בב"ב החליטו: לעת עתה לא יחודשו הלימודים במערכת החינוך העירונית

ראש העיר החליט יחד עם הנהלת אגף החינוך וצוות חמ"ל החירום העירוני, כי לעת עתה לא יחודשו הלימודים במערכת החינוך העירונית. בראשית השבוע הבא תקיים העירייה דיון מעמיק נוסף עם כלל הגורמים הרלוונטיים על מתווה עתידי אפשרי לחזרה ללימודים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בתום דיון ארוך בנושא, החליט ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין יחד עם הנהלת אגף החינוך וצוות חמ"ל החירום העירוני, כי מתוך אחריות לשלום תושבי העיר ובדאגה מסכנת תחלואה מחודשת חלילה, לעת עתה לא יחודשו הלימודים במערכת החינוך העירונית. בראשית השבוע הבא תקיים העירייה דיון מעמיק נוסף עם כלל הגורמים הרלוונטיים על מתווה עתידי אפשרי לחזרה ללימודים.

כזכור, גורם במשרד הבריאות אמר היום כי ניתן לשוב ללימודים בבתי הספר בימים הקרובים, אך עדיף לחכות עם פתיחת גני הילדים עד לפעימה הבאה. לדברי הגורם, "זה בסדר לפתוח את בתי הספר בנקודה שבה אנחנו נמצאים. אנחנו בהישגים יפים". הוא הסביר כי "אפשר להתחיל עם בתי הספר ולחכות עם הגנים לפעימה הבאה, ההמלצה שלנו היא לא לפתוח את הגנים ביום ראשון".

הבכיר אמר כי "בגנים ההמלצה שלנו שיחזרו 15 ילדים, שיפוצלו לקבוצות של 7-8 ילדים כל אחת, וישמרו על מרחק אחת מהשנייה. ככל שהילדים יותר קטנים – רמת ההדבקה עשויה להיות גבוהה יותר. לגבי מעונות היום אנחנו ממליצים על קבוצות של עד 8 ילדים עם הפרדה מרבית ביניהם". לדבריו, "היינו מעדיפים שהילדים היו חוזרים לגנים בקבוצות קטנות אף יותר. כך פועלים ברוב העולם".

במשרד הבריאות אומרים כי "מה שאנחנו יודעים זה שילדים נדבים ומדביקים, למעלה מאלף ילדים עד גיל 9 ואלפים בין גילאי 9 ו-19 נדבקו. ילדים כנראה נדבקים פחות ומדביקים דומה או פחות, ויהיה על דוח מסודר שימסר בקרוב. יחד עם זאת, כבר יש במדינות אחרות דוחות שמעידים על כך שילדים מדביקים, גם אם הם חווים את המחלה באופן קל".

"יש איזושהי תסמונת פוסט קרונה אצל ילדים שמביאה אותם למצב קשה, היו לנו שניים שלושה ילדים כאלה בארץ, אך צריך לזכור שקורונה זה משהו עלום יותר ממה שאנחנו יכולים לחשוב" הוסיף הגורם והבהיר כי "חשבנו שחזרה לשגרה, בצורה של עבודה בקבוצות קבועות, כלומר קבוצות שנשארות כל הזמן יחד בהרכב קבוע, תוך שמירה על מרחקים נכונים ויתר ההגבלות".

גורמים במשרד החינוך ובשלטון המקומי מתחו ביקורת על משרד הבריאות אשר חזר בו ממתווה החזרת ילדי גני הילדים לאחר שאישר אותו. "משרד הבריאות השלה בכך את ההורים שציפו לחזרה לגנים, מורים ומנהלים נערכו והרשויות המקומיות חיטו וניקו. מערכת שלמה נערכה באינטנסיביות בהתאם להנחיות, ומשרד הבריאות ללא הודעה או הבהרות משנה לפתע את עמדתו", אמרו.

במשרד החינוך אומרים שלא דובר איתם בשיחות רשמיות על האפשרות שלא לפתוח את הגנים ביום ראשון. לטענתם, בשיחות הרשמיות דובר רק על ייעול הנושא ההגייני. במשרד הוסיפו כי הם מצרים על כך שיוצאות הודעות שמבלבלות את ההורים והמורים במקום להמתין להחלטה.

ישפיע על הלימודים? המחקר שנערך בב"ב – ילדים נדבקים ומדביקים פחות

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture