Olivier Fitoussi/Flash90     

מחקר קובע: 93% מהציבור החרדי מקפידים לחבוש מסכה ביציאה מהבית

הנתונים מוכיחים: רוב הציבור החרדי נשמע להנחיות בהתמודדות עם נגיף הקורונה • במחקר מקצועי שערך לשכת הפרסום הממשלתית עולה כי 93% מהציבור החרדי סבורים כי יש ללכת להיבדק מיד אם מופיעים תסמינים • 87% סומכים על משרד הבריאות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

במחקר מקצועי שערך לשכת הפרסום הממשלתי בימים האחרונים, נבדקו עמדות הציבור להנחיות משרד הבריאות להתנהגות בזמן הקורונה, בקרב מדגם מייצג של 741 מהמגזר החרדי.

תחילה נשאלו, "כיצד אתם מתייחסים למגפת הקורונה העולמית להשפעתה בימים אלו בישראל?" 51.8% השיבו כי "היא מסוכנת לכולם אם לא מתגוננים כראוי", 36.1% השיבו כי "היא מסוכנת מאוד לכולם", 10.8% סבורים כי "היא מסוכנת רק למבוגרים וחולים", 0.9% סבורים כי "אין סכנה כלל" ו-0.3% השיבו כי "אינם יודעים".

בשאלה השנייה נשאלו, "האם לדעתכם כאשר יש תסמינים של חום, שיעול או קוצר נשימה, צריך ללכת להיבדק מיד?" 93.2% השיבו כי "חשוב לדעת אם יש לי קורונה, ולכן צריך ללכת להיבדק מיידית", 2.8% מעדיפים ש"לא להיבדק כדי שלא יכניסו אותם לבידוד", 2.7% השיבו כי "אינם יודעים" או סירבו להשיב ו-1.2% השיבו כי "הם יתעלמו וזה יחלוף לבד".

בשאלה השלישית, נשאלו "כיצד יש להתייחס לחולי הקורונה שהבריאו?" 35.6% השיבו כי "הם חוששים שהם עדיין יכולים להדביק", 26.8% השיבו כי "אפשר להתקרב אליהם ללא חשש, הם פיתחו חיסון ולא מדביקים",26.4% אמרו כי "בכל מקרה, עדיף לא להתקרב אליהם" ו-11.2% השיבו כי "אינם יודעים או סירבו להשיב".

בנוסף, נשאלו "אם במהלך הימים האחרונים נפגשו או התארחו אצל חברים?" 65% השיבו כי "לא נפגשו כלל בימים האחרונים עם מישהו מחוץ למשפחה הגרעינית", 30% אמרו כי "הם נפגשים עם חברים בודדים וקבועים, תוך הקפדה על הכללים", 2.6% השיבו כי "הם נפגשים בימים האחרונים עם חברים ללא מגבלות" ו-2.4% סירבו להשיב.

עוד נשאלו, "באיזה תדירות התארחו או נפגשו עם משפחה בימים האחרונים"? 69% השיבו כי "לא נפגשו עם המשפחה בימים האחרונים", 21.7% אמרו ש"נפגשו פעם או פעמיים בלבד", 6.2% השיבו כי "נפגשים פעם בשבוע לפחות", 1.8% אמרו כי "נפגשים פעמים רבות ללא הגבלה", ו-1.4% סירבו לענות.

משתתפי המחקר אף נשאלו "אם הם נשמעים וסומכים על הנחיות כלל גורמי הממשלה השונים בהנחיות לציבור במהלך משבר הקורונה"? 42.1% השיבו כי "הם סומכים מאוד על גורמי הממשלה השונים", 38% השיבו כי "הם סומכים על גורמי הממשלה השונים", 14.5% השיבו כי "הם לא כ"כ סומכים על גורמי הממשלה", 3.2% השיבו כי "הם כלל לא סומכים", 2.2% השיבו כי "אינם יודעים" או סירבו להשיב.

בנוסף נשאלו אם "הם נשמעים וסומכים על הנחיות משרד הבריאות במהלך משבר הקורונה"? 50.3% השיבו כי הם "סומכים מאוד על משרד הבריאות", 37.6% אמרו כי הם "סומכים על משרד הבריאות", 8.7% השיבו כי הם "לא כ"כ סומכים על משרד הבריאות", 2.2% אמרו כי הם "כלל לא סומכים על משרד הבריאות" ו-1.2% השיבו כי "אינם יודעים" או סירבו להשיב

עוד נשאלו, אם "בכל יציאה מהבית מפקידים על חבישת מסכה?" 93.2% השיבו כי הם "מקפידים לחבוש מסכה בכל יציאה מהבית", 3.7% השיבו כי "המסרים של משרד הבריאות לא מובנים להם והם אינם יודעים מתי לחבוש מסכה ומתי לא נדרש ללבוש מסכה", 2% השיבו כי "אינם מסוגלים לחבוש מסכה כי זה מפריע להם", 1.1% חושבים כי "אינה נדרשת מסכה ואמרו כי הם נזהרים ואינם חושש להידבק".

משתתפי המחקר אף נשאלו "האם הם מקפידים על שמירת מרחק של 2 מטרים במפגש עם אנשים שאינם מתגוררים אתם יחד, ונמנעים מהתקהלויות"? 88.1% השיבו כי "מקפידים על שמירת מרחק ונמנעים מכל התקהלות", 9.7% השיבו כי "זה בלתי אפשרי במקומות הציבוריים שבהם הם נמצאים", 1.2% השיבו כי "המסרים בנושא לא ברורים ולא מובנים להם", ו-0.9% השיבו כי "הם לא חושבים שזה נדרש, הם נזהרים ולא חוששים להידבק".

בשאלה האחרונה בדקו "האם מקפידים על שמירת היגיינה ורחיצת ידיים"? 75.4% השיבו כי הם "מקפידים מאוד על רחיצת ידיים בהתאם להנחיות", 22.1% השיבו כי "הם מקפידים לרוב ולא מסוגלים לזכור ולהפקיד בכל פעם", 1.6% השיבו כי "הם לובשים כפפות ונזהרים ולכן לא חוששים להידבק" ורק 0.9% השיבו כי "המסרים בנושא לא מובנים להם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה מאה אחוז כי השבע האחוזים הנותרים הם לא חרדים,
חרדי זה מי שמקיים את כל התרי"ג מצוות כולל את "ונשמרתם" ! ! !

זה אמיתי!!! אתם יודעים לעשות מחקרים!!! דווקא יש לי שכנה עצניקית שחובשת מסיכה , אז היא לא עצניקית ,כי היא שומעת לרבנים!!! החרדים קלטו טוב את הענין, גם אני חרדית , ואני מעידה!!!???

נכון במאה אחוז שכל הרבנים אמרו לשמור על הכללים ויש אנשים שחשבו אחרת או התעלמו מהרבנים זה אומר עליהם דרשייני וגם" האלה שחשבו שהם מוסרים את הנפש " מזה מבחינתם ועשית ככל אשר יורוך מורך המלצה או סתם משהו שהתורה השאירה אותו לדיון
בל תוסיף נאמר גם לאחד שעושה לשם שמים

חחח כל כך נכון, אני חרדי שחי גם בסביבת דתיים וחילונים ואני רואה בחוש שחרדים מקפידים יותר על מסכה מאשר דתיים

נו ברור!!
אנחנו חרדים,אז אנחנו חרדים?

למערכת גי די אן הנכבדה צר לי שהרבה מהגולשים לאתר ממש מטומטמים או סתם דיסלקטים שכל תגובה שלהם קשורה לעץ וגימל.!!! זה נראה שזה כל מה שיש להם בשכל טיפשים מטופשים…

אז מה זה אומר, ש7% מהציבור הוא הפלג הירושלמי?מעניין.כי100% מהפלג לא מישתתף בסקרים.אז איך זה עובד??

מי שעשה את הסקר הזה ברור לי שהוא בבידוד למעלה מחדשיים די לעשות סיבוב קטן ברחוב מהציבור הכללי כד להבין שיותר מ50% בציבור הכללי לא שמים מסכות צא לרחוב ואחר כך תשאל אנשים בדיחה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture