David Cohen/Flash90

ההחלטה של אדלשטיין: ביטול חובת עטיית מסכה עד אחרי השרב

מנכ"ל משרד הבריאות חתם בהוראת השר על צו שקובע כי עד יום שישי "לא תחול חובת עטיית מסיכה לתלמידים השוהים בבית הספר וכן למי שנמצא בשטח פתוח או במבנה שאינו ממוזג, למעט בעת התקהלות, וזאת עקב עומס חום קיצוני הצפוי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

נוכח המלצות הדרג המקצועי, שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הנחה הלילה (שני) את מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, לחתום על היתר להסרת מסיכות בכיתות הלימוד ובמרחב הציבורי, כל עוד לא נוצרת התקהלות. במשרד הבריאות ציינו כי "סעיף 3ה(ה) לצו בריאות העם מקנה סמכות למנהל לקבוע תנאים ונסיבות בהם לא תחול חובת עטיית מסכה כאמור".

בצו שהוציא בר סימן טוב נכתב כי, "מתוקף סמכותי לפי סעיף 20(1) לפקודת בריאות העם, 1940, ולפי סעיף 3ה(ה) לצו בריאות העם, אני קובע כי בתקופה שמיום כ"ה באייר תש"ף (19 במאי 2020) ועד ליום כ"ח באייר תש"ף (22 במאי 2020), לא תחול חובת עטיית מסיכה לתלמידים השוהים בבית הספר וכן למי שנמצא בשטח פתוח או במבנה שאינו ממוזג, למעט בעת התקהלות, וזאת עקב עומס חום קיצוני הצפוי בתאריכים אלו".

ההחלטה שנכנס לתוקף בחצות תהיה בתוקף עד יום שישי, זאת בעקבות החום הכבד שהחל לשרור בתחילת השבוע וצפוי להימשך עד סוף השבוע. "יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה. אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו. נוכח המלצות הדרג המקצועי, החלטתי להתיר את הסרת המסיכות כאשר אין התקהלות", הסביר השר אדלשטיין את ההחלטה.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב פנה מוקדם יותר למנכ"ל משרד הבריאות וכתב לו כי "ימים אלה, כידוע לכל, הם ימים חמים במיוחד. בכל רחבי הארץ מתחולל שרב כבד, ובחלק מהאזורים נרשמים עומסי חום יוצאי דופן. עומסי החום, בימים אלה, קשים במיוחד עבור התלמידים, החל מכיתה ד', שמחויבים ללמוד בכיתות עם מסכות שמכסות את מרבית פניהם".

"ביומיים האחרונים קיבלנו פניות רבות מאוד של תלמידים, ומהן עולה שחובת המסכות בימי שרב היא חובה שלא ניתן לעמוד בה – נכון שיש מזגנים בכיתות, אבל עדיין החום בלתי נסבל, ותלמידים רבים מעידים על קושי ועל חוסר יכולת להתרכז. אנו מבקשים, לפיכך, לבטל לאלתר את חובת המסכות, לפחות לפי שעה – בימי שרב", כתב אבואב.

השר אדלשטיין בלשכה החדשה

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת ח"כ יפעת שאשא-ביטון פנתה לשר אדלשטין בטענה כיההנחיה לחייב את תלמידי כיתות ד' ומעלה לעטות מסכות במהלך כל יום הלימודים, כולל בכיתה בזמן השיעורים, מורכבת מאוד ומקשה על התלמידים. שאשא-ביטון ביקשה לשקול מחדש את החובה לעטות מסכות, במיוחד בזמן השיעורים ובעיקר ביישובים "ירוקים" שבהם אין חולים מאומתים.

לדבריה, "עטיית מסכות בגל החום הכבד בלתי מעשית, פוגעת ביכולת הריכוז של הילדים והופכת את הלמידה לבלתי אפשרית בתנאים אלה ולכן עלינו לבטל הנחיה זו שממילא תרומתה מוטלת בספק". עוד הוסיפה כי "מפניות רבות שהגיעו אליי בעניין, יותר ויותר הורים מחליטים שלא לשלוח את ילדיהם לנוכח הקושי וחוסר הנוחות הבלתי סביר שמציגים הילדים, במיוחד בימים חמים אלה".

עומסי חום קיצוניים עד סוף השבוע; בראשון הבא גשם מקומי • האזינו לתחזית

באיגוד לרפואת ילדים קראו למשרד הבריאות שלא לחייב את התלמידים לחבוש מסכות בימים הלוהטים הללו. "יעילות המסכות במניעת הדבקה בקרב הילדים עצמם לא ברורה ואין על כך עדויות בספרות המדעית", נמסר מהאיגוד. "מעבר לכך, ההתרשמות העולה ממרבית הנתונים היא שילדים אינם מדביקים במידה משמעותית. המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ממליץ רק לעובדי ההוראה בבתי הספר לחבוש מסכות".

"המלצת משרד החינוך לחבישת מסכות ניתנה במסגרת ההמלצות הכוללות למרחב הציבורי, וככזו יש לכבדה", הוסיפו, "עם זאת, בגל החום הנוכחי הפוקד את המדינה חבישת מסכות על ידי הילדים במשך שעות ארוכות אינה מעשית וגובלת בקושי משמעותי ביותר, מסיכות שיירטבו מזיעה יהיו בלתי יעילות. אי לכך אנו סבורים שיש מקום לפטור מחובת המסכות את הילדים עד תום גל החום הנוכחי".

אדלשטיין: "נשקיע הכל בהיערכות לגל השני"; ליצמן: "אולי פעלנו חזק מדי"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה נדפק ליולי אדלשטיין הזה לוקח אחרויות מפגרת על תחילת התמנותו כשר סכנת נפשות ממש אנשים התחילו לזלזל שסתם תדעו שב48 שעות האחרונות יחסית אלו שלפניהם החלה עליה בחולים וגם שמעתי על איזה בחור מקפסולה שנמצא כנושא הנגיף וכל הקפסולה לבידוד תתחילו להזהר יותר לא חבל על כל הבידודים הקודמים?! בברכת והסירותי וכו'. עוד איזה זקן שאכפת לו ממכם וממנו.

נגמרה הקורונה נקודה לא חולק על זה שהיתה אבל נגמר

כלומר עד החורף חחח
אצלי שרב כל הקיץ

מעניין מה מפלס האהדה לשר החדש וכמובן שאני מייחל ומאחל לו בהצלחה בכל אך הצביעות החילונית שלא לומר הגזענות שלהם נגד כל חרדי יהא מוצלח כליצמן או כאחרים . ואין למצוא כאן בציבוריות הגינות או בושה חבל …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture