Yonatan Sindel/Flash90

עסקה עם חברת BGI: בעוד שבועיים יהיה ניתן לבצע עוד 10,000 בדיקות

משרד הבריאות והביטחון חתמו על הסכם עם חברת BGI שתספק מכשור וחומרים לביצוע 10,000 בדיקות קורונה נוספות ביום. "המכשור יוצב במעבדות במהלך השבועיים - שלושה הקרובים". משרד הבריאות ירחיב את בדיקות הקורונה בבתי האבות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, משרד הבריאות ומשרד הבטחון חתמו הערב על הסכם עם חברת BGI שתספק מיכשור וחומרים לביצוע 10,000 בדיקות PCR נוספות ביום לפחות – כך נמסר ממשרד הבריאות. המכשירים יוצבו ב-6 מעבדות של קופות החולים. העלות הכוללת של העסקה היא 90 מיליון ש״ח. על פי ההודעה, "המכשור יוצב במעבדות במהלך השבועיים – שלושה הקרובים ויצטרף לפעילות המעבדות שקיימות כבר עכשיו במערכת הבריאות".

ראש הממשלה בני מין נתניהו אמר אמש כי "אנחנו שואפים להגיע תוך ימים ל-10,000 בדיקות. זה היה קשה מאוד להגיע לשם, הייתה ירידה משום שחלקים פתאום חסרים ואתה מגלה שאת ההזמנה שהזמנת – מישהו אחר לקח. התגברנו על זה, ואנחנו נגדיל את המספר גם מעבר ל-10,000, כדי לאפשר את אותה יציאה מדורגת ובטוחה מן הסגר".

"אני רוצה שתדעו מה זה אומר, 10,000 – זה ממקם אותנו במקום שני בעולם בבדיקות לנפש. אני חושב שאסטוניה, שיש לה בסך הכל כמיליון אזרחים, מקדימה אותנו. יש לנו פחות או יותר את אותו מספר בדיקות שיש לדרום קוריאה, עם אוכלוסיה פי חמישה משלנו, ובריטניה עם אוכלוסייה של פי שבעה מאיתנו".

"יש כאן מאמצים גדולים מאוד, וכדאי לשים את הכל בפרספקטיבה. ישראל מובילה בהרבה מאוד דברים, ולא סתם היא דורגה כמדינה הבטוחה ביותר בעולם. מאמצי הרכש שלנו להשיג את הציוד הרפואי הדרוש לנו, כולל את המרכיבים לבדיקות הקורונה, מתבצעים בתנאים של תחרות בינלאומית עזה, והמאמצים הללו הם בלתי נלאים", דברי נתניהו.

בהודעה לעיתונות לפני עשרה ימים נמסר ממשרד הבריאות כי לאחר שיחה עם רה״מ הוחלט במשרד הבריאות כי בעוד שבועיים יעלו ל-30 אלף בדיקות מידי יום. במשרד הבריאות מציינים כי היום (27 במרץ) הגיעו לכ-6000 בדיקות מידי יום ובמהלך שבוע הבא יעלו לכ- 10,000 בדיקות. בפועל בוצעו ביום ראשון השבוע 6647 בדיקות ואתמול 9279.

יורחבו הבדיקות בבתי האבות

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות החליט להרחיב את מספר הבדיקות בבתי האבות כך שבמקום שהתגלה בו חולה – כל דיירי בית האבות ייבדקו וגם צוות בית האבות. 14 דיירי בתי אבות מתו בישראל כתוצאה מנגיף הקורונה מאז פרוץ המגיפה, שגבתה עד כה את חייהם של 65 נדבקים.

באיגוד בתי האבות בירכו על ההחלטה. רוני עוזרי, יו"ר האגוד אמר כי "צר לנו שנאלצנו להגיע עד בגץ כדי לקבל את היחס השווה והראוי המגיע למוסדות, לצוותי הטיפול ובראש ובראשונה – לדיירים. אנו תקווה כי משרד הבריאות ייעתר לבקשתנו, ואם לא – שבגץ יכריח אותם להתעשת, ולתת פתרונות אמת למוסדות הסיעודיים ולבתי הדיור המוגן".

מוקדם יותר היום 24 בתי אבות ודיור מוגן, ובהם א.ב.א (אגוד בתי אבות ודיור מוגן), עתרו באמצעות עוה"ד אילן בומבך בדרישה למתן צו על תנאי וקיום דיון דחוף בבקשה לערוך בבתי דיור מוגן ובבתי אבות בדיקות קורונה מקיפות, ובבתי אבות סיעודיים מיגון צוותי המטפלים עי המדינה, ופיצוי כספי בשל הוצאות ייחודיות להתמודדות עם הנגיף שהבתים הסיעודיים נאלצו לשאת בהם בהיעדר תמיכה מהמדינה.

בארגון אמרו כי "העתירה באה על רקע העובדה כי עד כה למשרד הבריאות אין נוהל סדור לטיפול במקרי חולה קורונה, וכי בתי אבות ודיור מוגן מצאו עצמם משוועים ומתחננים לבדיקות במקרים בהם התגלה אצלם קורונה, אך בפועל משרד הבריאות גורר רגליים ומקציב את כמות הבדיקות רק לחלק מהדיירים והצוותים. העותרים דורשים בדיקות מיידיות ובתוך 24 שעות בכל בית בו התגלה קורונה, לכל הצוות והדיירים, ובמקביל, בפרק זמן של 10 ימים, לערוך בדיקות מקיפות גם במוסדות בהם לא התגלתה קורונה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture