Olivier Fitoussi/Flash90

פשרה? השרים דנים באפשרות להטלת סגר על ארבעה רבעים בירושלים

במשרד הבריאות הודיעו לעיריית ירושלים כי יבקשו להכניס כל שכונה שבה יש יותר מחולה אחד לכל 1,000 תושבים לרשימת "השכונות האדומות". ועדת השרים צפויה להחליט הלילה להטיל סגר על הרבעים שבהם יש אחוזי תחלואה גבוהים מהממוצע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מסמן כי שרי הממשלה יצביעו הלילה (מוצאי שבת) על ההחלטה להטיל סגר על ארבעה רבעים בירושלים שבהם ישנם אחוזי תחלואה בקורונה גבוהים מהממוצע – כך דווח ב'ווינט'. ועדת השרים לקביעת "אזורים מוגבלים" החלה לדון בנושא בשעה 22:00. על פי הטיוטה שעליה דנים השרים, הרבעים יוכרזו כ"אזורים מוגבלים" עד 15 באפריל בשעה 7:00 בבוקר. התנועה בין הרבעים תיאסר והתושבים יוכלו לצאת מהם רק לעבודה ובחזרה.

כזכור, העיר חולקה לשבעה אזורים ולהלן אלה שלגביהם יכריעו השרים: רובע 1 כולל את שכונת נווה יעקב ולא כולל את עוטף ירושלים, כפר עקב, אזור התעשייה עטרות, בית חנינא, פסגת זאב ושכונת השלום. רובע 2 כולל את רמת שלמה ורוממה. הוא לא כולל את אזור התעשייה הר החוצבים, פארק עמק הארזים ועמק מוצא. רובע 3 כולל את שכונת הר נוף ולא כולל את אזור התעשייה גבעת שאול, בית הכרם, הר הרצל, יובלים, גנים ובית החולים הדסה עין כרם. רובע 5 כולל את כל השכונות החרדיות במרכז ירושלים כגון מאה שערים, שכונת הבוכרים ומקור ברוך. הוא לא כולל את קריית הלאום.

ב'חדשות 12' דווח כי במשרד הבריאות הודיעו לעיריית ירושלים שנקבע קריטריון שכל שכונה בישראל שבה יש יותר מחולה אחד לכל 1,000 תושבים תיחשב "שכונה אדומה". במסמך נכתב כי ירושלים עומדת בשלושת הקריטריונים הבאים: 1) כמות החולים – גבוהה ביחס לישובים אחרים, אך לפחות 50 חולים; 2) קצב עלייה בתחלואה הגבוה בשלושת ימים האחרונים, מעל הממוצע הקיים בישראל שהינו 12.2% נכון לתאריכים 7 באפריל – 10 באפריל; 3) שיעור התחלואה ל-100,000 אוכלוסייה – גבוה משיעור התחלואה הממוצע בכלל האוכלוסייה.

עוד הדגישו: "ירושלים היא העיר הגדולה ביותר בישראל, הן מבחינת השטח והן מבחינת האוכלוסיה, ויש בה מגוון של אזורים בעלי מאפייני תחלואה שונים. לכן יש קושי להסתמך באופן בלעדי על הקריטריונים לעיל ביחס לעיר כולה, ויש לבחון את מצב התחלואה בעיר לפי יחידות גיאוגרפיות קטנות יותר. בדיקה של נתוני התחלואה ל-100,000 איש לפי אזורים בתוך ירושלים ועל פי פיזור החולים היחסי בעיר מוביל למסקנה כי יש הצדקה להכריז רק על חלקים מהעיר כאזור מוגבל, כפי שפורט בגוף ההחלטה".

מעיריית ירושלים נמסר הערב כי "ראש העיר, משה ליאון, סבור עקרונית כי דין כל השכונות במדינה זהה. החלטה על סגר שכונה צריכה להיות עפ קריטריונים קבועים ורלוונטים, עפ נתוני עומק בכל שכונה. הקריטריונים הוסכמו עם ראש העיר ירושלים ביום שישי. לפני כניסת השבת, הועברה מפת השכונות עפ הקריטריונים שנקבעו. ראוי שהטיפול יהיה בבעיה ולא בסימפטום, קרי, לפנות את הנדבקים לבידוד במלונות היעודיים שנקבעו לכך, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף ולהסיר את השכונות מהסגר. ראש העיר דורש מהממשלה לסייע במימוש הפינוי בכל דרך".

ב'וואלה' דווח כי שר הפנים אריה דרעי מסרב להטיל סגר כולל על כל העיר, אלא רק על שכונות בהן שיעור התחלואה גבוה. בעקבות זאת, ביקש ממשרד הבריאות פילוח של מספר הנדבקים לפי חלוקה לשכונות וכעת ממתינים בממשלה לתוצאות.

סגן השר ח"כ מאיר פרוש אמר על הדיון להטלת סגר על שכונות חרדיות: "לפי קצב הטלת הסגר על שכונות רבות במספר רב של ערים, יש לשקול הצעה להכריז ממשל צבאי על המדינה כולה. כמושל צבאי יימצאו טובים יותר מנתניהו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סגר נוסף על המצב כיום הוא בלתי נסבל
המצב כיום די בכדי לעצור את ההתפשטות

מאיר פרוש חזק!

סגר עוזר שלא יתפשט מחוץ לאיזור
סגר כללי עוזר שלא יתפשו בתוך אותו איזור
מה עושים?
איזור מוגבל
שלא עוזר תוך השכונה ובסוף גם לא עוזר למחוץ לשכונה
אז נמצאים קרח מכאן וקרח מכאן

שה יעזור לנו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture