צילום: פלאש 90

אלוף פיקוד העורף: "האירוע ילווה אותנו שנה, אסטרטגיית התמודדות ולא יציאה"

האלוף תמיר ידעי סבור כי "יש להחזיר את ליבת המשק לפעולה, ואנחנו נציג לדרג המדיני את הצד שלנו". עוד הוסיף: "לכל הציבור החרדי יש אפשרות לקבל את מבוקשו בבתי המלון, כולל סוגי כשרות שונים. נעזרים ברבנים ובמובילי דעת קהל במגזר החרדי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי אומר היום (שני) כי "האירוע ילווה אותנו בשנה הקרובה ויהיו עליות ומורדות. יש לדבר על אסטרטגיית התמודדות ולא יציאה. יש להחזיר את ליבת המשק לפעולה, ואנחנו נציג לדרג המדיני את הצד שלנו תוך סיוע איפה שצריך". לדבריו, "אני חושב שיש לחזור בהדרגה מהר ככל הניתן לשגרה, בעיקר לעבודה. לצד הקורונה מתפתחות בעיות חברתיות וכלכליות".

בשיחה עם כתבים צבאיים אמר כי "אני לא עוסק בעולם החזרה למשק. שוק העבודה הוא עולם ומלואו ואפשר למדוד אותו בדרכים רבות. כל משרד עושה את חלקו בתהליך. אנחנו מביאים יכולת להסתכל מלמטה על רגישות אזרחית והתנהגות אוכלוסייה. אנחנו נשקף את המצב של הרשות והאוכלוסייה בעת קבלת ההחלטה, יש מדדים שונים שאנחנו יכולים להעיד עליהם. נוכל לסמן מקומות שבהם עלולים להיווצר פערים".

בשיחה אמר האלוף ידעי כי "לכל הציבור החרדי יש אפשרות לקבל את מבוקשו בבתי המלון, כולל סוגי כשרות שונים. ביומיים האחרונים החלטנו שאם זוג ההורים חולה, אפשר לשכן את כל המשפחה בבית המלון. אנחנו מוכנים לשכן משפחה בבית מלון גם אם רק 50 אחוז ממנה נדבקו. אנחנו נעזרים ברבנים ובמובילי דעת קהל במגזר החרדי".

"יש להבחין בין בני ברק וירושלים עם הגבלות התנועה לבין ערים אחרות. עיריית ירושלים מטפלת מצוין בכל האוכלוסיות, כולל ערבים. אנחנו מחלקים בכל הארץ מדרום ועד צפון ללא הבדל, כל מי שמוגדר כאוכלוסייה זכאית מקבל. גם ביישובים ערביים. אנחנו כמעט לא מגיעים לבתים ספציפית, אנחנו מביאים לנקודה מסוימת והרשות ומתנדביה מחלקים".

"בירושלים יש 6700 חסרי עורף, ביישובים הערביים זה פחות נדרש. אנחנו מגיעים לבקשת הרשות לכמה נקודות מרכזיות בעיר, כך אנחנו עושים גם במזרח ירושלים. בערים המרכזיות הסיוע שלנו יותר גדול כי צריך לעזור בחלוקה". עוד חשף כי "יש כ-10 יישובים שזיהינו כאדומים. אנחנו משתדלים לצמצם את הרשימה ככל הניתן".

"אנחנו נערכים להמשך המאמצים בירושלים עקב ההגבלות שהוטלו. מחוז ירושלים של פיקוד העורף קיבל את המשימה לסייע לרשות בהתאם להחלטות הדרג המדיני ומשרד הבריאות כדי לצמצם תחלואה בגזרה. ירושלים היא רשות חזקה ומתפקדת, אנחנו משתפים איתה פעולה כדי לספק שירותים חיוניים לתושבי העיר".

"ערכנו מיפוי חדש של ירושלים לאור המגבלות החדשות שכולל מתן הסברה ממוקדת, הרחבת הפינוי, הגנה על אוכלוסיות בסיכון והגדלת כמות הבדיקות בתיאום עם מד"א. כוחות של גדסר נחל וחטיבת החילוץ מבצעים את המשימה של חלוקת המזון לאוכלוסיות הנדרשות לכך, בעיקר מבודדים חסרי עורף משפחתי. מדובר ב-2 מפגדים, 5 פלוגות. במהלך השבוע אנחנו מחלקים מזון 3 פעמים. בנוסף, מחלקים תרופות. סוגיית אכיפת ההסגר היא באחריות משטרת ישראל".

"אנחנו נערכים לתמיכה ברשויות נוספות שיזדקקו לכך ומסתכלים על מודל רחב יותר מנתוני תחלואה. קצב גידול התחלואה הוא חשוב וכך יודעים באילו רשויות להתמקד, אך יש גורמים נוספים שבהם יש להתחשב כמו רמת התפקוד, אופן התפקוד והתנהגות אוכלוסייה". עוד הוסיף כי, "אנחנו חלק ממהלך שלם שמנסה לייצר מדיניות של התגוננות, כך שרשויות יוכלו לקיים שגרה לצד הטלת המגבלות. כל מפקד מחוז מציג כיצד הוא מסייע לרשויות בחתכים השונים בהיבטי פו״ש, טיהור, בדיקות והסברה".

על הסערה סביב החוזרים מחו"ל אמר כי "התחלנו את משימת החוזרים מחו״ל ביום שבת, קצב הכניסה הוא 150-200 איש. למעט חריגים שאושרו על ידי משרד הבריאות, כולם פונו למלונות פיקוד העורף. יפתחו 4-6 מלונות חדשים כדי להכיל את כולם. יש בסביבות 2000-2500 איש שיצטרכו לשהות בו זמנית במלונות". לדבריו, "אנחנו נבדוק ונטפל בתלונות על מחסור באוכל במלונות, טרם עברו 24 שעות מהגעתם".

על פעילות הכוחות אמר כי, "במאמץ הסיוע האזרחי מושקעות אוגדה 98 ו14 פלוגות. יש 6 גדודי לוגיסטיקה ו2 גדודי פקע״ר. חולקו כחצי מיליון מנות מזון עד כה ל-120 אלף איש. בבני ברק 100 אלף מנות ובירושלים 60 אלף מנות. אנחנו מסייעים ב-360 בתי אבות". הוא הסביר כי "אנחנו לא מפעילים את כוחות המילואים של פיקוד העורף ולכן נדרש סיוע של גדודים נוספים. בפיקוד העורף יש 4 גדודים, שניים מהם בתע״ם ושניים מהם מסייעים כבר".

מפקד פיקוד העורף הוסיף כי, "אנחנו מבצעים את חלקנו בצורה טובה. אנחנו עושים כמיטב יכולתנו לסייע בכל מקום שאנחנו מזהים. יש דיונים שקורים בשעות אלה על אופן המשך המעורבות של פקע״ר. נשקלת האפשרות להוציא את כל גדודי פיקוד העורף למשימה או לגייס מילואים. לא תהיה לצה״ל להעמיק את אחיזתו לאורך זמן במרחב האזרחי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture