Nasser Ishtayeh/Flash90

מגפה עולמית: 1,783 מתים ביממה בארה"ב, חולה ראשון בתימן

מניין המתים בארצות הברית עלה לאחר ל-16,478. עוד בארה"ב: 16.8 מיליון מובטלים בשלושה שבועות. מושל מדינת ניו יורק: "רוע שמזכיר את ה-11 בספטמבר". 15 מדינות נותרו "נקיות מקורונה". 266 מתים ביממה בגרמניה, 19 מקרים חדשים ברוסיה ו-42 בסין

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

מניין המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית עלה הבוקר (שישי) ל-16,478, זאת לאחר ש-1,783 בני אדם מתו ביממה האחרונה לאחר שנדבקו בנגיף הקטלני. ניו יורק ממשיכה להיות במוקד, עם 799 מתים ביממה האחרונה, ומוגדרת כאזור הקטלני ביותר בארצות הברית – עם 7,007 מתים עד כה מהנגיף. מספר המקרים המאומתים בארצות הברית חצה את רף חצי המיליון.

מושל המדינה, אנדרו קואומו, אמר היום כי על אף העלייה במספר המתים – חלה ירידה במספר המאושפזים. עוד אמר כי מדובר באירוע הקשה ביותר מאז הפיגוע במגדלי התאומים: "מדובר ברוע שמזכיר מאוד את ה-11 בספטמבר". עוד הוסיף המושל כי השפעת הספרדית הכתה בשלושה גלים וכי בנוגע לקורונה "מדובר בגל הראשון".

בתוך כך, סוכנות הידיעות אי-פי פרסמה הלילה כי 16.8 מיליון בני אדם בארצות הברית הצטרפו למעגל האבטלה בשלושת השבועות האחרונים, בעקבות המשבר הכלכלי שגרם הנגיף. טראמפ אמר אמש כי לתחושתו הכלכלה האמריקנית תתאושש ממשבר הקורונה, ותשוב לאיתנה במלוא העוצמה. בדבריו, הוא ככל הנראה הסתמך על אמירות בכירים בממשל שאמרו שלהערכתם ניתן יהיה לחזור לפעילות במשק במהלך חודש מאי.

ארצות הברית מבצעת יותר מ-100 אלף בדיקות לנגיף הקורונה ביום – כך אמר סגן הנשיא מייק פנס. הנשיא טראמפ התחיל להכין את הציבור להקלה בהנחיות המחמירות: "יהיה נחמד אם נוכל לפתתוח בבת אחת את המדינה שלנו, או לפחות את רובה – ואני חושב שנעשה זאת בקרוב". עוד הוסיף הנשיא לדעתו הנגיף נמצא בשיא ההתפשטות וההתפרצות ברחבי ארצות הברית בימים אלה, ושכעת הציפייה היא לירידה במספר מקרי המוות בהיקפי ההדבקה.

הנגיף הגיע לתימן, 15 מדינות בעולם ללא קורונה

בתימן, המדינה הגדולה ביותר מבין אלו שעד היום לא דיווחו על חולים בנגיף בשטחן, דיווחה על מקרה ראשון של קורונה במדינה. החולה הראשון אובחן במחוז חצרמוות, שבשליטת הממשלה. לפי ההודעה הרשמית, מצבו של החולה יציב והוא מקבל טיפול בריאותי. כעת המדינה הגדולה ביותר שנותרה נקייה מקורונה – לפחות לפי דיווחיה – היא המדינה המבודדת בעולם, צפון קוריאה.

מלבד צפון קוריאה, נותרו 14 מדינות בלבד שבהן לא דווחו מקרי קורונה. הגדולות מביניהן הן שתי מדינות אסיאתיות – טג'יקיסטן וטורקמניסטן. יתר המדינות הנקיות מקורונה הן שתי אפריקניות (לסוטו ואיי קומורו) ועשרה איים קטנים באוקיינוס השקט השייכים ליבשת אוקיאניה – איי שלמה, ונואטו, סמואה, קיריבטי, מיקרונזיה, טונגה, איי מרשל, פלאו, טובאלו ונאורו.

2,373 בגרמניה, 19 מקרים חדשים ברוסיה

מספר חולי הקורונה בגרמניה עלה ב-24 השעות האחרונות ב-5,323 והגיע ל-113,525, בעוד שמספר הקורבנות טיפס ב-266 ל-2,373. הונגריה רשמה את היממה עם מספר הנדבקים החדשים הרב ביותר עד כה – 210, מה שמעלה את מספר הקורבנות הכולל ל-1,190. תאילנד דיווחה הבוקר על 50 מקרים חדשים של קורונה במדינה ועל מותו של קורבן נוסף, ואילו הרשויות ברוסיה דיווחו על 19 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף.

במרוקו עלה ל-96 מספר המתים מהנגיף לאחר שנרשמו שלושה מקרי מוות חדשים מקוביד-19 במדינה. בקטר נרשמו 166 מקרי הידבקות חדשים ובכך עלה מספר הנדבקים שם ל-2,376, 206 בני אדם הבריאו מהמחלה. במצרים נדבקו בנגיף 22 מאנשי הצוות הרפואי באחד מבתי החולים במדינה. בלבנון הוחלט להאריך את מצב הגיוס הכללי עד ל-26 באפריל. בכווית נתפס נהג אוטובוס שניסה להבריח 100 בני אדם מאזור במדינה עליו הוטל בידוד, לפי הודעת המשטרה ננקטו צעדי ענישה נגד הנהג.

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית עלה ל-10,450, זאת לאחר שאובחנו 25 חולים חדשים ביממה האחרונה, עוד נמסר כי מניין המתים במדינה עלה ל-208 בני אדם. במקסיקו דיווחו הרשויות על 260 נדבקים חדשים בנגיף, שהעלו את מניין החולים במדינה ל-3,441, בעוד מניין הקורבנות עלה ל-194. 42 חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו בסין, בכך עלה מניין הנדבקים ברחבי המדינה ל-81,907, אדם נוסף מת לאחר שחלה בנגיף ובכך עלה מניין המתים במדינה ל-3,336.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תמחקו!!!!!
אין
רע!!!
יורד מלמעלה

☢☣☢☣☢☣☢☣☢☣

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture