צילום: חיים צח, לע"מ

בעקבות העלייה בתחלואה: נתניהו יקיים הערכת מצב בנושא מערכת החינוך

ראש הממשלה יקיים הערב התייעצות והערכת מצב בנושא מערכת החינוך. שר החינוך גלנט על כוונת משרד הבריאות להמליץ על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים עד לסוף השנה: "זורעים פאניקה, אנחנו לא שם. אין שום סיבה לסגור את בתי הספר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

על רקע העלייה בתחלואה במערכת בחינוך יקיים הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות והערכת מצב בנושא מערכת החינוך והסוגייה בשאלה האם יש לסגור את מוסדות החינוך כי למנוע את הגעתו של הגל השני של נגיף הקורונה בישראל. בין היתר ידונו באפשרות להפסקת הלימודים בתיכונים ויציאה לחופש הגדול כעת, העמדת נוהל ברור וקשיח לגילוי ועצירת אירועי התפרצות מקומיים, חזרה למתווה הקפסולות או סגירת בתי ספר שנתגלו בהם מקרי קורונה.

שר החינוך יואב גלנט תקף היום את ההדלפות שבמשרד הבריאו ימליצו על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים עד סוף השנה ואמר כי "נתוני התחלואה שמשרד הבריאות מציג לא השתנו דרמתית ואין שום הצדקה להביא לסגירה של החטיבות והתיכונים. זו תהיה פגיעה חסרת אחריות בתלמידים, בהורים ובמורים. במקביל, אנחנו חייבים להמשיך ולהיות עם אצבע על הדופק, לקיים הערכות מצב שוטפות, לנקוט במדיניות מחמירה ובמשנה זהירות במטרה למנוע מקרי הידבקות נוספים. בכל מקום שבו מזוהה חולה מאומת, המוסד החינוכי נסגר".

ב'חדשות 12' צוטט גלנט תוקף את משרד הבריאות ואומר כי הם "זורעים פאניקה, אנחנו לא שם". לדבריו, "ההנחיה היא לסגור כל בית ספר שנמצא בו חולה ולו חולה בודד – אבל בסוף מדובר ב-18 מוסדות לימוד מתוך 5,000 מוסדות – הרבה פחות מאחוז ממערכת החינוך ולכן אין שום סיבה לסגור את בתי הספר". עוד הוסיף כי, "צריך לזכור שמתוך 217 החולים 175 הם מירושלים".

מוקדם יותר היום דווח כי משרד הבריאות צפוי להמליץ היום או מחר על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים עד לסוף השנה. על פי הדיווח, במשרד הבריאות הבינו שעיקר ההידבקות היא בגילאים האלה וימליצו על הצעד על מנת למנוע את המשך ההתפשטות, זאת בשל העלייה הדרמטית במספר הנדבקים בנגיף הקורונה במערכת החינוך. כדי לקדם מהלך של סגירת בתי הספר יצטרכו במשרד הבריאות את אישור הממשלה.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין נפגש היום עם מנכ"לי ארבע קופות החולים. בפגישה השתתפו גם סגן השר יואב קיש והמנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב. "לא בקלות אנחנו נסגור עסקים או בתי ספר – נצטרך לחיות בכלים שלובים, ולכן נרחיב את מעגל הבדיקות כולל א-סימפטומטיים". השר הוסיף כי ההתניה להעדר סגירת העסקים ובתי הספר היא שלא יהיה זינוק חד בקורונה. כ

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, הציג היום בדיון בכנסת את מספר החולים שיביא לביטול חלק מההקלות ואמר כי "אם יהיו 100 חולים ליום שאינם קשורים לאותו מוקד התפרצות אחד, אז נצטרך לחזור לאחור מבחינת ההגבלות. כרגע שזה במוקד התפרצות אחד יש לנו תכנית למניעה שאינה כוללת את כל האזרחים".

שר החינוך יואב גלנט פרסם אתמול הנחייה לפיה בית ספר שזוהה בו חולה מאומת – ייסגר. רק אם הלימודים בבית הספר מתקיימים בבניינים ומתחמים נפרדים, ויש לשקול את הפעלתו באופן חלקי. גלנט בוחן בנוסף חזרה למתווה קפסולות בבתי הספר אם תימשך מגמת העלייה בתחלואה.

ילד בב"ב חלה בקורונה: הכיתה תיכנס לבידוד – הת"ת ימשיך כרגיל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture