צילום: חיים צח, לע"מ

נתניהו לר"מ יוון: "תאריך היעד לפתיחת השמיים ליוון וקפריסין – 1 באוגוסט"

ראש הממשלה נפגש עם ראש ממשלת יוון, והשניים ואמר כי הטיסות בין המדינות צפויות לשוב בעוד פחות מחודשיים. מיצוטקיס: "חשוב לפתוח את יוון לתיירים. עבדנו קשה כדי לדאוג לבטיחות האורחים. יש הנחיות נוקשות". ייפגש גם עם גנץ, אשכנזי ולפיד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שלישי) עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיטסוטקיס, והשניים אמרו כי בכוונתם לפתוח ב-1 באוגוסט את השמיים בין המדינות. "אנחנו מדברים פה על תאריך יעד של 1 באוגוסט לפתיחת השמיים, ליעדים יוון וקפריסין. זה תלוי גם מה יקרה עם מגיפת הקורונה, אבל אם המספרים יאפשרו זאת זהו תאריך היעד לפתיחת השמיים. זוהי בשורה חשובה מאוד", אמר ראש הממשלה.

בהצהרה המשותפת הוסיף נתניהו כי "זה דיון ראשון בעולם בין ממשלות בעידן המגפה, וזה משקף את העובדה ששנינו הצלחנו במאבק בקורונה ועדות לידידות החזקה שנבנתה בין המדינות. יש לנו אינטרסים, אתגרים והזדמנויות משותפות. יש מגוון רחב של שיתופי פעולה בביטחון, יש גם חילופי מודיעין וסייבר. נמשיך לדון על פרויקט איסט מד. אנו מחויבים לזה. יש תחומים נוספים לשיתוף פעולה, כמו חקלאות ימית ותיירות. מדי שנה יש 1.2 מיליון תיירים ישראלים ביוון".

ראש ממשלת יוון אמר בנאמו כי "צריך להתכונן לגל שני של קורונה, צריך להיות עירניים. חשוב לנו לפתוח את יוון לתיירות החל מ-1 ביולי. אם דברים יהיו לפי התוכנית, תיירים ישראלים יוכלו לטוס ליוון החל מ-1 באוגוסט – ואנחנו מצפים להם. יש לנו נהלים רפואיים מאוד נוקשים כדי להבטיח את שלומם של התיירים ובריאותם".

מיצוטקיס הוסיף כי "מערכת הקשרים בין המדינות שלנו חזקה. לנו חשוב לפתוח את יוון לתיירות נכנסת, אבל חשובה לנו הבטיחות. אנחנו עובדים קשה להבטיח את בטיחות התיירים". בהמשך דבריו הדגיש כי ישנם גורמים באזור שעשויים לערער את היציבות האזורית. "הפעילות הטורקית בים התיכון היא התגרות בוטה. דנו בנושא הזה בהרחבה. ודנו בחוסר היציבות שטורקיה גורמת בין היתר בעקבות פעילותה בלוב", אמר מיצוטקיס.

צילום: חיים צח, לע"מ

אחר הצהריים ייפגש מיצוטקיס עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ ובערב ייפגוש את שר החוץ אשכנזי ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. ראש ממשלת יוון יבקר באמצע היום העמוס בכנסיית הקבר בירושלים, ויפגוש את הפטריארך היווני היושב בעיר. בערב יגיע עם רעייתו לבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, לארוחה חגיגית עם הזוג נתניהו. כחלק מהביקור, חתמו ראשי הממשלה על שלושה מזכרי הבנות בתחומי הסייבר, החקלאות והתיירות.

מיצוטקיס, הוא האישיות הזרה הבכירה הראשונה שנשארת ללון בישראל מאז פרוץ משבר הקורונה. בישראל אמרו שהעובדה שהוא נותר כאן ליותר מכמה שעות מסמלת את החשיבות של היחסים בין המדינות. כמו כן, התלוו לראש הממשלה היווני שרים ממשרדי החוץ, תיירות, אנרגיה, איכות סביבה ומים ופיתוח ההשקעות, ודגש חזק יהיה על הנושאים הכלכלים המשותפים לשתי המדינות.

בתוך כך, במסגרת מפגש G2G הרביעי שמתקיים היום בירושלים, נפגש השר אשכנזי עם עמיתו שר החוץ היווני. בפגישה דנו השניים בשדרוג יחסי ישראל-יוון ובחידוש קשרי התעופה בין המדינות, ובנושאים בילטראליים נוספים. השניים בצעדים הנדרשים לחידוש קשרי התעופה בין המדינות. ה1/8 נקבע כתאריך יעד לפתיחת השמיים, כתלות במצב הבריאותי.

השיחה עסקה בשיתופי פעולה בין ישראל ליוון בתחומי האנרגיה, הסחר ומיזמים בתחום החדשנות. כמו כן, במסגרת המפגש הבין ממשלתי , חתמו שתי המדינות על הצהרת כוונות לקידום שת"פ בתחומי הסייבר, האנרגיה, החקלאות והתיירות. השר אשכנזי הודה לעמיתו על תמיכתה של יוון במדינת ישראל והוסיף כי בכוונתו להמשיך ולפעול על מנת לחזק את השותפות האמיצה בין המדינות.

לקראת חידוש הטיסות? נתניהו נפגש עם ר"מ יוון: "משקף את ההצלחה שלנו"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture