Olivier Fitoussi/Flash90

"סיוע מוגבר לבני ברק וירושלים": היעד – פינוי מחצית מהחולים תוך 10 ימים

הממשלה אישרה החלטה לסיוע מוגבר למקומות שהוכרזו כ"אזור מוגבל" עם פקיעת ההכרזה: "יימשך הסיוע לאוכלוסייה ולאספקה של מצרכים ושירותים חיוניים". העיריות התחייבו: "מינוי איש קשר לגבי כל בניין באזורים שהוכרזו כאזורים מוגבלים"

הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני החלטה לסיוע מוגבר למקומות שהוכרזו כ"אזור מוגבל", בבני ברק ובירושלים, עם פקיעת ההכרזה לפי תקנות שעת חירום. הממשלה החליטה עוד להטיל על משטרת ישראל את המשך תגבור פעילות האכיפה של תקנות שעת חירום ושל צו בריאות העם ובפרט באזורים שהוכרזו בעבר "אזור מוגבל" והתחלואה בהם עודנה גבוהה. על פי ההחלטה יימשך הסיוע לאוכלוסייה ולאספקה נאותה של מצרכים ושירותים חיוניים בתוך הערים.

בהחלטה הממשלה מצוין כי היא "רושמת את הודעת הרשויות המקומיות ירושלים בבני ברק, כל אחת בתחומה, לאיתור חולים ומי שבאו איתם במגע הדוק וחייבים בבידוד ושלא ניתן לקיים את הבידוד בעניינם בבית המגורים או במקום אחר העומד לרשותם. וכן מינוי איש קשר לגבי כל בניין באזורים שהוכרזו כאמור, ככל הניתן, אשר יסייע בתיאום עזרה וסיוע לחולים ולמבודדים המתגוררים באותו בניין".

שרי הממשלה החליטו לקבוע יעד של העברת מחצית מהחולים (בניכוי מספר המחלימים ומי שכבר פונה למקום לבידוד) בכל אחת מהערים, למקומות לבידוד מטעם המדינה וזאת תוך עשרה ימים. בהחלטת הממשלה הוחלט להטיל על משרד הפנים לתאם עם הרשויות והגופים הרלוונטיים את העברת החולים והמחויבים בבידוד ועל המשך הסיוע כפי שניתן היום. פיקוד העורף ימשיך לסייע בהעברת החולים ומחיובי בידוד. ההחלטה תהיה בתוקף למשך תשעה ימים, עד ה-30 באפריל.

כזכור, משרד הבריאות הודיה ביום ראשון כי הוחלט לקיים מתווה מקל על הערים בני ברק וירושלים על מנת להקל את הסגר שיסתיים הלילה בחצות, זאת לאור נתונים ראשוניים מעודדים בשתי הערים עם סימנים ואינדקציות חיוביים, וכן התחייבותם של ראשי הערים משה ליאון ואברהם רובינשטיין להוציא את החולים מהעיר לבתי מלון.

על פי ההודעה, ראשי הערים התחייבו להוציא לפחות מחצית מהחולים הנותרים בעיר עד סוף השבוע. עוד נמסר כי ההחלטה התקבלה לאחר שיחה של שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. דובר משרד הבריאות עדכן כי דיון מיוחד בנושא יתקיים מחר בשעה 10:00.

מעיריית בני ברק נמסר אז כי "אנו נמצאים בשיאו של מבצע רחב היקף לסידור אירוח והבראה במלוניות ובתי ההארחה הייחודיים שהוסדרו ע"י משרד הבריאות ופיקוד העורף, עבור חולי הקורונה תושבי בני ברק. העירייה מברכת על ההיענות הגוברת מצד חולי קורונה שנענים לסידורי האירוח וההבראה על ידינו".

"עד כה מאות חולים מקרב תושבי העיר כבר נענו לבקשה והאחריות הציבורית הינה מדהימה וזוכה להערכה מיוחדת של משרד הבריאות. בעקבות ההיענות הגבוהה בבני ברק, הודיעו היום בפיקוד העורף כי אזלו החדרים במלונות הייעודיים, ובימים הקרובים, יחד עם משרד הבריאות, יוסדרו 2 מקומות אירוח נוספים ברמת אירוח גבוהה ובכשרות גלאט מהדרין, לטובת משפחות החולים ולשלום העיר ותושביה", לשון הודעת העירייה.

בתוך כך, מעיריית ירושלים נמסר אתמול כי בעקבות שינוי ההנחיות של משרד הבריאות אמש לפיה אין לפנות משפחות בהם יש הורים חולים וילדים בריאים אלא רק את החולים עצמם לבתי המלון למחלימי הקורונה, בנוסף להחלטת פיקוד העורף שהביאה לעיכובים של עד 48 שעות מרגע הסכמת החולה להתפנות עד הפינוי בפועל, "דבר שגורם לסבל עצום למשפחות ולחוסר אמון במערכת", עיריית ירושלים מודיעה כי היא סוגרת את חמ"ל פינוי החולים ומעבירה את האחריות לידי פיקוד העורף – כך נמסר בהודעה מטעם העירייה.

בסביבתו של ראש העיר משה ליאון אומרים כי "בשבועות האחרונים עשתה עיריית ירושלים מאמצים כבירים על מנת לסייע לתושביה ולהוציא חולים מהבתים, משימה שהוכתרה בהצלחה גדולה עד היום. מאמצי השכנוע של משפחות החולים כללו סיוע בהוצאת כל המשפחה למלוניות, תנאי בסיסי בהוצאת משפחות ברוכות ילדים מהבתים, שלא יכולות להשאיר ילדים מאחור".

"הטענה לפיה הילדים עשויים להידבק במלוניות, מקוממת. סכנת ההידבקות קיימת גם בבתים ואולי ביתר שאת, רק שבבית הילדים מדביקים גם את השכנים וגורמים לדליקה מחודשת של הנגיף. בנוסף, נגרמים עיכובים חמורים בהוצאת החולים שנמשכים לעתים 48 שעות, מה שגורם לסבל עצום למשפחות שיושבות על המזוודות ועוברות עינוי דין וסבל מיותר", אמרו בעירייה בתגובה להחלטות אותן הגדירו כ"מקוממות".

מהעירייה נמסר כי עד אמש הוציאה עיריית ירושלים מהבתים כ-450 חולים להחלמה בטוחה בבתי המלון, אך החל מאתמול, בעקבות שינוי ההנחיות של משרד הבריאות שלפיהם אין להוציא משפחות חולות מהבתים אלא רק חולים יחידניים ובהמשך להנחיה שמעכבת בצורה משמעותית את פינוי החולים, לא פונה חולה אחד למרות שישנם כ-90 חולים הממתינים לפינוי. "עיריית ירושלים וראש העיר ימשיכו לעשות ככל יכולתם על מנת לסייע לתושבים וקוראים לכלל הגורמים לשלב ידיים על מנת להילחם בנגיף בהצלחה", לשון ההודעה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו