צילום: קובי גדעון / לע"מ

השרים אישרו: 19 משתתפים במניין, 3 איש במקווה, קנס על אי לבישת מסיכה

בתום ישיבת הממשלה הלילית אושרו מרבית ההצהרות של נתניהו: קנס של 200 שקל יוטל על מי שלא ישים מסכה פעמיים, חתונה עד 10 משתתפים, 30% מהמשק צפוי לשוב לפעילות, ייפתחו חנויות בענפים מסוימים שיעמדו בכללי ה"תו הסגול" • כל הפרטים

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים התכנסו הלילה (ראשון) לדיון בכדי להביא לאישור את ההקלות במגבלות שהוטלו במסגרת משבר הקורונה, עליהן הצהיר נתניהו אמש. הממשלה שהחלה את ישיבתה הטלפונית סמוך לשעה 2:00 לפנות בוקר סיימה את הדיון לפני זמן קצר בתום כ-5 שעות, ובהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד האוצר פורסמו עיקרי התיקונים לתקנות שעת החירום אותם אישרה הממשלה וייכנסו לתוקף באופן מיידי.

תתאפשר יציאה לברית או לחתונה בשטח פתוח בלבד, בהשתתפות של 10 אנשים לכל היותר ותוך שמירה מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. עוד תותר יציאה למקווה גברים ובלבד שבכל עת לא ישהו במתחם מעל ל- 3 אנשים. תותר התפילה בהשתתפות של עד 19 אנשים במרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים או ממקום העבודה בשטח פתוח תוך שמירה על מרחק של 2 מטרים לפחות בין אדם לאדם.

תותר פעילות ספורט של יחיד, של יחיד עם אדם קבוע אחד בלבד, או של אנשים הגרים באותו מקום, ולמרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים. לא תותר כניסה לחופי ים, פארקים, גני משחקים ומתקני ספורט עירוניים. לא תתאפשר הליכה ושהות בבתים של אחרים (מעבר ל- 3 המשפחות הנמצאות בקשר קבוע לשם שמירה על הילדים).

כחלק מהדיון אושרה הצעתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן לפיה, הקנס על אי עטיית מסיכה במרחב הציבורי יעמוד על 200 שקלים במקום 500 שקלים כפי שדרש משרד הבריאות, וכן כי בפעם הראשונה יסתפקו השוטרים באזהרה כך שהקנס יינתן רק בפעם השנייה. בנוסף לכך, הקנס למי שיסרב להוראת שוטר לפזר התקהלות ירד מ-5,000 ל-1,000 שקלים.

מוקדם יותר אמש חתם מנכ"ל משרד הבריאות על צו בריאות העם המאפשר את פתיחת החינוך המיוחד במגבלות של עד 3 ילדים בקבוצה, בכפוף להפרדה של רבע שעה בין קבוצה לקבוצה והקפדה על היגיינה. נוסף לכך, יתאפשר חיבור של 3 משפחות עם מטפל קבוע לצורך שמירה על הילדים תוך הקפדה על הכללים המחייבים.

עוד החלט בממשלה כי ענפי התעשייה, הייצור והשירותים יוכלו לשוב למתכונת עבודה של 30% ממצבת כוח האדם או עד 10 עובדים בו זמנית במקום העבודה, לפי הגבוה מבינהם. עם זאת, מגבלה זו לא תחול על מקומות עבודה ועסקים שיעמדו בכללי ה״תו הסגול״ ואלו יוכלו להעסיק היקפי כוח אדם גבוהים יותר.

כללים המרכזיים של "התו הסגול" למעסיקים: כל עסק ימנה ממונה קורונה מטעמו; שמירה על כללי היגיינה; איסור התקהלות בפינת הקפה ובמטבחונים; אכילה בחדרו של העובד ככל האפשר; שמירה על מרחק 2 מטר בין אדם לאדם; בדיקת חום בכניסה; שיבוץ באותה קבוצת הסעה ואותה משמרת, ככל האפשר; בחדר שגודלו עד 20 מ״ר – יוכלו לשהות שני עובדים, או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה שתמנע העברת רסס; בחדר שגודלו מעל 20 מ"ר- עד 5 עובדים או מספר גדול יותר של עובדים אם בין עובד לעובד ישנה מחיצה; קיום פגישות ודיונים יתאפשר עד 8 עובדים בחדר.

במידה ואחד מן העובדים נדבק בנגיף הקורונה במקום העבודה, יסגר מקום העבודה כולו או חלקו לתקופה שתסתיים לכל המאוחר עם סיום החקירה האפידמיולוגית על ידי משרד הבריאות. נוסף על האמור מומלץ כי אדם עם מחלות רקע ימנע מהגעה פיסית למקום העבודה. עמידת העסק בכללי ה״תו הסגול״ תהיה באמצעות רגולציה עצמית. ככל שהעסק עומד בכללים שנקבעו הוא יוכל לחזור לפעילות באופן מיידי ללא צורך בקבלת אישור. הפרה של הכללים כרוכה בעבירה פלילית וחזרה למגבלות הקודמות.

בנוסף אושרה פתיחה של מספר ענפי מסחר ושירותים בכפוף להתחייבות לעמידה בתנאים הבאים (״התו הסגול״ למסחר): הצהרת בריאות ומדידת חום לנכנסים, סימון מרחק של 2 מטרים בין הלקוחות בקופה, מחיצה פיסית בין המוכר לקונה, עבודה במשמרות קבועות, שמירה על הגיינה וחיטוי באופן תדיר, הגבלה של מספר הנכנסים לחנות כך שלא יהיו יותר מ-2 לקוחות בו זמנית בחנות או 2 לקוחות לכל קופה רושמת פעילה, בחנות שגודלה מעל 100 מ״ר יוכלו לשהות 4 אנשים לכל קופה רושמת פעילה.

להלן הענפים שאושרה פתיחתם בכפוף לתנאים המופיעים מעלה (ה"תו הסגול" למסחר): ציוד מידע ותקשורת, ציוד אודיו ווידאו, מחשבים, ציוד היקפי ,תוכנה וציוד תקשורת, טקסטיל, כלים ממתכת, צבעים וזכוכית, שטיחים, מרבדים וחיפויי קיר ורצפה, רהיטים, מוצרי חשמל וגז ביתיים, כלי בית וכן מוצרים אחרים לבית (למעט צעצועים ומשחקים), חפצי תרבות ופנאי, ספרים, עיתונים, ציוד משרדי וצורכי כתיבה, ציוד ספורט ואופניים, כלי נגינה, מוזיקה וסרטים על גבי מדיה, אביזרים רפואיים, מכבסה, מתפרה וסנדלריה.

נקבע כי הפעלה של עסק בניגוד לאמור בתקנות תחשב כעבירה פלילית וכן כעבירה מנהלית שניתן להטיל בגינה קנס. עוד נמסר כי ניתן יהיה לבצע משלוחים מכל החנויות, ואיסוף עצמי מכל החנויות הפתוחות על פי התקנות.

בהודעה משותפת ממשרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ומשרד האוצר נמסר עוד כי "כמו כן, עלה כי נוכח הצורך שעלה במהלך ישיבת הממשלה למציאת מנגנון משפטי שיגן על עובדים מפני פיטורים על רקע העדרות מהעבודה בימים אלו בהם עדיין אין מסגרות חינוכיות לילדים, הוטל על המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, יחד עם מנכ"ל משרד האוצר, להביא בהקדם לאישור הממשלה הסדר משפטי בעניין זה".

"ההתמודדות עם נגיף הקורונה עודנה נמשכת ולכן לצד ההקלות יש להמשיך ולהקפיד על לבישת מסיכות בשהייה מחוץ לבית מעל גיל 6, שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם, רחיצת ידיים מספר פעמים ביום, וכן על יציאה מהבית למרחק של עד 100 מטרים למעט בכדי לקיים את הפעולות המותרות. שמירה על ההנחיות ושותפות הציבור תאפשר לכולנו להמשיך ולבלום את נגיף הקורונה בישראל ובכך לקדם הקלות נוספות בעתיד הקרוב בהתאם לירידה בהיקף התחלואה, לשון ההודעה.

"התו הסגול": מה מותר, מה עדיין אסור ומה התנאים? • ההנחיות החדשות

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
14 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

או הו מה יהיה לנו. איזה התפרצות תבוא עלינו דווקא מבני ברק ותל אביב וירושלים. או הו

3 אנשים במקוה????? וכשיצאו יכנסו עוד 3??? מה הבדיחה הזו? הכל באותם המים. יש בורות מקוה ש3 יחד זה כבר צפוף. יש כטן איבוד שליטה. מקוה זה לא פיקוח נפש

איפה כתוב שאושר 19 איש בתפלה????????

מה הענין ב19 מה זה המספר הזה שיעשו 20 עגול

הכוונה 3 אנשים בכל בנין המקווה לא בבור

מה עם פועלי בנין . ערבים מהשטחים למישהו יש מושג?

יוסי'לה – נשמע שאתה לא כל-כך רגוע….. תירגע קצת… תתחזק באמונה…. תשאיר קצת עבודה לקב"ה….

ליוסי
הכוונה זה בכל מתחם המקווה 3 אנשים ולא בבור.
מקווה זה דבר שמחוטא כל הזמן ואין סכנה שיעביר מחלות, הבעיה היחידה היא ההתקהלות במקום.

הטובל במקוה הרי הוא רודף!!! ומי שהתיר את זה חוקית שה' ישמרהו!!!!!

19…
חכם!!
כך שאם 19 באו להתפלל אז 9 מתוכם לא יתפללו יחיד…
ואם באו 20 אז שכבר יתפצלו לשני מיניינים…

לישראל מאיר..
התירו 19 כיון שאם יש 20 יכולים להתחלק לשני מניינים

נראה לי שמנין עד 19שאם יש 20 יחלקו לשניים

הרעיון ב19 איש הוא לכסות על מקרים שבהם יש באיזור או בישוב רק 19 איש ולא ניתן לחלקם כידוע ל2 מנינים

אבי ויוסי
ממתי אתם פרופסורים בעניין הקורונה ויודעים בדיוק מתי החיידקים עוברים מאדם לאדם ? כנראה לא קראתם מספיק אל הנגיף הזה וחסר לכם ידע…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו