בכירים במשרד הבריאות: "בר סימן טוב מנצל את המומנטום כדי לנקום בגרוטו"

לאחר שהמשנה למנכ"ל משרד הבריאות אישר למיליארדר טדי שגיא פטור מבידוד לאחר שחזר מחו"ל, הבכירים טוענים כי הסערה שמתחוללת היא "צליבה" של גרוטו. מנגד, בכירים במערכת הבריאות תקפו: "הוא עושה לא בזדון דברים שלא מתאימים למעמדו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בכירים במשרד הבריאות יוצאים הבוקר (חמישי) להגנתו של המשנה למנכ"ל פרופ' איתמר גרוטו וטוענים שמנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב נוקם בו ממניעים אישיים. "פרופ' גרוטו הוא אדם ישר ואין ספק שיש כאן סיכול ממוקד נגדו", צוטטו הבכירים ב'חדשות 12'. לדבריהם, "בר סימן טוב הרגיש שגרוטו גנב לו תשומת לב במגיפת הקורונה וכעת הוא מנצל את המומנטום כדי לנקום בו".

"גם אם המשנה למנכ"ל קיבל החלטה לא נכונה – צריך לבדוק זאת בצורה אחראית, במקום למהר לצלוב אותו", טענו הבכירים שצוטטו על ידי ענבר טויזר. לטענתם, "בשבועות האחרונים שרר מתח בין פרופ' גרוטו לבין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. עוד נודע כי פרופ' גרוטו התאכזב על כך שלא נבחר לתפקיד המנכ"ל ולא קיבל את גיבוי המנכ"ל היוצא מול השר שמינה את פרופ' חזי לוי".

בכיר נוסף במשרד סיפר: "כל בכירי המשרד קיבלו לאורך המגפה פניות שונות מאזרחים שביקשו החרגה ופטור מבידוד. יש מקום להפעלת שיקול דעת ועל כן פעלה במשרד ועדת חריגים שאישרה פטור במצבים מסויימים, למשל: בעלי מוגבלויות, אוטיסטים או אנשים עם דיכאון חמור".‎ בתגובה לפרסום, נמסר מטעמו של בר סימן טוב: "התייחסתי עניינית לטיעונים. אין כאן דבר אישי והשיקולים מקצועיים בלבד".

גרוטו אישר למיליארדר להיכנס לארץ ללא בידוד – אדלשטיין הורה לערוך בירור

ב'ווינט' דווח כי הפרשה הציפה את אחד הסודות הידועים במערכת הבריאות. מדובר ביחסים הרעועים בצמרת משרד הבריאות, וביתר שאת בין המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב, שיסיים את תפקידו בסוף השבוע, ופרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד – לבין המשנה למנכ"ל. על פי הדיווח, רק לאחרונה בוטלה הכפיפות של פרופ' סדצקי לפרופ' גרוטו, והיא כפופה כעת למנכ"ל המשרד.

"אני לא מופתע מהפרסום", מספר בכיר במשרד. "יש לנו ביטוי במשרד שנקרא 'התפלק לו גרוטו'. הוא כל הזמן עושה את הדברים האלה, ולא בכוונה. הוא בן אדם טוב ואי אפשר לכעוס עליו כי הוא לא עושה את זה בזדון, אבל הוא עושה דברים שלא מתאימים למעמד שלו".

הבכיר מוסיף כי "הוא לא חושב עד הסוף על המשמעויות של מה שהוא עושה. הוא לא מבין את המשמעות הציבורית של מעשיו ומתלהב, למשל, מאנשים עשירים שפונים אליו. הוא לא תיאר לעצמו שזה מה שייצא מהדבר הזה. הוא באמת איש טוב שלא לקח לכיסו כלום, והוא עושה טעויות. הוא מוציא הנחיות שאסור להוציא ומכתבים שאסור להוציא. הוא הוציא בעבר הנחיות לא חוקיות וחזר בו. זה הבן אדם ואי אפשר לכעוס עליו".

"יש דם רע בינו לבין בר סימן טוב", צוטט בכיר באחד מבתי החולים בכתבה של אדיר ינקו. "זה לא תמיד היה כך. הם הסתכסכו, ואנחנו רואים חלק מהביטוי לסכסוך ביניהם עכשיו. סדצקי ומשה בר סימן טוב עובדים ביחד מתחילת האירוע. יש שם כמה תהליכים שקורים, ובסוף הכול אישי. אני חושב שעד עכשיו סדצקי ובר סימן טוב עובדים טוב ביחד. מה שהוא עשה הוא בעייתי, אך מצד שני, צריך לשמוע גם את גרסתו".

מנגד, בכירים אחרים במשרד בוחרים לשבח את השלישייה כולה. "אני חושבת שמדובר על אנשי מקצוע טובים מאוד שעשו עבודה מדהימה", אומרת בכירה במשרד. "אנחנו עושים את העבודה המקצועית שלנו, וזה פחות רלוונטי לנו, גורמי המקצוע. אני חושבת שצריך לעשות דין אחד לכולם, אבל אני לא יודעת מה היו השיקולים של גרוטו. אנחנו מאוד מעריכים את האנשים שנתנו את כל נשמתם למען הציבור".

"זה ראוי להערכה מצד כל עובדי משרד הבריאות, וזה מעליב ולא מוצדק כשזה לא קורה". לדבריה, "מדובר על בן אדם שנתן את נשמתו ולא ישן במשך שלושה חודשים. צריך לשמור על האנשים האלה, שנותנים את נשמתם לאורך ההיסטוריה כפקידי ציבור – ובסוף על טעות אחת הם צריכים לשלם בקריירה שלהם".

בר סימן טוב קורא לגרוטו להתפטר: "נדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי"

הרופאים המומחים לבריאות הציבור בהסתדרות הרפואית יצאו הגנתו של המשנה גרוטו ואמרו כי "לפני שצולבים רופא ואיש מקצוע בכיר, ראוי לברר את העובדות ולנהל תהליך בירור הוגן", אמרו מומחי בריאות הציבור. המומחים ציינו את תרומתו של המשנה למנכ"ל המשרד, וכן קראו לקיים הליך הוגן על ידי גורם בלתי תלוי לבירור הטענות, תוך שהם רומזים כי בעלי אינטרסים עשויים להרוויח מהמתקפה נגדו.

בדברים שאמרו ל'וואלה' הוסיפו כי "פרופ' גרוטו קיבל בתקופה האחרונה החלטות רבות כל יום ומסביב לשעון בנוגע להתמודדות עם משבר הקורונה. גם אם שגה, מגיע לרופא בכיר שתרם רבות לבריאות הציבור, גם כנגד כוחות כלכליים רבי עוצמה שיכולים להרוויח מסילוקו, שמשפטו לא ייחרץ בתקשורת ושגורם בלתי תלוי יברר את הנושא כראוי. הליך לא הוגן יפגע באמון הציבור עוד יותר ויגרום לפחד של רופאים ואנשי מקצוע מעבודה בשירות הציבורי".

דיווח: שגיא לא היחיד שקיבל אישור; הממונה על הפטורים: "לא הייתי מאשר"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture