צילום: קובי גדעון / לע"מ

בעקבות העלייה בתחלואה: נתניהו מכנס ביום ראשון את קבינט הקורונה

ראש הממשלה החליט לכנס שוב את קבינט הקורונה ביום ראשון הקרוב בעקבות העלייה הנמשכת בתחלואה. דיווח: הדיון יעסוק באפשרות להסיג לאחור באופן משמעותי חלק מההקלות שעליהן הוחלט. גורמים בכחול לבן: הדיון הוקדם ליום ראשון לבקשת גנץ

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


דברי נתניהו בפתח ישיבת הממשלה ביום שלישי. צילום: רועי אברהם/לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לכנס שוב את קבינט הקורונה ביום ראשון הקרוב, בעקבות העלייה הנמשכת בתחלואה. בעקבות כך, ישיבת הממשלה הוקדמה מ-11:00 ל-10:00, ומיד לאחר מכן יתקיים במקום הדיון בהשתתפות השרים החברים בקבינט. בתוך כך, מזכירות הממשלה הודיע לשרים שרק מוזמנים רלוונטיים יוכלו להיכנס למתחם האודיטוריום של משרד החוץ שם מתקיימות ישיבות הממשלה.

ב'ישראל היום' נודע כי הדיון יעסוק באפשרות להסיג לאחור באופן משמעותי חלק מההקלות שעליהן הוחלט – כלומר להחזיר מגבלות שכבר הוסרו. עם זאת, הכוונה היא שהמגבלות לא יפגעו בפעילות הכלכלית, עד כמה שהדבר ניתן. גורמים בכחול לבן טענו כי כינוס קבינט הקורונה היה אמור להתקיים בהמשך השבוע אך הוקדם בעקבות בקשתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ.

כבר בישיבת ועדת השרים לאזורים מוגבלים שהתקיימה השבוע המליצו גורמי המקצוע לחזור ולנקוט צעדים קשוחים יותר, לנוכח ההתפרצות, אולם בסופו של דבר הוחלט לקיים את הדיון ביום ראשון. מנגד, מסתמן כי פעילות הרכבת מירושלים לתל אביב תחודש באופן מלא בשבוע הבא. לראשונה, הרכבת צפויה להגיע עד לתחנת סבידור.

דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה ממליץ לשקול מחדש את ההקלות שניתנו לציבור ולהרחיב את ההסברה על הנגיף ודרכי המניעה ממנו. הדו"ח ממליץ גם להרחיב דרמטית את אכיפת הבידוד והמסכות, ולהאיץ את מנגנון קטיעת שרשראות ההדבקה.

משרד הבריאות עדכן כי נכון לשעה 18:53 עומד מניין הנדבקים מנגיף הקורונה בישראל על 22,400, עלייה של 668 חולים מאז העדכון אמש בשעה 19:00. על פי משרד הבריאות, היום נוספו 308 חולים חדשים. מניין הקורבנות מהנגיף עומד על 309, עליה של נפטר 1 ביממה האחרונה.

47 מהחולים מאושפזים במצב קשה, בהם 29 מחוברים למכונות הנשמה (עליה של 3.6%). עוד 52 חולים במצב בינוני. עד כה החלימו והשתחררו 16,007 חולים. מניין החולים בפועל עומד על 6,084 בניכוי הנפטרים ל"ע והמחלימים ב"ה. בבתי החולים מאושפזים 186 חולים. אתמול נערכו 17,697 בדיקות, עד לשעה זו היום בוצעו 11,044.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה מיוחדת שכונסה ביום רביעי לאשר את חוק איכוני השב"כ כי "אני שומע ורואה שהציבור נענה לקריאתנו לעטות מסכות. יש בפירוש שיפור, אבל יש עוד כברת דרך משמעותית לעשות. אנחנו רוצים להגיע למצב שכל האזרחים עוטים את המסכות, מתוך תחושה של ערבות הדדית".

"כולנו היינו בערים שהיו נתונות לזיהום אוויר, וראינו שם אנשים, כולם, חובשים מסכות מתוך ידיעה שכך צריך לחיות. זה מונע את השאיפה במקרה של נגיף הקורונה, לא רק של הרעל שיכול לבוא מן החוץ, אלא מונע גם את השאיפה פנימה של הנגיף וגם לא לפלוט אותו החוצה. זה מה שאנחנו רוצים לעשות, והצעדים שאנחנו נוקטים נועדו להגביר את השימוש במסכות על ידי כלל הציבור".

"שני אנשים שעוטים מסכות ומדברים אחד עם השני, תוך שמירת מרחק, לא ידביקו אחד את השני. אפס סיכוי. אנחנו חייבים להגיע לשם. לצערנו, יש גם עכשיו ואולי גם בהמשך אנשים שלא יקיימו את הכללים הללו, ואני יודע שזה קשה, זה לא קל בקיץ הישראלי, זה קשה לכולנו, זה קשה גם לי. אבל אנחנו מקפידים על כך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שקרנים אין שום קורונה עובדים עליכם ובגדול אפשר לבדוק יש המון עדויות.

בטח שיש מי המציא לך שאין???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture