שעות לעוצר הכללי ברחבי הארץ: המשטרה פרוסה בכוחות מתוגברים

"נשארים בבית, נשארים בחיים": פעילות משטרת ישראל במהלך חג הפסח בצל נגיף הקורונה, כ-30 אלף שוטרים ואלפי חיילים אוכפים את הסגר. מ-15:00: ישראל תיכנס לעוצר עד מחר ב-07:00. רשת המחסומים ומפרי ההנחיות יסתכנו בקנסות


צילום: דוברות המשטרה

החל מהיום (רביעי) בשעה 15:00 ייכנס לתוקפו עוצר כללי ברחבי הארץ. העוצר יימשך לאורך ערב חג הפסח ועד מחר בשעה 7:00. האזרחים מתבקשים לחגוג את ליל הסדר בבתיהם במטרה למנוע גל הידבקות שני בנגיף הקורונה במהלך החג. כלל המרכולים ורשתות השיווק ייסגרו וחל איסור לעזוב את מקום המגורים, למעט טווח של מאה מטרים לזמן קצר.

אמש לאחר אישור הממשלה, עודכנו ונכנסו לתוקפן התקנות לשעת חירום להגבלת התנועה ובכדי לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל בתקופת חג הפסח. התקנות כוללות הגבלות נוספות של היציאה למרחב הציבורי, עד לאחר החג וכן הגבלות נוספות החל מהיום בצהריים ועד למחר בבוקר.

בהתאם, משטרת ישראל הרחיבה משמעותית את פעילות האכיפה ברחבי הארץ בדגש על מחסומים, בידוקים וסיורים בתוך הערים ובמרחב הבינעירוני. בשעות הקרובות תוגבר משמעותית פעילות האכיפה המשטרתית בכדי למנוע יציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי ומעבר בין ישובים בניגוד לתקנות.

נוכח מצב החירום הלאומי הנוכחי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית, עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד באכיפת התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם. "אנו מחדדים לציבור ומזכירים כי ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם – ולכן הפעם כל אחד חוגג את חג הפסח בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית", אומרים במשטרה.

היום המשטרה תגביר עוד את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך הישובים עצמם. שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל יתפרסו בצירים הבינעירוניים ובכניסות לערים ויקימו מחסומים. בנוסף תבצע המשטרה מחסומים מדלגים וסיורים בתוך הישובים, זאת במטרה למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או למקום אחר שנאסר בתקנות. אנו קוראים לציבור לחגוג את חג הפסח בבית. נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים- אסורה ומהווה הפרה של התקנות.

במהלך ימי חג הפסח, פעילות המשטרה תימשך בכל רחבי הארץ, מהיבשה מהאוויר ומהים, זאת בכדי לוודא שהתקנות מיושמות בשטח. המשטרה לא תאפשר ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות בנגיף, ולכן כל חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי גם במהלך ימי החג, חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי.

בתוך כך, במשטרה מבקשים להזכיר כי "מפרידים בין מידע לחירום: בעת כל אירוע חריג המצריך התערבות וטיפול משטרתי, יש ליצור קשר מיד עם מוקד החירום של המשטרה – מוקד 100. לקבלת מידע נוסף, ניתן ליצור קשר עם מוקד המידע הארצי של המשטרה – מוקד 110". המשטרה קוראת לציבור: נשמעים להנחיות- מצילים חיים! לכן את הפסח הזה חוגגים בטוח, בבית, למען הבריאות של כולנו.

צילומים: דוברות המשטרה

כזכור, הממשלה אישרה אתמול תקנות שעת חירום להגבלת הפעילות על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל בתקופת חג הפסח. "בזמן חג הפסח עולה החשש לעלייה משמעותית בשיעורי ההדבקה והשפעותיה עלולות להיות רחוקות טווח", הסבירו. התקנות כוללות צמצום נוסף של היציאה למרחב הציבורי עד לאחר החג וכן הגבלה על מקומות העבודה.

על פי התקנות שאישרה הממשלה החל מאמש, (יום ג׳ 07.04.2020 בשעה 19:00) ועד יום ו' (10.4) בשעה 6:00, נאסר על אדם לצאת מהיישוב בו הוא גר אלא לשם הצטיידות במזון, בתרופות או במוצרים חיוניים, או לשם קבלת שירותים חיוניים, אלא אם לא ניתן לעשות זאת בישוב מגוריו. בירושלים תחום השיפוט הוא לפי הרובעים המפורטים בתקנות ובמפה המצורפת.

עוד נקבע כי מאמש (יום ה' 20:00) ועד יום א׳ (12.4) בשעה 8:00, יופסקו שירותי התחבורה הציבורית ובכלל זה טיסות נוסעים בינלאומיות. טיסות נוסעים בינלאומיות יוכלו לפעול רק באישור מראש של שרי התחבורה והפנים. תותר הפעלה של שירותי הסעה ייעודיים לעובדים בהתאם להנחיות, וכן של מוניות על פי ההנחיות ולצורך חיוני בלבד.

החל מהיום (יום ד׳ ה-08.04.2020) בשעה 15:00 ועד יום ה׳ (ה-09.04.2020) בשעה 7:00 תיאסר גם הצטיידות במזון. "הממשלה חוזרת ומזכירה כי האזרחים נדרשים לחגוג את חג הפסח בבתים בהם הם גרים", נמסר. הגבלות אלה לא יחולו ביישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים. בניגוד להודעת משרד הבריאות, יציאה לסופר-מרקטים והמכולות תתאפשר עד מחר ב-15:00.

עוד יובהר כי ניתן יהיה להסיע ילדים בין הורים הגרים בבתים שונים. עוד הורחבו בתקנות סמכויות האכיפה של משטרת ישראל שיכללו מעתה גם סמכות למנוע יציאה של אדם או רכב מיישוב, וכן הסמכות לדרוש מכל אדם להזדהות ביציאתו מהיישוב ולעכבו באם נדרש על פי חוק.

מפת החסימות בכבישים הבינעירוניים

מהמשטרה נמסר כי "המאבק הלאומי לבלימת התפשטות נגיף הקורונה בישראל: בהתאם לתקנות המעודכנות לשעת חירום שיכנסו לתוקפן הערב ועפ"י החלטת הדרג המדיני, המשטרה תגביר את פעילות האכיפה והפיקוח ברחבי הארץ ותפעל לאכוף את התקנות למען שמירת בריאות הציבור".

במסגרת ההיערכות במבצע "אביב מוגן" אגף התנועה יפעל בצירים הבינעירוניים למימוש תכלית תקנות לשעת חירום. כאשר מיקוד הפעילות האופרטיבית יתבצע בפריסה ארצית של כ-45 מחסומים בצירים המרכזיים, שיצרו רצף של חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני וזאת במטרה לאכוף את קיום התקנות וצו בריאות העם.

לצד המחסומים יפעלו מאות ניידות ושוטרים שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ תוך ביצוע מחסומים מדלגים, ויאתרו אזרחים שלא יפעלו עפ"י התקנות. אנו מדגישים בפני הציבור להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים שלא בהתאם לתקנות על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חג פסח שמח ובראי עם ישראל!!!!
שניזכה לחגגות את באית משיח צידקנו במהרה!!!!!!!!!

למה הסרטון לא עובד

למה הסרטון לא פועל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו