליטה הממשלה בהתאם לתקנות שעת החירום אותם אישרה להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר בני ברק כאזור מוגבל.

כניסה לעיר תיאסר, למעט החריגים הבאים: אזרחים המתגוררים בעיר והורשו לצאת ממנה, נציגי ממשלה, גופי הצלה – מד״א, צה״ל, משטרה, כוחות רפואה שונים, עיתונאים, שירותי רווחה ועובדים סוציאליים, אספקת מזון ומצרכים חיוניים.

יציאה מהעיר תיאסר, למעט החריגים הבאים: טיפול רפואי חיוני שלא ניתן להשיג בשטח העיר, הליך משפטי בלתי ניתן לדיחוי, כוחות הצלה – צה״ל, מד״א, גורמי רפואה, משטרה, הלוויה של קרוב מדרגה ראשונה, העברת קטין מהורה להורה בהסדר משמורת, צורך חיוני אחר שיאושר באופן חריג.

בנוסף, הממשלה החליטה על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו שתוסמך להכריז על אזור כ״אזור מוגבל״ במסגרת המאמץ למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה. בוועדה יהיו חברים שר הפנים אריה דרעי, השר לביטחון הפנים כלעד ארדן, שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הביטחון נפתלי בנט ושר האוצר משה כחלון.

עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו"ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר. תנתן אפשרות להגיש השגה ועתירה כנגד ההחלטות בדבר מקום השהיה בבידוד כאמור. המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ומוצרי נקיון.

עוד הוחלט בממשלה לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה לחוזרים מחו"ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר. במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו״ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה – עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5000 ש"ח.

שר הביטחון נפלי בנט אמר הערב כי, "קיבלתי עשרות פניות לגבי קשישים בבני ברק אשר מסתדרים היטב בבידוד ביתי, והמשפחה מטפלת בהם. מה קורה איתם? תשובה: 1. שיישארו בבית. זה המודל הכי טוב. 2. ובכלל—אנחנו לא נכריח אף קשיש לצאת מביתו. רק נאפשר לקשישים שאינם יכולים *טכנית* להיות בבידוד (למשל, גרים עם ילדיהם), לצאת למלונות מחוץ לבני ברק. תושבי בני ברק, אנחנו לא נפקיר אף אחד".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ כתב בטוויטר לאחר החלטת הממשלה: "‏סגירת בני ברק היא אירוע הומניטרי כמו שזה אירוע רפואי. צריך לארגן בדחיפות אוכל בכשרויות, אפשרות תנועה בתוך העיר (אנחנו במשרד התחבורה נערכים), משחקים לילדים, תשלום מיידי למי שאיבד את עבודתו, הסברה בדיוור ישיר, וכו'. דרשתי בישיבת הממשלה שכבר מחר תובא החלטת ממשלה לתמיכה בתושבי העיר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בני ברקים,
צאו ממכבי!!!
גם ערים אחרות צריכים לצאת, הם משמיצים את החרדים ולא צריך אותם.

חוצפה לעזוב מייד את מכבי

מי שראה את הנתון האבסורדי הבין מיד….

אני היום עובר קופה!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture