הוריו של אושרי אסולין ז"ל: "לא הייתה לו קורונה – בית החולים כשל בטיפול"

רחל ומאיר אסולין, הוריו של אושרי בן ה-26 שנפטר מסיבוך של קורונה, מאשימים את בית החולים שיבא כי בעת העברתו למחלקה אחרת נותק מהמכשירים ומצבו הידרדר: "צעקתי לרופאים 'תבואו מהר לחבר את השקעים' - צוות לא מקצועי העביר אותו"

רחל ומאיר אסולין, הוריו של אושרי אסולין בן ה-26 שנפטר אתמול (ראשון) והוגדר כחולה הקורונה הצעיר ביותר שנפטר בישראל, כי נפטר בגלל רשלנות רפואית: "אמרו שצריך להעביר אותו מחלקה. שאלנו איך מעבירים עם כל ההנשמות האלו? אמרו שכולם עוברים, והעבירו אותו איזה סטאז'רים או טכנאים שלא ידעו מה לעשות".

"איפה הרופאים?", אמרה רחל. "אמרתי לטכנאי מה קורה? כל הסטורציות יורדות, תזמינו רופאים, תצילו אותו, זה מסוכן מאוד. עד שהגיעו רופאים סילקו אותנו החוצה והתחילו להנשים אותו. שלוש הנשמות הילד עבר תוך 40 דקות. מן הסתם שלא עבר חמצן למוח". עוד הוסיפו כי "יש פה כשל מערכתי. בית החולים השתיק את זה בצורה כזאת. הם לא רצו להגיד שפגעו לו במוח".

לטענת ההורים, הוא כלל לא חלה בקורונה, "זה לא היה קורונה. אנחנו בטוחים. היינו איתו ימים שלמים ולא נדבקנו. אין לנו מסמך אחד שמראה שהוא היה חולה קורונה, באיזשהו שלב הרופא האחראי אמר שאנחנו צריכים להיכנס לשבועיים בידוד כי יש לו קורונה. איך עכשיו יש? 4 בדיקות עשו ולא היה. ביקשנו לראות את הבדיקות, אמרו לנו 'לא יכולים להראות אבל עשינו בדיקה'".

"הוא היה פעמיים שלילי לקורונה והיו צריכים לבדוק אותו, כי היו דלקות מעיים וחום", הסבירה האם, "אושרי לא הרגיש טוב במוצאי שבת, הוא לא נשם טוב. הוא אמר שהוא לא מצליח לנשום. אמרתי לרופאים שהוא צהוב, ושמו לו מנשים קטן. הייתה לו פריחה וחוסר טעם בפה. הוא רק הקיא, לא אכל ולא שתה. הוא אמר שהוא לא מרגיש טוב, והאחיות אמרו שביום ראשון בבוקר יגיעו רופאים. ביום ראשון שאלתי אותו איך הוא מרגיש והוא אמר לי 'ברוך השם, הבדיקה שלילית'".

"התחננתי שיצילו אותו ויביאו רופאים" המשיכה האם העצובה. "כשבאו הרופאים הם הוציאו אותנו החוצה ועשו לו שלוש הנשמות בארבעים דקות. אני בטוחה שבהחייאות האלה לא עלה החמצן למוח. הצליחו להנשים אותו ואמרו לנו שהוא חי. אחרי שלוש החייאות שמו לו אקמו והעבירו אותו שוב, הפעם לחדר טיפולים יותר רציני. אחרי זמן מה המדדים חזרו אבל המוח כבר נפגע. מאז היה מורדם חמישה שבועות ואנחנו רק קיווינו לנס".

"אתמול בצהריים ניסו שוב לעשות לו החייאה ולא הצליחו להציל אותו, פה לא הייתה קורונה. טיפלתי בו ונישקתי אותו. אין קורונה, זה כשל בטיפול הרפואי חד-משמעית, פגעו לו בראש. גם הרופאים בפנימית וגם הרופאה הבכירה אמרו שזה מוות מוחי, כמה שניות שלא עובר חמצן למוח זה מוות מוחי. הוא בא בריא לחלוטין, היו יכולים לטפל בזה".

"ממש לא, הם אמרו בכל התקופה הזו שהם לא יודעים עדיין מה הפגיעה המוחית מההחייאות, וסיפרנו על ההעברה. מה שקרה בפנימית זה שעשו לו החייאות, אבל הרופאים כנראה לא יודעים את זה, הם לא שמעו על זה". האם הוסיפה: "מוות מוחי זה מוות מוחי לכל דבר, ולאט לאט המצב הידרדר. וכשאומרים מוות מוחי, מבחינה רפואית כל המערכות יקרסו".

מבית החולים שיבא בתל השומר נמסר בתגובה: "עם הגעת המטופל לבית החולים בדיקת הקורונה שנעשתה לו הניבה תוצאה חיובית. בבדיקות קורונה נוספות שנערכו לו בזמן האשפוז הוא נמצא שוב חיובי לנגיף. ההידרדרות במצבו הייתה תופעה נדירה אך מוכרת של המחלה".

ד"ר איתי פסח מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מנהל המערך לטיפול נמרץ קורונה ומנהל בית החולים לילדים, שטיפל באושרי אסולין, אמר בתגובה לטענות כי "זה ברור לי שמשפחה שמאבדת איש כל כך צעיר בנסיבות כל כך טרגיות קשה לה, אבל קורונה זו לא שפעת. יש אנשים, בעיקר צעירים, שהמחלה לפעמים מתייצגת באופן לא טיפוסי ומאוד סוער. היא עושה פגיעה מאוד סוערת שמתקדמת מאוד מהר, שגורמת לפגיעה בכל המערכות והמשפיעות, ובהן הלב והריאות. זה מה שהיה במקרה הזה".

לדברי ד"ר פסח, "אושרי הידרדר מאוד מהר במחלקה פנימית וקיבל טיפול מאוד הדוק ואינטנסיבי בהידרדרות שלו, אבל הפגיעה הראשונית הייתה מאוד קשה. לכן העלינו אותו על מכשיר אקמו מאוד מהר. המערכות שלו קרסו תוך זמן קצר מאוד, וזה מאוד אופייני להתייצגות הזו. המערכת שנפגעת הכי מהר זה הלב. כשזה קורה והלב מפסיק לפעול, החולה מאוד מהר מידרד,ר וזה הטיפול שהוא קיבל".

"הוא עבר החייאה כשהוא מחובר למכונת לב-ריאה, ובמשך כל התקופה הזו נלחמנו כדי להציל את החיים שלו, אבל הנזק שנגרם מאותה קריסה ראשונית ומאוד נדירה היה כל כך אינטנסיבי והוא לא הצליח להתאושש ממנה. בסערה של הידרדרות כזאת של חולה, אדם שעומד מהצד לא תמיד יכול להעריך נכון את הצעדים שננקטים ואת הזמן שעובר, וזה מבלי שאני מתייחס למקרה הספציפי".

"למרות שהוא איש צעיר, הוא אושפז כדי לוודא שמזהים את הבעיה, הוא נבדק על ידי מספר מומחים והיה תחת השגחה – ומהרגע שהיה מעורב בהחייאה טופל על ידי מיטב המומחים. לגבי רגעי העברתו למחלקה אחרת, אני לא יודע להתייחס לזה. האם היה כבל שהתנתק או לא? נבדוק את האירוע הזה כמו שאנחנו תמיד בודקים, בצורה הכי רצינית והכי עמוקה. התחושה של המשפחה, חלקה נובע מהמצב הקשה שהיא נמצאת בו, ואת כל מה שאנחנו יודעים לעשות עשינו כדי להציל את החיים שלו".

מוקדם יותר אמרה מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, הפרופסור גליה רהב, כי בבדיקה סרולוגית שהתבצעה לאסולין נמצאו נוגדנים לקורונה בגופו. פרופ' רהב הסבירה שהכוונה היא כי אסולין היה חולה בנגיף מבלי שידע. לדבריה, מקרה המוות של אסולין הוא במקרה המוות הראשון בעולם של אדם מבוגר מתסמונת קוואסקי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עצוב לשמוע?

כאב לב.שלא תדעו עוד צער. תתחילו להתעורר עובדים עלינו בעיניים אל תאמינו לרופאים הטוב שברופאים לגהנום .חייבים גאולה דחוף חייבים להתעורר ומהר

לא מאמינים אף מילה לשיבא, מצטערים, היא קנתה את זה ביושר.

עצוב עצוב עצוב..
אמר כבר רבי נחמן שצריך להזהר ולהתרחק מהרופאים מאוד מאוד

איך בתקופת השיא של הקורונה היו פחות נפטרים.
אנשים פחדו ללכת לבית רפואה מחשש להידבק בקורונה ולכן פחות נפטרו מרשלנות רפואית.
מזל שיש את הקורונה להאשים עליה כל רשלנות רפואית

מוזר.
התפתחה לו תסמונת בדיוק שהעבירו אותו מחלקה?
לחקור!!!

הייתי שם בשיבא מעדיף לעצור פה שלא אתחרט אחכ

כל כך עצוב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו