צילום: דוברות הכנסת - יצחק הררי

האצבע שלי מופנית לממשלה כאחראית ישירה לפוגרום המילולי / יעקב טסלר

הח"כ מיהדות התורה בטור חריף נגד הממשלה: "מסתבר שהאכיפה בררנית לחלוטין. רק אצלנו מחלקים דו"חות על התקהלות לצרכי תפילה, רק אצלנו מי שהתגנב למקווה חוטף קנס. הרחובות התל-אביביים מלאים, אבל לא זוכים לביקורים של המשטרה"

כתבות נוספות בנושא:

יוקר המחייה והעולם החרדי: ליברמן, זו הבעיה האמיתית / שחר וולף
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
אנחנו לא סוג ב' / יצחק רביץ, ראש מועצת קרית יערים - טלזסטון

ההתמרמרות ששוררת בציבור החרדי בימים האחרונים, על שלל נושאים ותחומים שנגזרים היישר מהתנהלות הממשלה ותפקודה במלחמתה במגפת הקורונה, הולכת ותופסת תאוצה מיום ליום.

בראש ובראשונה, זהו הסגר המוטל על שכונות רבות בירושלים והעיר בני ברק, שהפכו את כל התושבים לבני ערובה, של אותן קבוצות באוכלוסייה, בעלות סיכון. יש לי השגות והסתייגויות מאופן ביצוע הסגר וביצועו והדרכים ליישומו ואכיפתו, אבל לא את אלו אני מבקש להציף.

אני מבקש לעסוק בהסתה הפרועה המשתוללת כמגפה, בערוצי התקשורת ובקרב שדרות הישראלים נגד החרדים. האצבע שלי מופנית לממשלה, כמי שאחראית ישירה לפוגרום המילולי הזה, שכבר יש לו השלכות מעשיות. גם אם הממשלה, הייתה סבורה כי לא היה מנוס משימוש באמצעים קפדניים אלו, האם היא לקחה בחשבון, כיצד יגיבו הישראלים כשישמעו שדווקא על האזורים החרדים הוטלו סגרים? מה אמורים לחשוב אנשים במגזר הכללי, שמתבשרים שאלפי שוטרים וחיילים התפרשו בקרב החרדים, כדי לאכוף את ההנחיות של משרד הבריאות?

התשובה ברורה: החרדים 'מצורעים', כולם 'נשאים' של הנגיף רח"ל, הם מפיצים את זה בארץ, התחלואה הגבוהה בערים חילונית, נובעת כמובן רק בגלל ה'קורוניסטים' הבני- ברקיים וכיוצא באלו. הכי קל זה להשחיר את פני הציבור החרדי, שמאז קום המדינה, היה לשק החבטות האולטימטיבי של כל בעיות המדינה.

וההסתה הזו מחלחלת היטב. רוצים דוגמאות? בבקשה: חולה שמגיעה לאחד מבתי החולים בארץ, וכאשר נשאלת מאין היא מגיעה, הרי שתשובתה 'בני ברק', הופכת אותה למתויגת כמוקצה מחמת מיאוס. לדש בגדה הוצמדה מדבקה צהובה, כדי שהצוות הרפואי ידע איך 'להתנהג איתה'. מה שמזכיר את הטלאי הצהוב שנאלצו אבותינו ללבוש באירופה הבוערת. שומו שמים.

אברך אשדודי שהגיע עם בתו לבית חולים אחר, התבקש להמתין מחוץ לחדר ההמתנה במחלקת המיון, כי הם הרי 'חרדים' ובטח שניהם נשאים חלילה… אזרח בני ברקי אחר, שביקש להיכנס לאחד מסניפי הבנקים בפתח תקווה, בנק שיש לו נתח שוק גבוה ביותר בקרב האוכלוסייה החרדית, התבקש להישאר בחוץ, מחשש פן ידביק את הנוכחים עובדי או לקוחות הבנק…

אפשר להביא דוגמאות למכביר, של פירות הבאושים של ההסתה המכוערת, שמי שאשם בה – היא רק הממשלה בלבד, שמיהרה לנקוט צעדים לשמירת הבריאות, אבל לא נתנה דעתה ולא בחנה ולו לרגע את האספקטים והשלכות הרוחב שלהם.

ומסתבר, שהאכיפה בררנית לחלוטין. רק אצלנו מחלקים דו"חות על התקהלות לצרכי תפילה, רק אצלנו מי שהתגנב למקווה ו'נתפס' רח"ל, חוטף קנס. אבל, מופע זמר חילוני ברחבת אחד מבתי החולים, בהשתתפות עשרות אנשים מהסגל הרפואי, עובר בשקט. למותר לציין שאף שוטר לא הגיע לשם לחלק דו"חות. באחד מסניפי הדואר בעיר באר שבע, משתרך תור ארוך של תושבים שבקשו למשוך את מענקי המדינה, כאשר הממתינים עומדים צמודים איש לרעהו ולא שומרים על מרחק שני מטרים, אבל גם זה עובר גם בשקט. גינות, פארקים ציבוריים, מגרשי ספורט ברחבי המדינה, שוקקים חיים בימי הפסח, על ידי 'תושבים חילונים' כמובן, הרחובות התל-אביביים למשל, מלאים במכוניות והולכי רגל, אבל לא זוכים לביקורים של המשטרה הנחושה ואף ניידת לא מגרשת אותם לביתם. וגם כאן אפשר להביא דוגמאות לרוב.

ורק אתמול התבשרנו שבמזרח ירושלים ישנה התפרצות מסוכנת ביותר של חולים, אלא מה? לא היו בדיקות מספיקות בשכונות הללו, אז לא ידענו על כך, או שהתעלמנו מהם. אבל סגר? זה לא. זה רק אצל החרדים.

אז מה? מדיניות של איפה ואיפה? אנחנו נהיה תמיד השעיר לעזאזל של החברה החילונית ונמשיך לשתוק? בכל הארץ, אנשים יפרו את הנחיות הבריאות, יבלו ויטיילו בחוצות הערים, אבל העין הבוחנת והזרקורים יופנו רק אלינו? מצטערים, אנו לא מוכנים לקבל זאת. אני רוצה להדגיש, כי רובו המוחלט של הציבור החרדי קשוב ומקפיד על הנחיות הבריאות, כהוראת גדולי ישראל. ולכן אני פונה לקברניטי המדינה ובמיוחד לראש הממשלה! אנא! בבואך לקבל החלטות הנוגעות לצעדי המניעה הבאים, במיוחד אלו הנוגעים לאוכלוסייה החרדית, עליך לשקול היטב את ההשלכות התקשורתיות האופרטיביות שלהם. כי שבענו מרורים ואיננו מוכנים לסבול עוד' מתקפות מרושעות של השתלחות ופרובוקציות נגדנו.

אני קורא להפסיק את ההסתה מידית, ואם המדינה רוצה לכפות סגר, את הנחיות משרד הבריאות וכיוצא באלו, אז שיווניות בבקשה. דין אחד לכולם, בני ברק או אשקלון.

הטור פורסם הבוקר בעיתונים המודיע והמבשר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
21 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מילים כדורבנות

גבגבר

תזכור איזה שר יצביע על סגר על בני ברק
זה נתן אישור שהחברים מפיצים את המחלה
אז תאשים את עצמך תחילה

בירושלים סגרו באיזורים המוגבלים רק את החרדים ואת כל החרדים. אם זה הולך לפי רובעים נגועים תסגרו גם את החילונים שגרים באותו רובע, אם זה הולך לפי רחובות נגועים אז תסגרו גם אצל החרדים רק את הרחובות הנגועים, ברחביה סגרו רק את הרחובות החרדיים, ובבני ברק סגרו את כל העיר כולל הרחובות הלא נגועים, וכן בירושלים סגרו את כל רמות אפילו שהיא מחולקת ל6 שכונות.. אחח, אם חרדי היה שר בריאות הוא לא היה נותן את זה.. צריך לתת לאיזה חסיד גור עוצמתי לנהל את משרד הבריאות, הוא בטח יחנך את הפקידים שם..

כמה דברים.
א.ההיסטוריה הוכיחה שממילים כדורבנות ומכל הכתבות היפות לא יוצא שום תועלת.
ב. ח"כ טסלר פונה לראש הממשלה, אנא וכ"ו. ראש הממשלה לא מבין בקשות ותחנונים אלא כח, ודוגמאות יש לזה למכביר.
ג. אולי הכל התחיל כשאחד הנציגים החרדים בכנסת החליט להזדרז ולהטיל סגר על בני ברק "מבלי שנתן את הדעת וכו". יש אמרה שאומרת אם הזולת דורס אותך זה מפני שנתת לו דריסת רגל ראשונית נציגנו היקרים מספיק לנסות למצוא חן בעיני החילוניים

אתה מתחמק מאחריות ומטיל אשמה על אחרים שלא בצדק.
האחריות עליך ועל שאר מנהיגי הציבור החרדי.
מה עשית על מנת להסיר את הסגר האומלל?
מה עשית על מנת שאנשי החסידות שלך ישימו מסיכות על הפנים?
קח אחריות בבקשה אתה ושאר החכ"ים.

מה יעזור לפרסם בהמודיע והמבשר?! לפרסם בהארץ ובוויינט וכדו'!!!!!!

מה עוזר שזה פה? היה צריך להעביר הכל לחברי הכנסת שלנו שלא עושים מספיק לעצירת מחול השדים הזה, ובנוסף לשלוח ישירות את זה לביבי שאנחנו טובים לו רק ע"מ להצביע לו ואח"כ אנחנו לא מעניינים אותו!!!!!!!

זה הזמן שלכם לומר לביבי "או שינוי מוחלט בגישה, או שישכח מחרדים בקואליציה"

חזק ביותר

לא ידעתי שביבי קורא המודיע או המבשר או JDN ?
למי זה יעזור מה שהם כותבים ????? שיעשו משהו !!!!

אולי גם אנחנו החרדים במקום להתבכיין ניזהר יותר על הכללים ולא לחפש תירוצים של מנין וטבילה דברים מאד חשובים אבל לא מעכבים לא לטייל אני גר בשכונה חרדית מול וואדי גדול ורואה את הילדים והבחורים מטיילים בלי מסכה כאילו הכל רגיל
ונזכור שזה גם חב לאחריני
ובתוך עמי אנוכי יושבת והציבור שלנו נוטה לזלזל בכל מיני הוראות כאלה
וגם אם התקשורת מגזימה אין עשן בלי אש

מה אתם מפחדים לפרסם תגובות יותר חריפות?????????????
פחדנים!!!!!!!!!

מי לא יודע שהגלות הכי קשה זה גלות אצל אח שסטה

צריך להודיע מעכשיו שנבוא חשבון עם כל החכמים הלל. אותו בנק. שטסלר מזכיר. צריך לדעת . שבסיום הבאלאגאן. יבואו חשבון ויעזבו אותו. אותם בתי חולים שמחזרים אחרינו ללדת שם. כן מחזרים .אותו איעילוב שהתעמר ביולדת חרדית. עושה שיווק . רק שיבואו כי זה כסף טוב. רק קח הם יבינו. כי נוציא סטיקרים. זכור את אשר עשה לך איכילוב. וכעוד.

דווקא האצבע שלי מופנית אליך ולשאר העסקונה החרדית שהיא היחידה שהיה לה את האפשרות להבין את המחדל בציבור החרדי ולא עשתה כלום.

די עם דיבורים הגיע הזמן לעשות מעשים שידאגו לבטל את כל ההסגרים על החרדים כי עדיף שנמות מקרונה ולכ מאיזה אנטשימי רשע

כחרדית תושבת אלעד לא הרגשתי אפליה ולא קיפוח. ההיפך אני מבינה שהעוצר לטובת כולנו על מנת לעצור את המגיפה. ומי שלא מבין את זה צריך להיות טיפש גדול

כחרדית תושבת אלעד ולא הרגשתי לא אפליה ולא קיפוח אני מבינה שהעוצר הוא לטובת כולם

לאסתי: אז לא הבנת כלום, כי עוצר הוא לא לטובת אף אחד, תקראי מאמרים רפואיים, העוצר זה רק כדי להרגיע את ההמון המוסת, שעושים משהו…

טסלר היקר האצבע שלך צריכה להיות מופנית אך ורק לאספסוף הרדוד והבור ועם הארץ של המגזר החרדי שעושה חילול השם וחשוד על רציחה בזה שגורם להדבקה המונית ולא נגד אף אחד שעושה עבודת קודש ודואג לבריאות שלך ושל ילדיך והוריך!!! ובכך אתה ממשיך לעודד את ההתנהגות הפרועה שלהם!!! חבל שכך אנו מכירים אותך ולא בצורה קצת יותר עמוקה אחראית!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture