Nati Shohat/Flash90

נתניהו הנחה לרכוש 2000 מכונות הנשמה נוספות לסייע למדינות שכנות

מנהל "משל"ט הקורונה" חשף בדיון בכנסת כי "ההנחיה שניתנה ע"י רה"מ היא להכין את המערכת למקסימום הקיבולת שמסוגלת להכיל ולאחר הרבה מאוד עבודה זה נקבע על ידינו ל-5,000 מונשמים ועוד 10,000 חולים אחרים בבתי החולים"

אבי בן זקן, סמנכ"ל בכיר במשרד הבריאות ומנהל "משל"ט הקורונה" חשף היום (שלישי) בדיון ב"ועדת הקורונה" בכנסת כי "ההנחיה שניתנה ע"י ראש הממשלה היא להכין את המערכת למקסימום הקיבולת שמסוגלת להכיל ולאחר הרבה מאוד עבודה זה נקבע על ידינו ל- 5,000 מונשמים ועוד 10,000 חולים אחרים בבתי החולים". עוד הוסיף כי, "בלי קשר ישיר לתרחיש הייחוס, הנחייה של ראה"מ הייתה להצטייד בעוד 2,000 מכונות נוספים שזה בסה"כ 7,000 מכונות הנשמה וזה מטעמים מדיניים – ע"מ לסייע לגורמים נוספים ומדינות שכנות".

אבי דדון, ראש מינהל הרכש במשרד הביטחון, אמר כי "פיתחנו מאוד את קווי הייצור בארץ והפסקנו להזמין מחו"ל את כל הציוד של מיגון ומסכות. כעת אנו ממתינים לתו תקן של משרד הבריאות לייצור הישראלי שהתחיל להכין את הציוד. היכולת במעבדות של מיי הריטג', הן לדעתי עוד הרבה יותר גבוהות ממה שאנחנו מצפים ע"מ לבצע בדיקות קורונה. אני מאמין שברגע שהבדיקות יתחילו לרוץ במעבדה החדשה, הכוח אדם שם יאזן על הקשיים שאנו חווים כיום. כמות ההזמנות של מכונות ההנשמה, הן בסדרי גודל הרבה יותר מהתרחיש החמור. גם אם יהיו עודפים, מדינת ישראל תעשה שימוש בזה למדינות שכנות".

שי גלעד, סגן אגף לנושאים מיוחדים במל"ל: "יש כמה חלופות לתרחיש הייחוס שקבינט הקורונה יצטרך להכריע בזה מחר. במרכז השליטה יש חשיבות רבה למימוש המדיניות של קבינט הקורונה. עדיין אנו עובדים על העברת המקל לשליטה מוחלטת של משרד הבריאות, אך יש דברים כדוגמת זיהוי וטיפול במקומות התפרצות שעדיין בזה אנחנו מטפלים במל"ל".

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה בדיון כי "ההיערכות היא מאוד מסובכת. הגל הראשון היה שצפינו ונערכנו אליו מראש, אבל בדרך היו עוד הרבה דברים לא צפויים. בגל הראשון ידענו בהתחלה לחפש את החולים בקרב אלו שחזרו מחו"ל ולבצע חקירות אפידמיולוגיות, ולכן חלק גדול מהחולים היו אלו שאיתרנו והיו בבידוד".

"כיום, צר לי לבשר המחלה חוזרת. אנחנו רואים קורלציה ברורה בין פתיחת המשק לעלייה בתחלואה. נמצאים בעלייה משמעותית בכמות המקרים שנמצאת בכל הארץ ובדגש על ילדים. 30 ילדים בכיתה לא באמת הולך בהלימה אחת עם התו הסגול. יש עלייה בתחלואה ב57 יישובים וזהו לא נתון שאפשר להתעלם ממנו. יש טיפול בכמה מוקדים ביישובים בנגב, יפו – אלו האזורים החמים שרואים עלייה בתחלואה".

"האחיות של בריאות הציבור נופלות מהרגליים. הן עובדות כבר שלושה חודשים ברציפות. אני צריכה עוד אנשים. גם במעבדות יש לנו בעיה של כח אדם וקשה לנו לגייס עובדים לשם".

"הטענה על חוסר אחידות בבדיקות, זה רק בגלל הפער שיש עם משרד החינוך בין מוסד למוסד – נעשית בכל מקום חקירה אפידמיולוגית של אחות מנוסה, אך יש בית ספר שבו כל בית ספר ייחשב כמגע, ויש בתי ספר שהחליטו לסגור יותר וככה שאין כמעט מגע בכל מקום וייתכן שרק 4 איש ייכנסו לבידוד. בכל מקום שהאחות המנוסה קבעה כאלו שהוגדרו במגע, הם צריכים להיות בבידוד 14 יום ואחרי כמה ימים של זמן דגירה, הם נבדקים בבדיקת קורונה. הנוהל הוא אחיד קיים ומסודר בכל מקום".

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אמרה כי "על משרד הבריאות לבצע מיפוי צרכים של המערכת, הן מבחינת מלאי והן מבחינת כוח אדם, לגבש תכנית מובנית לעבודת המעבדות, לקדם את נושא הטיפול בקהילה ע"מ להקל על העומסים בבתי החולים, כולל קידום המודל ותקצובו, לחזק את הצוותים האפידמולוגים ואת הקשר עם קופות החולים שיסייעו בגל שני. בדיון עלו סתירות ביחס למספר מכונות ההנשמה במערכת. הוועדה דורשת לקבל הבהרות מדויקות ביחס לכמות מכונות ההנשמה, החלוקה שלהן בין בתי החולים וצפי מועדי ההגעה של המכונות הנוספות".

"התחזיות בעולם מדברות ע"כ שהגל השני יבוא בנובמבר הקרוב, וזה יגיע יחד עם תופעות לוואי של עוד מחלות חורף. זהו אחד האתגרים הגדולים של מערכת הבריאות: הטיפול בקורונה לצד שאר המחלות. לקראת הגל שני, אנחנו צריכים ללמוד ממה שהיה בגל הקודם ומשם להתקדם בצורה שלא תשבש את כל שגרת החיים של מדינת ישראל ע"י סגר כללי ומהלכים גורפים אלא טיפול ממוקדי ונקודתי במוקדי ההתפרצות".

"עלינו לדעת לייצר כבר מעכשיו מנגנונים ותכניות לקטיעת שרשרת ההדבקה באופן אחיד ובמהירות האפשרית. דיון הזה הוא יריית פתיחה לדיונים רבים וייעודים שנידרש אליהם בהתייחסות רחבה בוועדה, ללמוד כיצד כל הגופים מוכנים לקראת הגל השני בכל אחד מתחומי החיים", דברי יו"ר הוועדה.

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אתם מעלים תמונה עם מספר רכב בלי לטשטש אותה. מה אתם אתר פיראטי?

למה בתקופת משבר כלכלי ישראל צריכה לסייע למדינות אחרות על חשבונה? וכי יש לישראל כסף מיותר כעת? מקוה שמדינות שיקבלו סיוע ישאו בהוצאות ולא יפילו על ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו