צילום: דובר צה"ל

גורמים בצה"ל: פועלים עם מד"א לשלש את מספר בדיקות הקורונה בבני ברק

גורמים בצה"ל אומרים כי בכוונת צה"ל יחד עם ארגון מד"א להכפיל ולשלש את מספר בדיקות הקורונה בבני ברק במטרה לקבל מיפוי טוב יותר על מצב התחלואה בעיר. גורם בצה"ל ל'חדשות 'JDN': ערוכים לחלק מזון לכל התושבים, אך זה לא המצב כרגע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בכוונת צה"ל יחד עם ארגון מד"א להכפיל ולשלש את מספר בדיקות הקורונה בבני ברק לפי מדיניות משרד הבריאות, במטרה לקבל מיפוי טוב יותר על מצב התחלואה בעיר – כך אומרים גורמים בצה"ל. החיילים בעיר יהיו ממוגנים, לפי הנחיות קצין הרפואה הראשי של צה"ל ומשרד הבריאות. בנוסף, גורמים בצה"ל אומרים ל'חדשות 'JDN' כי במקרה והדרג המדיני יחליט על עוצר, צה"ל ערוך לחלוקת מזון לכלל התושבים, אך מדגישים כי כרגע זה לא המצב.

בתדרוך לתקשורת החרדית הבהיר גורם בצה"ל כי צה"ל קיבל את האחריות על הסיוע האזרחי לבני ברק. לסייע לרשות האזרחיות ולמוסדות שלה ולהציל חיים. ככל שמדובר באכיפת הסגר בעיר זו משימה של משטרת ישראל, צה"ל לא עוסק בזה. המנדט שקיבלו בצה"ל הוא אחריות לסיוע האזרחי לרשות המקומית. הרשות קיבלה גם סיוע נוסף ומתפקדת, "אנחנו לא באים להחליף אותה והסמכויות שלנו הן בדיוק לדבר הזה – לסייע לרשות".

מרבית החיילים טרם נכנסו לבני ברק, אומר הגורם בצה"ל, החיילים עכשיו מתארגנים ועוד מעט יכנסו. "אנחנו לא חשבנו שנכון שבעשר בערב יודיעו על הגבלות תנועה ועל הבוקר יכנסו מאות חיילים". לצה"ל טרם יש תכנית פעולה ברורה על פעילותה בעיר בשעות הקרובות, או צורך בכך, מרחב הפעולה עדיין בתכנון וייעשה ככל הנדרש.

את המערך מנהלת המפקדה הראשית של פיקוד העורף, אבל כל צה"ל כרגע נמצא מאחוריהם. מפקד פיקוד העורף האלוף תמיר ידעי פנה לרמטכ"ל שיתן את אוגדה 98 עם כל היכולות והיא הופכת למעין מחוז שאחראי על בני ברק. מחוז דן מתפנה להתעסק בעניינים אחרים, יש עוד שלושה מיליון אנשים שזקוקים לו.

בין היתר יפעלו חייל צה"ל בעיר בסיוע לקופות החולים להעביר חולים מאומתים למלוניות וגם להעביר אזרחים קשישים. נערכים עם תשתית לקלוט אזרחים וותיקים. בצה"ל שבים ומדגישים כי, אף אחד לא יפונה בכוח, נערכים עם הסברה ובימים הקרובים יתברר האם יפנו מאות או אלפים. בצה"ל יתנו סיוע חיוני כמו באוכל ובתרופות ומיפוי אוכלוסיות שבסיכון גבוה.

מאמץ הדוברות וההסברה בתוך העיר מנוהל על ידי הרשות עצמה, אך בצה"ל משפרים את מוקד הפניות כך שהוא ידע לענות לכל פניה של תושבי העיר. "יש לנו קשרים טובים עם העיר בני ברק, יש לה את הייחודיות שלה. בניגוד לעיר רגילה לא רואים אינטרנט וחדשות", אומר גורם המעורה בפרטים.

בשיחה הוסיף הגורם כי כל מה שהרשות תצטרך צה"ל יסייע. גם צה״ל וגם פקע״ר (פיקוד העורף) ממשיכים לעמוד לרשות המדינה בכל סיוע שצריך. צה״ל פרוס מקצה לקצה, גם בניהול ידע, גם במאמצים נקודתיים, וגם עכשיו יש תכנון של הרמטכ״ל לקראת אתגרים נוספים ותכנון להמשך. כרגע יש שני גדודים בעיר ויכולות לוגיסטיות נוספות, ככל שיהיה צורך צה"ל יגדיל את הכוחות.

לדברי הגורם בצה"ל, פיקוד העורף היה הראשון לזהות את "בעיית בני ברק", ואפילו שיגר מכתב בעניין לגורמים הרלוונטים. צה"ל כבר מספר ימים נערך לפעול בעיר. הגורם שב והדגיש כי אין סגר בבני ברק, יש הגבלות על היציאה והכניסה. ככל שיהיה צורך צה"ל יסייע לרשות כדי לסייע לחולים ולאוכלוסיה בסיכון עם אוכל ותרופות כדי שלא יצטרכו לצאת מהבית. שאר האנשים בבני ברק יכולים לצאת לקנות מזון כרגע.

נתניהו החליט: צה"ל קיבל את האחריות על הסיוע האזרחי לבני ברק

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture