צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

גרוטו עונה לבר סימן טוב: "הוטעיתי, מתנצל – אני עובר מסע הכפשות"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות עונה למכתב של המנכ"ל היוצא: "שגיא מעולם לא פנה אליי. לא נתתי פטור, אלא הקלות בתנאי הבידוד". עוד הוסיף: "אם טעיתי בשיקול דעתי אני מתנצל". ותוקף: "לעמת אותי בדרך שנעשתה - בלתי נתפס ולא הוגן" • המכתב המלא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו פרסם מכתב תגובה למכתב ששיגר אליו לפני יומיים מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב בעקבות הפטור מבידוד שנתן למיליארדר טדי שגיא. במכתב המפורט שאנחנו מביאים במלואו הוא מגיב לטענות, רומז כי בר סימן טוב פעל נגדו, ומצד אחד מתנצל אך מצד שני טוען בתוקף כי היה מדובר בהחלטה מקצועית לחלוטין.

"התחוור לי בדיעבד כי הוטעיתי לגבי סיבת הביקור, ולא ידעתי, ועד היום איני יודע אם הנושא הגיע לדיון אצלך לפני שהגיע אלי ואתה שללת את האישור", כותב גרוטו לבר סימן טוב, "אבל – בין התנצלותי זו לבין שלל ההשמצות וההתקפות כלפיי בימים האחרונים, פעורה תהום", הוא תוקף. "אין לי שום קשר אל טדי שגיא, טדי שגיא מעולם לא פנה אלי לצורך קבלת האישור, ובוודאי שלא קיבלתי שום תמורה שהיא בכל נושא שהוא מטדי שגיא או מגורמים הקשורים אליו. את הפנייה קיבלתי מתוך שירות המדינה. בפנייה אלי לא דובר על מסיבה – אלא על אירוע משפחתי".

"האישור שניתן לטדי שגיא, לא היה אישור לפטור מבידוד, אלא הקלה בתנאי הבידוד דבר שהינו בסמכות משרד הבריאות. האישור ניתן תוך הצבת תנאי של שמירה על תנאי הבידוד המלאים, למעט האישור לצאת לאירוע משפחתי. ההקלה בתנאי הבידוד תואמת את מדיניות ונוהלי משרד הבריאות ואין בה בשום אופן חשש לפגיעה בבריאות הציבור. חלק מתנאים אלו, מופיעים במייל-האישור ששלחתי, ולהפתעתי, לידי התקשורת הגיע, משום מה, רק חלק מאותו המייל, ולא המייל המלא".

הוא מסביר כי האישור לשגיא היה מקצועי: "טדי שגיא הגיע במטוס פרטי מקפריסין, ללא חשש לחשיפה לאנשים נוספים בדרך; הוא הגיע ממדינה שכל ההתייחסות אליה היא כמדינה ירוקה. הוא דיווח על כך שהיה חולה בקורונה והחלים ממנה, ומכאן שאיננו יכול להדביק. על סמך העובדות הללו – החלטתי לאשר לו את ההקלה החריגה וזאת כאמור באופן שעולה בקנה אחד עם מדיניות המשרד".

"טדי שגיא עבר בדיקת PCR טרם יציאתו מקפריסין, והבדיקה נמצאה שלילית. בדיקת PCR נוספת אשר נמצאה שלילית בוצעה ביום שטרם חזרתו לקפריסין. כמו כן, הוא עבר בישראל בדיקה סרולוגית לאבחון נוגדנים כנגד נגיף הקורונה, שנמצאה חיובית. מצב זה מעיד על כך כי הוא אכן נחשף לנגיף בעבר, ולאור הזמן שחלף ובדיקות הPCR השליליות, ניתן לומר חד משמעית כי הוא לא יכול היה לסכן בהדבקה אף אחד מהפוגשים בו".

הוא מתייחס למתח האישי ביניהם וכותב כי "מאז שהמנכ"ל הקודם עזב את תפקידו, שימשתי כגורם הרפואי הבכיר במשרד הבריאות, בממשלה ובמערכת הציבורית כולה, על כל המשתמע מכך. מי כמוך יודע, כמה היה מונח על כתפיי בתקופה סוערת וארוכה זו, וביתר שאת בחודשים האחרונים בעת המאבק בנגיף הקורונה החדש. לעמת אותי בדרך שבה נעשה הדבר, עם החלטה אחת מסוימת, בין אין-סוף ההחלטות שקיבלתי בתקופה כזו – זה פשוט בלתי נתפס ובלתי הוגן".

הוא תוקף במרומז גם את שרי הממשלה שהפרו את ההנחיות, וכותב כי הפכו אותו ל"שעיר לעזאזל", כלשונו. "במקרים רבים אנשים שונים, ובכללם בכירים, לא הקפידו על הכללים, והעבירו מסרים שערערו את אמון הציבור. אין ספק שיש להימנע מכך, אבל להפוך אותי לשעיר לעזאזל ולאשם המרכזי בתופעה הזו – זה צעד לא ראוי ואני מקווה שלא עומדים מאחוריו מניעים זרים".

לקרת סיום הוא מדגיש כי פעל באופן ענייני: "הטענה לפיה סייעתי למר טדי שגיא בשל היותו מיליארדר, הינה מגוחכת. כידוע לך, לאורך כל שנותיי במשרד הבריאות, אני נוהג לסייע לכל מי שפונה אלי, לעני ולעשיר, ליהודי ולערבי, לחילוני ולדתי, ולבני קהילות מוחלשות מבחינה רפואית, כגון יוצאי אתיופיה, אנשים בעלי מוגבלויות ועוד. סייעתי לטדי שגיא כמו שהייתי מסייע לכל אדם אחר בנסיבות דומות ואם שגיתי – השגיאה הזו היתה נעשית לגבי כל אדם אחר".

לסיום הוא כותב לבר סימן טוב כי "מסע השקרים ההכפשות וההשמצות בתקשורת ביממה האחרונה היה כמעט למעלה מכוחותיי – ועדיין נשכתי שפתיים ולא הגבתי ולו במילה, במישרין או בעקיפין, מתוך תקווה ואמונה שהנהלת המשרד תפעל באופן הגון כדי שהדברים יחזרו למסלול תקין".

"חשוב לי לומר משהו אישי גם לך, ערב סיום כהונתך", כותב גרוטו למנכ"ל שלו, "לא סתם פתחתי את המכתב במילה "נכבדי". מהיום הראשון שבו הגעת למשרד, קודם כל ולפני הכל, כיבדתי אותך והערכתי את יכולותיך. גם אני הגשתי את מועמדותי לכהונת מנכ"ל ולמרות אכזבתי הטבעית מכך שלא אני קיבלתי את התפקיד הזה – נראה היה לי כי נוכל לשתף פעולה בצורה מיטבית, אתה עם היכולות והכישורים הניהוליים שלך, אני עם הידע והניסיון שלי ברפואה בכלל ובבריאות הציבור בפרט".

"אני חושב שעשינו עבודה טובה למען העם והמדינה, אולי במחיר של קשיים אישיים כאלה ואחרים איש עם רעהו. אני סבור שהתקופה הארוכה שעשיתי בשירות הציבור לא יכלה להתאיין בשל החלטה בודדת אחת שנעשתה במסגרת סמכותי, בתום לב מוחלט ומשיקולים רפואיים ענייניים, גם אם מבחינת הנראות הציבורית יש צורך להסבירה".

"ולסיום משה, לאור כל האמור לעיל, ובהתחשב באיסור שהשתתם עלי להתראיין או להגיב לתקשורת, אני מבקש כי מכתבי זה יועבר על ידך לתקשורת, כלשונו, עם קבלתו, כדי להקטין, ולו במעט את הנזק שנגרם לי", כותב המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. כזכור, המכתב החריף של בר סימן טוב לגרוטו דלף לתקשורת.

בר סימן טוב: "נעשה בירור עם גרוטו – ייתכן שיהיה צריך להסיק מסקנות" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מילה בסלע סתם עבר מסע שיימינג בלתי נתפס

כולם שם מושחתים..
וה"הנחיות" שלהם יקבעו לנו את סדרי החיים והמוות…
החינוך, התפילה, הבריאות…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture