Yonatan Sindel/Flash90

העלייה בתחלואה: נתניהו יקיים דיון עם ראש המל"ל ומנכ"לי משרדי הממשלה

בדיון רב משתתפים ידונו מחר מנכ"לי משרדי הממשלה באמצעים לבלום את התפשטות הקורונה. נשקלת הגדלת הקנס על אי-עטיית מסכה. גורמים בסביבת נתניהו: הוא עדיין לא מגדיר את המצב כ"גל שני". פרסום ראשון: ליצמן יצורף לקבינט הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים היום (ראשון) דיון מיוחד בעקבות העלייה בתחלואה עם ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מאיר בן שבת, מנכ"לי משרדי הממשלה, בהם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב, מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים משה (צ'יקו) אדרי ובכירים נוספים מגורמי האכיפה, השיטור והמשפט. בנוסף, קבינט הקורונה יתכנס שוב ביום שני.

ב'חדשות 12' דווח כי מטרת הפגישה היא לגבש את שורת הצעדים להמשך המאבק בנגיף. נתניהו לא מתכוון, בשלב זה, לחזור למדיניות של סגר כללי. הוא מתכוון בתחילה להגביר משמעותית את אכיפת ההנחיות – בדגש על נושא המסכה, אותה הוא מכנה "מיני סגר". נוסף על כך, הוא רוצה להגביר את מערך הבדיקות והאיתור המהיר של החולים – במטרה לצמצם את שרשראות ההדבקה.

ב'ווינט' דווח כי אחת האפשרויות שצפויה לעלות היא הגדלת הקנס על מי שייתפסו ללא מסכה במרחב הציבורי. הקנס עומד כיום על 200 שקלים. כמו כן יש כוונה להגביר את האכיפה בצורה משמעותית ולשפר את מערכות האיתור וקטיעת שרשראות ההדבקה. אתמול הוחלט לתגבר את המערך האפידמיולוגי ב-300 מתחקרים נוספים.

ב'ישראל היום' דווח כי ראש הממשלה מתנגד בשלב זה לסגר מלא כפי שהיה בתחילת המגפה, וזאת על מנת לשמר את הפעילות הכלכלית.
"ככל שעובר הזמן, כל העולם לומד יותר וגם אנחנו מפיקים לקחים. צריך להתרגל לחיות עם המגפה עד שיימצא חיסון", אומרים בלשכת ראש הממשלה. עוד דווח כי נתניהו עדיין לא מגדיר את ההתפרצות המחודשת כגל שני, אבל דורש לנקוט בצעדי בלימה דחופים להגברת האכיפה בניסיון לקטוע את שרשרת ההדבקה.

צירוף ליצמן והקמת משל"ט קורונה

ל'חדשות JDN' נודע כי הממשלה תאשר היום את צירוף שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הבינוי והשיכון (שר הבריאות לשעבר) יעקב ליצמן כחברים בקבינט הקורונה. בקבינט חברים כיום היו"ר יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין כממלא מקומו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר החוץ גבי אשכנזי, שר החינוך יואב גלנט, שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי, שר הפנים אריה דרעי, השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, ושר התיירות אסף זמיר.

בנוסף, קבינט הקורונה אישר ביום רביעי הקמת "מטבחון קורונה" (צוות שרים מצומצם לקבלת החלטות מיידיות בנושא ההתמודדות עם משבר הקורונה) בה יהיו חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר הפנים אריה דרעי, שר האוצר ישראל כץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר המשפטים אבי ניסנקורן ושר הכלכלה עמיר פרץ. ההחלטות יתקבלו בהסכמה בין נתניהו וגנץ.

קבינט הקורונה אישר גם הקמת מרכז שליטה, ידע, לוגיסטיקה ותפעול ("המשל"ט") במשרד הבריאות לצורך ריכוז המאמץ להתמודדות עם הנגיף. המשל"ט ישמש כגוף אופרטיבי, מרכז ידע והכוונה במטרה לגבש המלצות למשרד הבריאות על מדיניות ודרכי פעולה בהיבטי המאבק הלאומי מול התפשטות נגיף הקורונה בהתאם למדיניות הממשלה.

בהחלטה נכתב עוד כי המשל"ט יפעל במשרד הבריאות ויונחה על ידו מקצועית ויהיה אמון על יישום מדיניות הממשלה בנוגע למאבק הלאומי מול נגיף הקורונה. המשל"ט מוגדר כגוף זמני אשר יפעל עד ליום 31/12/2021 ובמועד זה יסתיים תפקידו והוא יפורק, אלא אם יוחלט להאריך את תוקף פעילותו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבר'ה תתעדכנו ותעדכנו, שר הבריאות היום זה אדלשטיין ולא ליצמן כמו בתמונה

כנראה שתצרפו ליצמן כדי שיוכל לתת יותר פתרון למגזר החרדי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture