צילום: פלאש 90

חזי לוי: "חברות פרקטיות באיחוד האמירויות יחתמו עם חברות ישראליות"

מנכ"ל משרד הבריאות הודיע כי "שיתוף הפעולה המדעי והרפואי מגשר מעל אתגרים פוליטיים היסטורים באיזור במציאות של סדר עדיפות אנושי למציאת פתרון לנגיף הקורונה. שיתוף הפעולה יביא לשיפור וחיזוק החוסן הבריאותי של תושבי האזור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הודיע כי "חברות מהסקטור הפרטי באיחוד האמירויות יחתמו עם חברות ישראליות הסכמים לפיתוח המחקר והטכנולוגיה הנוגעת למלחמה בקורונה", זאת בהמשך לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו על הרכזת שיתוף הפעולה הצפוי והאישור החלקי לדברי על ידי משרד החוץ של איחוד האמירויות.

לוי אמר כי "בצל התפשטות מגיפת הקורונה בעולם ובצל ההשפעות של המגיפה על כל מדינות העולם נדרש לפעול בנחישות ומהירות למצוא מענה למגיפה לטובת האנושות. על רקע זה פרסמו חברות פרטיות ממדינת איחוד האמירויות וישראל על פתיחת מספר שיתופי פעולה במישור הרפואה והמאבק בנגיף הקורונה".

לדבריו, "שיתוף הפעולה המדעי והרפואי מגשר מעל אתגרים פוליטיים היסטורים באיזור במציאות של סדר עדיפות אנושי למציאת פתרון לנגיף הקורונה. שיתוף הפעולה יביא לשיפור וחיזוק החוסן הבריאותי של תושבי האזור. במציאות בה המגיפה תוקפת ופוגעת בכלל מדינות העולם זו חובה למצוא פתרונות לשמירה על בריאות בסדר עדיפות עליון וזאת על מנת למצוא פתרון למגיפה בממדים שהעולם לא הכיר עד היום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר כי "בעוד רגעים אחדים יכריזו שרי הבריאות של מדינת איחוד האמירויות הערביות ומדינת ישראל על שיתוף פעולה במאבק בקורונה. שיתוף הפעולה הזה יהיה בתחומי המחקר והפיתוח והטכנולוגיה, בתחומים שישפרו את הביטחון הבריאותי באזור כולו. זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים. זה יביא ברכה לרבים באזורנו. ככל שאנו חזקים יותר, ככל שאנו עוצמתיים יותר כך אנו מרתיעים את אויבינו ומקרבים את ידידינו".

ראש מערך התקשורת במשרד החוץ של איחוד האמירויות אישרה כי נחתם הסכם בין שתי חברות פרטיות במדינה לשתי חברות פרטיות בישראל למאבק בקורונה. "לאור התחזקות הקשרים הבינלאומיים בתחום המחקר, הפיתוח והטכנולוגיה, בשירות המין האנושי, שתי חברות פרטיות באיחוד האמירויות חתמו על הסכם עם שתי חברות בישראל על מנת לפתח טכנולוגיה שמטרתה להילחם במחלת ה-covid-19", נמסר.

ב'ווינט' נחשף כי ב-26 במרץ, כשבישראל היו חסרים מאות אלפי ערכות בדיקה לקורונה, נחת בנמל התעופה בן גוריון בשעות הבוקר מטוס מטען של חברת תעופה אוקראינית. על סיפונו היו 100 אלף ערכות בדיקה. הטיסה החריגה, שיצאה לפועל בסיוע של המוסד, הגיעה מיעד שנשמר עד כה בסוד – איחוד האמירויות הערביות.

לאחר נחיתת המטוס בישראל התירה הצנזורה לפרסם כי המטוס הגיע ממדינה שלא מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל. למעשה, המטוס הגיע מאבו דאבי בטיסה ישירה לנתב"ג. ערוץ אל ג'זירה דיווח אז כי ערכות הבדיקה לגילוי הקורונה הגיעו מ"אחת ממדינות המפרץ". בדיווח לא צוין באיזו מדינה מדובר – אך כיום כאמור הסוד הפך לגלוי.

היסטוריה בנתב"ג: מטוס של איחוד האמירויות נחת בארץ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture