Yonatan Sindel/Flash90

הציטוטים מהממשלה נחשפים: המאבק על משלוחי הפיצה והעקיצה לאשכנזים

שרים התרעמו על "העונש" לשומרי המצוות שלא אכלו חמץ, והובילו לכך שיתאפשר לפיצריות לבצע משלוחים במוצאי החג, המאפיות ייפתחו רק ב-2:00 לפנות בוקר. סמוטריץ' תקף: "הסגר הוא ישראבלוף". וגם: העקיצה לאשכנזים על התקנות למימונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במהלך דיון הממשלה הלילה (שלישי) על ההגבלות החדשות בשביעי של פסח ובמימונה במסגרת המאבק בנגיף הקורונה התגלע ויכוח בין השרים למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. על פי דיווח ב'וואלה', הרקע לוויכוח היה דרישת השרים שבמסגרת התקנות למוצאי החג שמחייבות את בתי האוכל, המאפיות והפיצריות להישאר סגורים עד 2:00 לפנות בוקר, לאפשר משלוחים.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, דרש שיאפשרו משלוחים של פיצריות בתום צאת החג ואמר כי "אם הבעיה היא האכיפה של המאפיות כדי שלא תהיה שם התנפלות וצפיפות ורוצים שהם ייצרו חמץ ופיתות רק משתיים בלילה אז למה למנוע מכל המסעדות והפיצריות שמייצרות מזון ושולחות משלוחים הביתה לפעול בצאת החג". השר דודי אמסלם הצטרף אליו לדרישה.

ב'חדשות 12' פורסמו פרטים נוספים מהשיחה לפיהם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הסביר בישיבה שהוחלט על איסור כל פעילות של עסק שמוכר מזון בצאת החג, כדי לא להתחיל להיכנס להחרגות ולפרטים שיבלבלו את הציבור. ואכן, בתקנות הראשוניות שהוגשו לשרים נכתב ש"לא ניתן יהיה להפעיל מקומות למכירת מזון למעט מרכול ללא טיפול או הכנה של מזון".

על פי הדיווח של ירון אברהם, חלק מהשרים התקוממו על האיסור הגורף והסבירו שהוא מוגזם ומטיל עונש כבד דווקא על אלו שהקפידו לא לאכול חמץ בחג הפסח. השר גלעד ארדן התעקש שיש לסגור רק מאפיות עד שתיים בלילה, ושכל יתר בתי האוכל, ובהם פיצריות – יוכלו להמשיך ולעשות משלוחים. "גם ככה אלו הם בתי העסק שנפגעו בצורה הקשה ביותר", אמר.

"אם חוששים מהתקהלות של אנשים שיקנו פיתות – תגביל אך ורק מאפיות. למה למנוע מכל המסעדות והפיצריות שמייצרות מזון ושולחות משלוחים הביתה לפעול?", תהה. בשלב הזה החלה "התפלפלות" משפטית, שכן חלק מהשרים טענו שאפשר לפרק את הסעיף המקורי באופן כזה שפיצות מותרות, כיוון שמשלוחים אפשריים, ולכן פיצריות ומאפיות זה לא אותו הדבר. ההבהרה המשפטית הזאת שניתנה יתרה את הדיון והפיצריות אכן יפעלו בצאת החג.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ניהל את הישיבה אלא הסמיך את שר החוץ ישראל כץ לנהל במקומו כדי שיוכל להתפנות לפגישה הלילית עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ: "תעשו את הדיון הזה כמה שאתם רוצים אבל אני חייב להתפנות להקים ממשלת אחדות לאומית", אמר נתניהו בטרם עזב את שיחת הועידה.

בתוך כך, ב'כאן חדשות' דווח כי השר בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת חריפה והביע תרעומת על דרכי קבלת ההחלטות במשבר, וטען: "הסגר הוא ישראבלוף והציבור מבין את זה". בדבריו בישיבת הממשלה, התייחס סמוטריץ' להצהרת נתניהו על ההחמרה בהגבלות, שנמסרה לציבור עוד בטרם דנה בה הממשלה. "צועקים סגר סגר כאילו בהחמרות, זה כמו זאב זאב. ראש הממשלה מודיע במסיבת עיתונאים ורק אחר כך השרים צריכים לקבל את ההחלטות", התרעם סמוטריץ'.

עוד פרסם מיכאל שמש שבמהלך הדיון ציין השר זאב אלקין כי הסרת הסגר בחמישי בבוקר הינה בשיאה של חגיגת המימונה: "הכללים נגמרים ביום חמישי בשיא חג המימונה, ואז יעשו מפגשים משפחתיים". השר גלעד ארדן הגיב בהומור ש"אשכנזים כתבו את התקנות ולא ידעו שהמימונה ממשיכה בחמישי". שר האוצר משה כחלון הסביר לשרים כי אין קשר בין תקנות החירום עליהם דנו, לבין המימונה.

בתוך כך, גורם במשטרה אמר כי "מחר משעה 19:00 ועד 02:00 בלילה נגביר את האכיפה במאפיות במטרה לא לאפשר להם לפתוח כפי שכתוב בתקנות ולמנוע התקהלויות. יהיו כוחות ייעודים שיסיירו בין המאפיות ויוודאו שהן סגורות. בעל מאפיה שיפתח, תהיה נגדו אכיפה נוקשה. אזרחים שינסו את המשטרה ויתקהלו ליד מאפיות יקבלו קנס. לא רק בעל המאפיה יסתכן בקנס גבוה על פתיחה אלא גם לקוחות שיקנו בצאת החג".

הממשלה אישרה הלילה תקנות שעת חירום להגבלה נוספת של היציאה למרחב הציבורי בתקופת חג פסח שני וחגיגות המימונה על מנת לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה בישראל. הממשלה החליטה גם על הארכת תוקפן של תקנות שעת החירום לעניין הגבלת מספר העובדים במקומות העבודה והרחבת הסכם היציאה לחופשה שחל על המגזר הציבורי.

על פי החלטת הממשלה, בתקופה שבין יום שלישי (היום) בשעה 17:00 ועד יום חמישי בשעה 5:00 לא יוכל אדם לצאת להצטייד מחוץ ליישוב מגוריו, במזון תרופות ומוצרים חיוניים וכן לשם קבלת שירותים חיוניים, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו. תושבי העיר ירושלים יקיימו את התקנות בהתאם למגבלות התנועה הקיימות בחלקים מסויימים של העיר.

כמו כן, יציאה ממקום מגורים תתאפשר רק למרחב הציבורי לזמן קצר ולמרחק של עד 100 מטרים. נוסף על האמור, בתקופה שבין יום רביעי (מוצאי חג הפסח) בשעה 19:00 ועד ליום חמישי בשעה 2:00 לפנות בוקר לא ניתן יהיה להפעיל מקומות למכירת מזון, למעט מרכולים. המאפיות בתחומי הסופרים והמרכולים יהיו סגורות. משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים.

ההגבלות הללו לא יחולו על יישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים. פעילות התחבורה הציבורית תופסק בתקופה שבין יום שני (אתמול) בשעה 20:00 ועד ליום חמישי בשעה 5:00. בתוך כך, תוקפן של תקנות שעת החירום (הגבלת פעילות) יוארכו עד ל-19 באפריל 2020.

במסגרת ההיערכות במבצע "אביב מוגן" אגף התנועה יפעל בצירים הבינעירוניים למימוש תכלית תקנות לשעת חירום. כאשר החל מהשעה 17:00 הערב, מיקוד הפעילות האופרטיבית יתבצע בפריסה ארצית של 44 מחסומים בצירים המרכזיים, שיצרו רצף של חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני וזאת במטרה לאכוף את קיום התקנות וצו בריאות העם.

לצד המחסומים יפעלו מאות ניידות ושוטרים שיבצעו סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ תוך ביצוע מחסומים מדלגים ואכיפה תוך כדי תנועה, ויאתרו אזרחים שלא יפעלו עפ"י ההוראות. "אנו מדגישים בפני הציבור, להימנע ממפגש מיותר עם השוטרים ולהישמע להנחיות על מנת שנוכל לשמור כולנו על בריאות כלל אזרחי מדינת ישראל", אומרים במשטרה.

מפת החסימות המעודכנת בכבישים הבינעירוניים. במשטרה מציינים כי "ככל שיידרש יתכנו שינויים במיקום בהתאם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה צריך לקרוא לזה עקיצה? זה פשוט הומור

מצחיק

אל תנסו אותנו משטרת ישראל

הגזמתם באטימות הלב שלכם והרצח בעינים שלכם

גיליתם את עצמכם כחלאת אדם מהסוג היותר גרוע

תעלו לנו על העצבים אנו נדע להגן על עצמנו בכל האמצעים שיעמדו לרשותנו

דמנו לא סמוק יותר מדמכם נמאסתם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture