צילום: משה שי / פלאש 90.

הושג הסכם: המשפחתונים ומעונות היום המפוקחים ייפתחו ביום ראשון

משרדי העבודה והאוצר הגיעו להבנות עם מפעילי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים, כולל נאות מרגלית ובית יעקב, שיאפשרו את פתיחתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות. בכל קבוצה: עד 17 פעוטות. עדיין לא הושגו הסכמות עם ארגוני הגנים הפרטיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

משרדי העבודה והרווחה והאוצר הגיעו הלילה (בין שלישי לרביעי) להסכמה עם הארגונים המפעילים את רוב מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים לגיל הרך על החזרתם לפעילות ביום ראשון הקרוב. בהסכם נקבע מתווה להפעלת הפעוטונים תחת מגבלות הקורונה ולפיצוי כספי עבור התקופה שבה לא פעלו, במשך כמעט חודשיים, בהוראת המדינה. במעונות ובמשפחתונים שישובו לפעול ביום ראשון עשרות אלפי פעוטות.

המתווה שעליו הוסכם במהלך הדיונים כולל לימודים במשך שישה ימים בשבוע – כלומר: ללא רוטציה, בניגוד לגני הילדים. אולם, יחד עם זאת תוטל מגבלה על כמות הילדים בכל כיתה. כך בכיתות של תינוקות יוכלו להיות עד 17 ילדים, שיחולקו לשלוש קבוצות משנה קטנות. גם על כיתת פעוטות תוטל מגבלה של 17 ילדים, שיחולקו לשתי קבוצות משנה, ואילו בגילי 2-3 יהיו עד 17 ילדים שיחולקו לשתי קבוצות. זאת, בניגוד למתווה שהוצע אתמול שכלל חלוקה לקבוצות של 15 פעוטות ו-17 ילדים בקבוצות הבוגרות.

המתווה שעלה יכול לתת מענה לכ-70% מילדי המעונות, כך שילדים מסוימים לא ישובו למסגרת. בדרך כלל, בקבוצת התינוקות יכולים להיות עד 18 ילדים, בקבוצת הפעוטות עד 27, ובקבוצת הבוגרים עד 33. ככל שהביקוש למעון יעלה על ההיצע, ניתן יהיה לפתוח קבוצות ולנייד ילדים בין מסגרות בהתאם לגילאי הילדים ובהתאם לכמות הילדים המותרת בכל קבוצה ובכל מעון. כמו כן, תעדוף הילדים במסגרת ייעשה בהתאם לנוהל סדר קבלת ילדים למעון יום מסובסד ומפוקח.

ע"פ ההסכם הממשלה תישא בעלות הפעלת המעונות במתכונת המיוחדת. בארגונים מביעים סיפוק מכך שנמנעה הטלת עלויות נוספות על ההורים ומודיעים כי המעונות יפתחו כבר ביום ראשון. עם זאת, יש לציין כי רק 20% מהילדים בגילאי 0-3 שייכים למעונות המפוקחים, ואילו בנוגע לשאר 80 האחוזים ששייכים למעונות הפרטיים טרם הושגה הסכמה. ההסכם כולל את ארגוני המעונות נאות מרגלית ובית יעקב.

ממשרד האוצר נמסר כי "בהמשך להחלטת הממשלה: מעונות היום המפוקחים יפתחו החל מיום ראשון ה-10.5.20. בתום שיח ממושך הגיעו משרדי העבודה והאוצר להבנות עם מפעילי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים שיאפשרו את פתיחת מעונות היום החל מיום ראשון הקרוב. ההבנות מאפשרות את הפעלת המעונות בהתאם להנחיות הבריאות שנקבעו, תוך שמירה על שלומם של אנשי הצוות והילדים".

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס אמר כי "הבטחנו – וקיימנו. כפי שהוחלט בדיון על מערכת החינוך בראשות ראש הממשלה ב-1/5, ובהתאם למתווה שהצענו, מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים ייפתחו ביום ראשון, 10/5. פתיחת מעונות היום היא צעד חשוב והכרחי בדרך להחזרת הכלכלה והמשק לשגרה".

לדבריו, "פתיחת המעונות תאפשר לכמיליון הורים לחזור לעבודה, לא לפניי שהבטחנו את בריאות הילדים והצוותים. אני מודה לצוותי המו״מ שלנו, בראשות מנכ״ל משרד העבודה והרווחה אביגדור קפלן, שיחד עם אנשי האוצר ומפעילי המעונות, הגיעו להסכמות שמאפשרות חזרה לפעילות במסגרות הלידה עד גיל שלוש שבפיקוח המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture