Tomer Neuberg/Flash90

מחדל בנתב"ג: עשרות נוסעים נחתו מחו"ל ולא הועברו למלוניות בידוד

עשרות נוסעים נחתו היום בנתב"ג לאחר ששבו מניו ג׳רזי בארצות הברית ומשם נסעו במוניות באופן עצמאי ליעדם, מבלי פיקוח מצד המדינה. בעקבות כך, ראש הממשלה הורה לעצור את הטיסות הנוחתות בישראל עד להשגת הסדרה משפטית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

טיסה של חברת התעופה יונייטד אירליינס מניו ג'רזי נחתה היום בנמל התעופה בן גוריון, והנוסעים שהגיעו לארץ יצאו מהטרמינל ללא הפרעה ומשם נסעו במוניות באופן עצמאי ליעדם, מבלי פיקוח או בקרה מצד גורמי המדינה. בניגוד להצהרות שכלל הנוחתים יילקחו לבידוד במלוניות. הנוסעים שוחררו משדה התעופה לאחר שמילאו שאלון בריאות, הצהירו כי ייכנסו לבידוד ביתי ונלקחה מהם בדיקת חום.

בעקבות המחדל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לעצור את כל הטיסות הנוחתות בישראל עד להשגת הסדרה משפטית שתאפשר לפיקוד העורף לקחת את הנוחתים בארץ מיד עם ירידתם מהמטוס למלוניות. במסגרת ההוראה, מטוסים שכבר המריאו לישראל יורשו לנחות ומעבר לכך, יעצרו כל טיסות הנוסעים לישראל.

ב'חדשות 13' דווח כי נתניהו מעוניין לעדכן הערב את תקנות החירום ואת צו בריאות העם, כדי שאלה יכללו הנחיה לפיה כל הנוחתים מחו"ל בישראל יועברו לבידוד במלוניות על חשבונם. כדי לאפשר את ההעברה לבידוד מבחינה משפטית, על חברות התעופה שטסות לישראל יהיה לעדכן את הנוסעים מראש על כך שיהיה עליהם לשהות בבידוד על חשבונם במלונית עם הנחיתה בישראל – כדי שיוכלו לשקול את צעדיהם ולהחליט אם ברצונם לטוס לישראל או לא.

גורם ביטחוני הסביר כי כל עוד גורמים רפואיים לא הוכיחו כי נוסע הוא נשא של נגיף הקורונה – אין סמכות משפטית להעבירו לבידוד במלוניות פיקוד העורף. לדברי הגורם שצוטט ב'וואלה', כבר בשלב מוקדם של ההיערכות לבלימת הנגיף הצביעו במשרד הבריאות על נתב"ג כנקודת תורפה מאחר שהתקנות לשעת החירום (תקש"ח) לא מחייבות את השבים מחו"ל ללכת למלונית קורונה.

"זה היה ברור שזה מהווה פתח לכך שיש כאלה שיגידו שהם לא יכולים להיות בבידוד ואיש לא יוכל למנוע את זה מהם מבחינה משפטית. אין סמכות משפטית להגיד לו תעלה על הטיולית של פיקוד העורף וסע מנתב"ג היישר למלונית. זה לא מתאפשר, אי אפשר לאכוף את זה", אמר הגורם. "לכן, הסוגיה הזו הועברה למשרד המשפטים ולא קיבלה עד עכשיו מענה. אין מה לבוא בטענות למד"א, למשרד הבריאות או לפיקוד העורף".

ב'חדשות 12' דווח כי הישראלים שנחתו בנתב"ג בימים האחרונים הם האחראים למקרי הידבקות רבים בקורונה בתקופה האחרונה. מנתונים של מרכז הידע הלאומי למלחמה בקורונה עולה כי בין 29 למרץ עד 7 באפריל היו רק 334 נכנסים לארץ – זאת בהשוואה לכ-20 אלף בתחילת מרץ, אלא שלמרות הירידה התלולה במספר הנכנסים לישראל – מסתמנת בימים האחרונים עלייה במספר ההדבקות שמקורן בחוזרים מחו"ל.

לפי הנתונים, לפני שבוע, מספר ההדבקות שמקורו בנוסעים ששבו מחו"ל עמד על 16 מקרים. 5 ימים לאחר מכן, ב-9 באפריל, מספר מקרי ההדבקה שמקורו בנוסעים ששבו מחו"ל זינק ל-90. הנתונים מראים שכשליש מכלל מקרי ההדבקות בישראל בחודש האחרון – מקורן בנוסעים ששבו לישראל מחו"ל. מחיר המחדל בנתב״ג הוא שבתוך שבוע, חל זינוק של לא פחות מ-462% בהדבקות שמקורן בנוסעים שחזרו מחו״ל.

היועץ המשפטי לממשלה הכחיש בצאת השבת את הטענות ובהודעה מטעמו נמסר כי"בהמשך לפרסומים הערב, הרינו להבהיר: היועץ המשפטי לממשלה לא עיכב ולא מנע מהממשלה לפעול על-פי הצרכים, כפי שהוצגו, בנוגע לבידודם של מי ששבו לארץ מחו"ל. מדובר בתדרוך שקרי וכוזב".

"ביום 2.4.2020 אישרה הממשלה תיקון לתקנות שעת חירום (נגיף הקורונה החדש) (בידוד במקום לבידוד מטעם המדינה) התש"ף-2020, שמסמיך את משרד הבריאות להורות על כך שכל אדם הנוחת בישראל ייכנס לבידוד במלונית למשך 14 ימים, כולל בכפייה, אלא אם הוכיח לשביעות רצונו של נציג משרד הבריאות בשדה התעופה כי יש באפשרותו להיות בבידוד ביתי".

"זהו כלי משמעותי ואפקטיבי אותו ביקשה הממשלה ואושר משפטית ע״י היועץ המשפטי לממשלה, כדי להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה מאת אלו המגיעים לארץ מחו״ל. מובן כי לשם הבטחת האפקטיביות של כלי זה נדרש יישומו באופן קפדני על ידי הגורמים המבצעים בשטח. יש לוודא כי הדברים אכן מבוצעים, כנדרש על פי התקש״ח".

"מתברר כי היום בשבת, ביקש משרד הבריאות לראשונה להקשיח עוד יותר את המנגנון שיחול על אלו החוזרים לארץ, כדי להבטיח באופן מלא את חובת הבידוד. היועץ המשפטי לממשלה ונציגיו פועלים יחד עם גורמי המקצוע והדרג המדיני כדי למצוא הסדר מתאים שיעמוד בדרישות הדין. כל פרסום ביחס לעמדה המשפטית הסופית ביחס להסדר המתוקן, שהתבקש כאמור לראשונה רק היום, הינו חסר בסיס", לשון תגובת מנדלבליט.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גמרתי ואמרתי החיים יחזרו לנורמה ללא קורונה רק בשנה הבאה בתשפ"א בחודש אייר שעליו נאמר "כי אני יי רופאך".

אתם חתולה ונמר

משטרה, חייגו 100, תרדפו אחריהם כמו שאתם מתפארים שאתם עושים לאנשים שמתפללים במניין. איפה השבכ שיאתר אותם. הם באו ממקום שמתים שם המון. הם בחינת יותר חשודים ממי שמארגן מניין בשטח פתוח

לא מחדל ולא בטיך
מאות ואלפים נכנסו מאז ושום דבר
לא איכון ולא בידוד
הכל זה רק בשביל הכותרות
והשיירה עוברת

מחדל

ואחר כך מאשימים את החרדים

כולכם דא דא

כולכם דא דא

הפלדה שבמטוס נגועה בווירס הנדבקת בו.כך אמר פרופסור.לכן הבאים מחו"ל הם עם קורונה.רק על החבדניקים טענו שהביאו לארץ.הם יודעים טוב מאד.אלא שהדם שלהם יותר אדום.איך נתנו להם להיכנס לארץ בתקופההכי קשה? חצופים! לחרדים באים עם אקדחים ואלות גם לילדים חסרי ישע.בימקום להכות בהם מי יצא לבלות בחוצות העיר ומה עשו להם? גררו אותם כאותו ילד חסר ישע!? רשעים פשוט

הם ימציאו כבר תשובות מטופשות מדוע התעללו בחסר ישע.אנטישמיות ב 100%.

הכל צודקים יש פה קטע לא מובן ביחס לחרדים כן גם אם זה כאלה שמתעקשים להתפלל במנין בבית כנסת 'איך שלא תגדירו אותם מותר להביא יסמניקים לפרק להם את העצמות על זה שמתעקשים להתפלל במנין!!! אבל בחופי הים שהמשטרה חוזרת לשם אלף פעמים אין שום יסמניק והכל בכפפות של משי….. אנטישמים. הנקודה היחידה של זכות זה שש אנשים בתוך הציבור החרדי שמדריכים את הרשויות להשתמש באלימות נגד אותם קבוצות שמתעקשות להתפלל במנין!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture