Yossi Zeliger/Flash90

משרד הבריאות בהנחיה חדשה: בדיקת קורונה למבודדים תוך 48 שעות

משרד הבריאות פרסם הנחיה חדשה לקופות החולים בישראל, לפיה אנשים שהוכנסו לבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת, יקבלו בדיקת מעבדה בתוך עד 48 שעות, על מנת שיהיה אפשר לאתר במהירות את מעגל החשיפה הראשון ולמנוע שרשראות הדבקה

משרד הבריאות הוציא היום (שלישי) הנחיה חדשה לקופות החולים, לפיה אנשים שהוכנסו לבידוד יקבלו בדיקת קורונה בתוך 48 שעות, על מנת שיהיה אפשר לאתר במהירות את המעגל הראשון של האנשים שנחשפו לחולה מאומת ולמנוע שרשראות הדבקה – כך דווח ב'חדשות 13'. על פי הדיווח של נדב איל, ההמלצות המקצועיות אומרות שעל מנת לקטוע ביעילות שרשראות, צריך להגיע למצב שבו מתקבלת תוצאה בתוך 48 שעות.

במכתב שפורסם ב'ישראל ביום', כתבה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' סיגל סדצקי, להנהלת קופות החולים, מד"א, מנהלי בתי חולים ומנהלי מעבדות הקורונה ברחבי הארץ, כי "מעתה יש לבצע דיגום לאבחון קורונה במובודדים חדשים החייבים בבדיקה (מסגרת חינוכית או בני בית של חולה מאומת) תוך 48 שעות מרגע כניסת המגע לבידוד, כולל בחגים ובסופי שבוע. במידה ומסיבות כלשהן לא ניתן לעמוד ביעד זה, יש לבצע את הדיגום בהקדם האפשרי".

משרד הבריאות עדכן הערב כי נכון לשעה 22:40 עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 21,512, עלייה של 423 חולים מאז העדכון אמש בשעה 22:30. על פי משרד הבריאות, היום נוספו 351 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 308, עליה של נפטר 1 ביממה האחרונה.

40 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 27 מחוברים למכונות הנשמה (ירידה של 6.9%). עוד 49 חולים במצב בינוני. עד כה החלימו והשתחררו 15,869 חולים. מניין החולים בפועל עומד על 5,335 בניכוי הנפטרים ל"ע והמחלימים ב"ה. בבתי החולים מאושפזים 189 חולים. אתמול נערכו 13,915 בדיקות, עד לשעה זו היום בוצעו 15,689.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו