צילום: דובר צה"ל

"בני ברק היא לא האחרונה": בצה"ל נערכים גם לסייע לאלעד ומודיעין עילית

בפיקוד העורף נערכים לפעול בצורה דומה גם במוקדים חרדיים נוספים, כמו העיר אלעד או השכונות החרדיות בירושלים. צה"ל נערך להתפרצות תחלואה באלעד, ירושלים ומגדל העמק. מפקד פיקוד המרכז ומפקד מרכז העורף סיירו במודיעין עילית ונפגשו עם ראש העיר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

"בני ברק היא הראשונה ולא האחרונה, יהיו עוד אחרים", כך אומרים היום גורמים בצה"ל בתדרוך לתקשורת החרדית. בפיקוד העורף נערכים לפעול בצורה דומה גם במוקדים חרדיים נוספים, כמו העיר אלעד או השכונות החרדיות בירושלים. שם, למרות התפשטות נרחבת, עדיין לא הוחלט על הכנסת הצבא. צה"ל נערך להתפרצות תחלואה באלעד, ירושלים ומגדל העמק.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד מרכז העורף וההגנה המרחבית בפיקוד מרכז, תת-אלוף (מיל׳), יוסי אדירי, מפקד מחוז ש״י במשטרת ישראל, ניצב משה ברקת ומפקדים נוספים ביקרו היום בעיר מודיעין עילית. במהלך הביקור המפקדים קיימו סיור ברחבי העיר, במהלכו ראו את עבודת מוקד הסיוע הישובי ומוקד הרווחה לסיוע לוגיסטי ורפואי לאוכלוסיה.

כמו כן, המפקדים קיימו מפגש עם ראש עיריית מודיעין עילית, הרב יעקב אשר גוטרמן במסגרתו התעדכנו בתמונת המצב הכללית בעיר ובדרכי הסיוע והתיאום של צה״ל ומשטרת ישראל. המפקדים ציינו כי ניתן לראות שהציבור החרדי בעיר מתנהג באחריות ונשמע להנחיות משרד הבריאות. "צה״ל ומשטרת ישראל ערוכים לסייע במאמץ הלאומי ככל שיידרש בהתאם להנחיות משרד הבריאות", נמסר מדובר צה"ל.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר אמש בישיבת הממשלה הטלפונית כי אחרי בני ברק יהיה צורך להכריז גם על העיר אלעד כ"אזור מוגבל", ולהטיל עליה הסגר – כך דווח ב'חדשות 13'. ב'ישראל היום' דווח כי על פי ההערכות היישובים הבאים ש"על הכוונת" אחרי בני ברק הם הערים החרדיות אלעד, מודיעין עילית ובית שמש, וגם היישוב ביתר עילית.

אתמול הודיעה עיריית אלעד כי בהנחיית ראש העיר אלעד ישראל פרוש, העירייה יוצרת קשר עם כלל החולים המאומתים בעיר, כדי להציע ולתאם העברה למלוניות מותאמות עד להחלמה. מדובר על שלושה מלונות כשרים שהוכנו עבור קליטת המפונים. במקביל הורה ראש העיר על סגירת הכניסה החדשה לאלעד (בצפון – מזרח העיר), על מנת לאפשר פיקוח הדוק יותר על הנכנסים והיוצאים לאלעד וממנה מהכניסה הישנה. עוד סוכם על זירוז מידי של הקמת מתחם היבדק וסע בתחום העיר כדי להגביר את כמות הבדיקות בקרב התושבים.

ראש העיר אומר כי "בשבוע האחרון פעלנו מול משרד הבריאות להעלות באופן דרמטי את מספר הבדיקות, ואכן בוצעו כאן קרוב ל-1000 בדיקות בימים האחרונים. זו הסיבה לעליית המספרים של החולים באלעד, אך זו הדרך היחידה והיעילה ביותר להגיע אל החולים ולבודד אותם באופן יעיל. אני קורא לכל עמיתיי ברשויות החרדיות לשים דגש על הגברת הבדיקות באופן מידי, ולפעול למיגור המגפה".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מניין החולים בעיר בני ברק עומד על 966 חולים, 418 מהם נוספו ביממה האחרונה. ירושלים עדיין בראש עם 1003 חולים, עלייה של 444 ב-3 ימים. במקום השלישי והרחק מאחור נמצאת תל אביב עם 335 חולים, עלייה של 127 חולים.

באשקלון 165, עלייה של 70. בפתח תקווה 133, עלייה של 58. בראשון לציון 124, עלייה של 43. בנתניה 121, עלייה של 25. בבאר שבע 118, עלייה של 35. בבית שמש 114, עלייה של 41. באלעד 109, עלייה של 53.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

וועליה מה יהיה אלוהים ישמור

למה גוטרמן לא לובש מסכה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture