צילום: דוברות הכנסת –עדינה ולמן.

"לא מצאתי זכר למיי הריטג": אדלשטיין התעמת עם בנט במליאת הכנסת • צפו

במהלך נאומו של שר הבריאות התפרץ לדבריו יו"ר ימינה, ויצא מהמליאה:"אם אתה מדבר פופוליזם ושקרים, אני לא אשב תחת שקרים". יו"ר הכנסת יריב לוין ביקר את התנהגותו של בנט: "התנהגות לא ראויה ולא מכובדת" • צפו בנאום המלא של השר אדלשטיין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: העימות בין אדלשטיין לבנט. צילום: ערוץ כנסת

שר הבריאות יולי אדלשטיין התעמת היום במליאת הכנסת עם יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר נפתלי בנט בעקבות הצעת אי אמון שהגיש נגד הממשלה בנושא הקורונה: "כל מי שבונה על כך שבמצב של 400, 500 חולים אפשר על ידי חקירות אפידמיולוגיות במדינה שלנו לקטוע את כל שרשראות ההדבקה, לא יודע מה הוא שח. אין מומחה במדינת ישראל – יש כאלה שקורונה זה שפעת ויש כאלה שכולנו נמות מקורונה, אבל אין מומחה במדינת ישראל – שטוען זאת, לא נמצא".

בנט התפרץ לדבריו והזכיר את התוכנית שפרסם: "לכן פרסמתי לפני חודש שהיו 10 ביום". אדלשטיין הגיב לו: "תודה שפרסמת, אבל אני עשיתי". בנט צדק בתגובה: "אתה לא עשית. לא עשית". אדלשטיין הוסיף ותקף את בנט: "עכשיו לגבי מיי הריטג'. אני לא יודע איפה הכנסת את מיי הריטג', נפתלי – עוד פעם, אנחנו חברים אבל מותר לי לומר את האמת המרה. אני לא יודע איפה הכנסת אותם – אני לא מצאתי אותם במשרד. אני מכיר אותם שנים, לא מצאתי אותם במשרד".

"לכן, על פי הנחיה שלי, כבר לפני שלושה שבועות התחילו את העבודה איתם. קודם סיימו את התיקוף – היו טענות לגבי ריאגנטים שלהם וכן הלאה וכן הלאה – והם כרגע כבר במצב של יותר מ-1,000 בדיקות, והם יגיעו, בדיוק כפי שאמרת, ל-10,000 בדיקות. אז לא יודע מי הכניס אותם ואיפה". בנט טען בתגובה כי "אני חתמתי על העסקה, היה רציני, הרי אני חתמתי על העסקה". השר טען כי "אני לא יודע על מה הוויכוח; אני באתי למשרד לפני חמישה שבועות, הם לא היו".

בנט זעם ואמר כי "אם אתה מדבר פופוליזם ושקרים, אני לא אשב תחת שקרים", ויצא מהמליאה. יו"ר הכנסת יריב לוין הגיב ליציאת בנט מהמליאה ואמר כי "אני מוכרח – השר – לומר שאני חושב שזו התנהגות לא ראויה ולא מכובדת. זה מאוד מאוד לא ראוי ומאוד לא מכובד. ואדוני השר, זו כמובן החלטה שלך אם אתה רוצה להמשיך להשיב או לא. זאת זכותך המלאה".


צפו: נאומו המלא של שר הבריאות במליאת הכנסת. צילום: ערוץ כנסת

לאחר צאת בנט מהמליאה התייחס אדלשטיין ליתר טענותיו: "לגבי סוגי הבדיקות, יש כל מיני הצעות, אני קיבלתי לא מעט. אני, דרך אגב, קיבלתי גם מנפתלי את השמות של אותם חוקרים בוויצמן, ואני מודה ומתוודה שעוד לא ישבתי איתם, בגלל – אני אתייחס לסעיף האחרון בדבריו – שפשוט לא מצאתי זמן בינתיים. אבל גם כאן צריך לציין ביושר – אני לא מומחה לרפואה, אבל יש כל מיני הצעות, ומשום מה בכל מדינות העולם משתמשים בבדיקת PCR, אותה אחת שאולי לא תמיד מדויקת ולא נעים שמחטטים לך באף וכן הלאה, אבל בינתיים אף מדינה לא אישרה משהו אחר".

"מלוניות", המשיך שר הבריאות לפרוט את הנושאים, "אתם יודעים מה? הינה, אני אגיד לכם – יש גם ביקורת מוצדקת. יש גם ביקורת מוצדקת. כי מה שקרה – וזה טבעי – היה גל של קורונה, כולם התגייסו, פיקוד העורף, מלוניות, הכול; ואחר כך קיפלו את המאהל. קיפלו, פירקו את המשל"ט, הכול טוב ויפה. המספרים התחילו לעלות, הקמנו מחדש את המשל"ט, אבל עדיין היו באמת קצת חריקות. יש מלוניות. מלון שניר בצפון, בית ספר שדה, מלונית – נשכר. יש כבר פינוי לשם של אוכלוסיות. זה, דרך אגב, מקום מתאים למשפחות. אנחנו דורשים – אנחנו באמת רגולטור, אבל דורשים שיעזרו לנו בנושא הזה, ודיברתי על זה עם כל הגורמים הרלוונטיים, ואני מקווה שבפעם הבאה אני כבר אגיד שהביקורת לא מוצדקת".

"מערך מיוחד לקטיעת שרשרת ההדבקה קיים, אני כל בוקר יחד איתו בזום. וכן, מבלי, עוד פעם, להסכים עם כל מיני אמירות לא ראויות לגבי אנשי משרד הבריאות, מי שעומד בראש המערך הזה ומי שמרכיבים את המערך הזה הם לא אנשי משרד הבריאות, חלקם הגדול גם אנשי צה"ל, והם יודעים לנתח מצבים ועוזרים לנו מאוד. תודה רבה להם. זיפו היה, הקים, ועכשיו במקומו נמצא אדם אחר. כל ההבדל הוא שזיפו היה תת-אלוף והזה הוא בדרגת אלוף-משנה. אני מקווה שזה לא פוגע בתפקודו".

"בדיקות סרולוגיות",המשיך, "אני גם שמח מאוד שמישהו נותן לנו הנחיות שצריך לעשות בדיקות סרולוגיות, אבל מה לעשות, כבר הוצאנו הודעה על ביצוע של 75,000 בדיקות סרולוגיות. מי שפחות מתמצא – זה לא אומר שעכשיו ל-75 איש ייקחו בדיקות דם על מנת לבצע סקר סרולוגי. רק עכשיו דיברנו על מחסור באחיות, ואין לנו לא רצון ולא צורך לעשות את זה, אלא זה סוג של התחברות למערך בדיקות הדם הקיים בקופות החולים. זה ילווה סטטיסטית; אנחנו עובדים עם מכון גרטנר, כמו שכולם יודעים".

"לגבי הסברה, אני מסכים שצריך עוד ועוד ועוד הסברה. אני חושב שהשתפרנו לא רע", הוסיף שר הבריאות. "לגבי דיבורים בכמה קולות ושכל אחד בא עם מסר אחר: אני רק רוצה להזכיר לכם – לא יודע, יש כאלה שמאמינים לתקשורת, יש כאלה שלא מאמינים לתקשורת, אבל היו כותרות בתקשורת, אדוני השר, לפני כמה שבועות שאסרתי על אנשי המשרד להתראיין ללא אישור הדובר או המנכ"ל. אני חשבתי שזה מה שכתוב בתקשי"ר, אדוני היושב-ראש. או מנכ"ל או דובר המשרד צריכים לכל עובד מדינה לאשר ריאיון. מסתבר שאסרתי. אבל לא משנה, עשינו סדר, אנשי משרד הבריאות מתראיינים ואני מקווה שעושים עבודה טובה, אלה שהדובר מוצא לנכון לשלוח אותם לתקשורת כי הם – איך אומרים בסלנג התקשורתי? – עוברים מסך".

לגבי טבריה אמר כי "גם כאן יש נקודה לביקורת מוצדקת. אבל לא בתחום של "איך הפקרתם את טבריה". לא אני הבאתי את הקורונה לטבריה, אני מבטיח לכם. הייתה התפרצות בכמה ערים. כרגע, דרך אגב, חבריי חברי הכנסת, אדוני היושב-ראש, שמונה ערים בישראל אחראיות על כ-50% מן התחלואה. זה הנתון. זה לא מנחם, כי יש עוד כ-90 רשויות בכלל שיש שם חולה או שניים או קצת יותר. אבל שמונה יישובים מדאיגים אותנו, בהם גם טבריה. התבצעה סגירה של כמה רחובות, היא נמצאה רחבה מדי, למוחרת זה תוקן. מדובר בצמצום לשלושה רחובות. אני מתנצל בפני תושבי טבריה שכמה שעות מיותרות היו – עוד פעם, זה לא סגר בסגנון של סדר פסח, אבל מגבלות, שוטרים ברחוב, לא נעים. מתנצל. הטעות תוקנה מייד".

לסיום תקף את בנט ואמר כי "לגבי מידע, המידע קיים, אבל יש משפטים שאני לא יכול לעבור עליהם לסדר-היום, למרות שגילוי נאות, באמת אני מחבב את חבר הכנסת נפתלי בנט. מה זה "תיתנו ודאות"? נגיף הקורונה נותן למישהו ודאות? על מה מדובר? על זה שאנחנו חודש מראש לא הוצאנו הנחיות לקייטנות? אנחנו לפני חודש, אדוני היושב-ראש, חשבנו שאנחנו נטוס לחוץ לארץ. מה, אני בהערכת מצב עם נגיף הקורונה כל בוקר? על מה בדיוק מדברים?"

"אנחנו היום מעבירים את הצווים, את ההנחיות, את התו הסגול גם לבתי ספר קיץ וגם לקייטנות הפרטיות. לא נעים, אבל יותר טוב מאשר להודיע להם משהו לפני שבועיים, הם ייערכו בצורה מסודרת, ישקיעו גם כסף וגם כוח אדם בהיערכות, ואז אנחנו נשנה את הכול יומיים לפני פתיחת הקייטנות. שר החינוך – דיברנו איתו, הייתה לו גם ביקורת על הנושא הזה, "מספיק זמן להיערכות", "לא מספיק זמן להיערכות". אתמול הוא העלה מולי את הנושא הזה שעכשיו כבר צריך לסגור, והיום אנשי המשרד מעבירים את כל ההנחיות".

"לגבי "צאו לשטח" – נו, באמת. כבר אין מקום שלא ביקרתי, בדרום ובצפון, ובוודאי גם אנשי המשרד. פיצוי – הערה מאוד נכונה. אנחנו היום בקבינט הקורונה אמרנו שבכל מקום שאנחנו רוצים לסגור משהו, לחזור אחורה, צריך בו-זמנית, באותה החלטה, לדבר על פיצוי. צוות אישורים במשרד – אני מאוד שמח, כיוונתי לדעת גדולים – קיים מזמן. ומה שאני הנחיתי, בגלל פרשה מסוימת שגם הוזכרה כאן, שזה יהיה כמו בעמותות, אתם יודעים, שעל צ'ק חותמים לפחות שניים. על כל אישור יהיו חתומים לפחות שניים, למען הסר כל ספק, ויש ודאי קריטריונים מקצועיים".

"כמו שאמרתי, גם אם לא הסכמנו, דיברתי ברוח טובה. אבל הערה אחת אני לא מוכן לקבל. איך אמרו הגששים? "עכשיו לכלכלת, מר בנאי"? עכשיו לכלכת, מר בנאי. לומר לאנשי משרד הבריאות – וזה לא אני, אני שם חמישה שבועות, אני עוד לא עייף – לומר לאנשי משרד הבריאות עכשיו – שזה עובדי המדינה, הם לא התגייסו לאיזו יחידה מובחרת ואמרו "אנחנו עכשיו עוזבים את המשפחה והכול", הם עובדי מדינה, עשו את מלאכתם נאמנה, הם חודשים כבר לא ראו את הבית ואת המשפחה. לומר להם "תתחילו לעבוד"? לומר להם "תתחילו לעבוד סביב השעון"? נו, באמת", סיים שר הבריאות.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כמה שבנט צודק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture