Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות: סופרים ומאפיות מצות יישארו פתוחים מחר עד 18:00

הממשלה תאשר את המגבלות החדשות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה: משרד הבריאות מבהיר כי בהתאם לנוסח התקנות שצפוי להיות מאושר בממשלה היום, הסופרים והמכולות וכן משלוחי המזון יוכלו להישאר פתוחים עד מחר ב-18:00, כולל גם מאפית מצות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה תאשר היום (שלישי) את המגבלות החדשות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, לקראת ליל הסדר. השרים יאשרו בישיבה טלפונית את התקנות שעל חלקן הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרתו אמש. לפי התקנות, יתחיל סגר היום ב-16:00, לפיו אנשים לא יוכלו לצאת מהערים בהן הם מתגוררים, עד מוצאי שבת ב-20:00, אז יחזרו לתוקפן ההגבלות הרגילות.

לפני ליל הסדר יוחרפו ההגבלות, ויהיה אסור להתרחק יותר ממאה מטרים ממקום המגורים, ממחר ב-18:00 ועד יום חמישי ב-07:00, ייתכן שההגבלות יוחמרו בהדרגה כבר מ-14:00 בערב החג. משרד הבריאות הבהיר היום כי בהתאם לנוסח התקנות שצפוי להיות מאושר בממשלה היום, הסופרים והמכולות וכן משלוחי המזון יוכלו להישאר פתוחים עד מחר ב-18:00, כולל גם מאפיית מצות.

המסמך הסופי בנוגע לסגר במהלך חג הפסח שהובא הבוקר לאישור השרים, מחריג את תושבי ירושלים החרדיים, וקובע כלגבי חלק מהשכונות כי במהלך הסגר, תושביהן לא יוכלו לצאת מאזורים מסוימים – ולא רק מהעיר כולה. מדובר בשכונות הר נוף, גבעת שאול וקריית משה, בית וגן וגבעת מרדכי (אזור ב'), רמות ורמת שלמה (אזור ג') וסנהדריה, שמואל הנביא, בית ישראל, הבוכרים, מאה שערים, גאולה, זכרון משה, מקור ברוך, רוממה והשכונות הצפוניות (אזור ד'). ביתר האזורים יוכלו לנוע בחופשיות בתחום שיפוטה של העיר.

לפי המסמך, מיום שלישי (היום) בשעה 16:00 ועד למוצאי שבת ב-7:00 "לא יוכל אדם לצאת להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים אלא ביישוב מגוריו למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו" – כך לפי המסמך שגובש ויועלה להצבעה בממשלה. עוד נכתב: "תקנה זו לא תחול על יישוב שמרבית תושביו אינם יהודיים".

ביום רביעי התקנות יגבילו אפילו עוד יותר את תנועת התושבים וייאסר על התושבים להימצא מחוץ לרדיוס של 100 מטרים מבתיהם. בשעות אלו "תיאסר גם הצטיידות במזון ביישובים שמרבית תושביהם יהודים". עוד נכתב: "יציאה ממקום מגורים, של יחיד או של אנשים הגרים באותו המקום, לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים ממקום המגורים תתאפשר בשטח ציבורי".

כזכור, ראש הממשלה נתניהו אמר אתמול כי "כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה. תחגגו רק עם המשפחה המצומצמת, שנמצאת עכשיו אתכם בבית. מתוך אחריות עמוקה לשלום הציבור נחליט הערב בממשלה על הטלת סגר כללי ברחבי המדינה. ממחר (ג') ב-16:00 אחר הצהריים תישארו בערים וביישובים שלכם. התושבים בשכונות מסוימות בירושלים, שעליהן נחליט ונודיע, יישארו במרחב שיוגדר להם. הסגר הכללי יימשך עד יום שישי בשעה 07:00 בבוקר. אבל יש עוד הגבלה: ביום רביעי, לפני ליל הסדר, כל אחד ואחד נשאר בביתו משעה 18:00 בערב עד למחרת ב-07:00 בבוקר. אני יודע שיש פה הכבדה גדולה, אבל פשוט אין ברירה. אנחנו נאכוף את הסגר בנחישות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עוד הפעם הם מדגישים בשנאה חרדים חרדים חרדים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture